Blinde apk keuring

Discussie in 'De lounge' gestart door Shirleytje26, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wel grappig om te lezen dat heel veel mensen er van overtuigd zijn dat zulke apk's niet gebeuren. Hier in de omgeving genoeg! Soms kan ik het begrijpen, soms niet... Maar helaas woon ik een beetje uit de richting van Rotterdam, anders wist ik hier wel een apk station die voor slechts 35/40 euro meestal zon blinde apk doet. Alleen als die het druk heeft heb je pech dan moet je vaak een andere keer terug komen wanneer het rustig is en de kans op steekproeven klein is..

2. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Dus nu heb je iemand gevonden die het voor 200 euro illegaal wil doen. En dat geld heeft je vader wel? Als hij nu nog 50 euro bijlegt, dan zou je hem ook kunnen helpen door de andere 250 euro voor te schieten.

Aangezien je dan niet volgend jaar alsnog 500 euro hoeft te betalen. Het mankement houdt niet op te bestaan hoor, wordt misschien alleen maar erger.

Zo gooi je nu ook geen 200 euro weg, wordt het probleem meteen opgelost en heb jij je vader goed geholpen. Ideetje?!

3. Die redenering begrijp ik niet helemaal.. Om een auto te rijden moet je benzine en wegenbelasting te betalen, en die kosten zijn per maand een stuk lager dan 500 euro, die nu in 1 keer betaald moet worden.

Ik ken genoeg mensen die autorijden maar die niet zomaar even 500 euro op kunnen hoesten hoor..

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ja die snap ik ook niet helemaal.

Hoeveel mensen zijn afhankelijk van de auto en komen aan het eind van de maand net te kort?

5. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Wij hebben jaren gezever gehad met die co2 uitstoot, nu waren we het zo zat, auto de deur uit en nieuwe erin ;) better safe then sorry

6. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Er zit er ook nog een in rotterdam die het voor 150 euro doet.
    Wel alleen doordeweeks, pb me maar als je wilt weten welke garage.

7. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Hahaha, dit is echt stom zeg!! Nu 200 betalen om een slechte auto door een keuring heen te krijgen en over een paar maanden mag je een nieuwe auto gaan kopen, want als je dit niet laat maken is de auto over een aantal maanden helemaal kapot. Echt heel erg slim. Zou je vader dan nu maar vast laten sparen voor een nieuwe auto, heeft ie daar in ieder geval over een paar maanden geen probleem mee...

8. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Nogal wiedes, in het weekend kan je niet afmelden;)

9. Linda1984

Autorijden kost geld, simpel. Je weet dat er onderhoud nodig is en je weet dat daar ook weleens duurdere reparaties bij horen. Als je dat niet kunt betalen heb je dus eigenlijk geen geld om auto te rijden, omdat je de auto niet naar behoren kan onderhouden. Als je de remblokken en schijven rondom moet vervangen en je banden versleten zijn kost dit een bom met duiten en dit kun je niet laten zitten: kan je dit niet betalen, dan heb je geen geld om auto te rijden....

Edit: ik heb de verkeerde gequote... Ik wilde dezelfde quoten als jij, sorry:D

10. EmvSenR

EmvSenR Niet meer actief

Er zijn genoeg mensen die op zaterdag langs gaan en er dan achter komen dat het niet kan en voor niks zijn gedaan. Dus liever gewaarschuwd dan een ritje voor niks naar de garage.

11. Linda1984

Ooowwww bedoelde je het zo! Verkeerd geïnterpreteerd.. :)

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier vind je er geen. Pb me maar

13. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik ken een auto bedrijf in zoetermeer die dat doet. mijn man had mijn auto hier naar de apk gebracht en er moesten een paar kleine dingetjes gemaakt worden. dat was 200 euro, mijn man zei dat hij het duur vond en toen zei de monteur dat ze het ook apk goedkeuren zonder iets te doen voor een bedrag van 100 euro;). mijn man is toen boos weg gegaan want vind 100 euro betalen voor niets belachelijk en we willen gewoon dat de auto goed is. uiteindelijk naar de dailer gegaan waar we altijd gaan voor de bedrijfs auto gaan en moest daar maar 150 betalen. was dus maar 50 euro duurder uit en me auto was weer goed:).

wat ik mee wil zeggen is dat het bedrag wat ze vragen voor het oplichten bijna gelijk aan het repareren dus kun je beter laten repareren;).

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Jammer dat je zo weinig energie steekt in het vinden van een goedkopere reparatie. Dan zou je meteen van je zorgen af zijn.
    Nu maar hopen dat er echt geen steekproef komt. Want dan moet je de garage betalen en alsnog je katalysator vervangen. En geloof me dat je dan de komende jaren geen enkele auto kunt laten keuren zonder steekproef.

Deel Deze Pagina