hmmm pak net de aardappels en zie date r beginnende uitlopers aanzitten. nog geen langs stengels ofzo maar echt beginnend. kan ik die nog eten? toch wel he? ( en nee ik schil ze natuurlijk en snijd die uitlopers weg)
Uitlopers komen vaak als ze wat langer liggen. Daardoor kan de aardappel wat muffer smaken. Als ik het heb snijd ik ze gewoon weg en het smaakt mij altijd nog prima
Ja hoor, verbaas me trouwens soms hoe snel die dingen eraan groeien zeg! Maar je kan ze gewoon eten hoor, niks aan de hand!
ok bedankt. ja idd soms gaat dat heel snel. wij zijn ook niet van die supergrote aardappeleters maar toch... nou ze staan geschild in het pannetje dus aanvallen maar vanavond. dames bedankt!
Gewoon uitlopers wegsnijden en als ze zacht en gerimpeld zijn even in koud water leggen. Dan worden ze weer harder.
Hier ook .. wegsnijden en eten maar Heb eergisteren nieuwe zak gekocht en daar haalde ik er al uit waar ze aan komen te zitten .. dus die net als eerste geschild en klaar gezet voor vanavond.
Eergisteren heb ik ook een zak aardappels gekocht, en daar zaten al van die dingen aan toen ik ze kocht. Maar als ik erover nadenk, zitten die dingen er altijd al aan als ik een zak aardappels koop.
Als ze gerimpeld zijn zijn zee alleen maar wat droog. Als je ze dan na het schillen even een poosje in het water laat staan zijn ze idd weer prima. Doe ik wel altijd in ieder geval.
Wel goed wegsnijden want ze zijn wel giftig, ook de groene delen van n aardappel zijn dat. Maar verder niks mis mee hoor! Zeg ik ook telkens tegen mn man maar dat is zo'n zeurkaus wat dat betreft...