brief over kraamzorg

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door miffy11, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik kreeg net een brief over kraamzorg, dat ze al zo vol zitten in de periode dat ik ga bevallen dat ik alleen het minimum krijg, dus alleen 3 uur in de eerste 8 dagen. nu heb ik met de bevalling van mijn eerste zelf 2 weken in het ziekenhuis gelegen (was in buitenland, en geen kraamzorg mogelijk) en mijn dochter 3,5 weken.
    nu weet ik dat de dagen van het ziekenhuis er van af worden getrokken, wil dat zeggen dat ik (als deze bevalling hetzelfde verloopt, prematuur kindje) helemaal niks krijg??

zat nog een brief bij, dat de flesjes niet meer gesteriliseerd hoeven te worden?? lekker dat ze dat vertellen, 3 dagen nadat ik een sterilisator heb gekocht...

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Indien je na je bevalling in het ziekenhuis moet blijven gaan die dagen idd van je kraamzorg dagen af. Je hebt dan immers zorg in het ziekenhuis!

En wat betreft de flessen. Kun je die sterilisator niet meer terugbrengen? En ik ben 9 maanden geleden bevallen en toen moest het wel nog, nu ineens niet meer...... ik denk maar zo baadt het niet dan schaadt het niet!
    Flessen uitkoken werkt ook prima!

3. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    miffy: je zou nog een andere organisatie kunnen bellen of die wel meer plek hebben.
    Met een prematuur kindje wat neem ik aan enkele weken in het ziekenhuis verblijft heb je alleen recht op nazorg en dat is vaak maar 2 dagen. Maar dat verschilt per verzekering.

Flesjes hoeven inderdaad al een ruime tijd niet meer gesterilliseerd te worden. Je kunt de sterrilisator toch gewoon nog terugbrengen als je hem pas 3 dagen hebt?

Ik ben trouwens zelf kraamverzorgende vandaar dat ik het weet.

4. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    jacky: zelfs flessen uitkoken hoeft niet meer perse. Alleen de 1e keer en daarna mogen ze gewoon afgewassen worden en meer hoeft niet. Maar als je dat prettig vind moet je dat gewoon doen maar is niet meer noodzakelijk.

De regels zijn per 1 maart veranderd en bij de meeste organisaties per 1 april ingevoerd.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij moeten nog wel gewoon sterilliseren hoor.

Kijk idd even je verzekering na of je recht hebt op couveusenazorg.

6. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    red: oke wij al vanaf maart niet meer. Alleen de eerste keer en verder niet mag gewoon afgewassen worden of in de vaatwasser meedraaien.

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Tis of-topis.. mar ben blij dit te lezen.. zat me van de week eens af te vragen hoe t nu zit.. Ik was ze wel ff af met de kwast en beetje sop.. schroef ze trouwen sinds kort helemaal uit elkaar ( difrax-
    Sfles) want in de schroefdop bleef t nat en dat begon ranzig te ruiken:):):):):):) beetje bleekwater achtig maar dan vies..

Af en toe mik ik ze in de vaatwasser en speol ze daarna af met warm water..

Deel Deze Pagina