Blinde darmontsteking

Discussion in 'De lounge' started by Rnate, Apr 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Nou heb gebeld, pauze natuuuurlijk! Toch weer teruggebeld en spoed gedrukt, moet nu 10 voor 2 komen en dan hopen dat die terug is van visites rijden :s. Hij dacht dat het geen blindedarmontsteking kan zijn...

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

3. happymama

happymama Niet meer actief

vreemd die assistentes !!! hier ook al zo , hoe kunnen ze dat in goedsnaam zien door de tel ...
    en laat je niet afschepen met je heb geen koorts dus geen ontsteking , ik had ook geen koorts dus dat hoeft niet .
    en als je er niet gerust op bent gewoon naar t zh vanavond SEH......

4. happymama

bij mij moesten ze eerst bloedprikken voor ze t konden zien .
    ik was savonds ineens ziek dus gelijk naar de seh en gelijk bloedgeprikt en na een uur heb je de uitslag

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Mooiste was dat de arts zelf opnam (vanwege pauze)n normaal heb ik ook de vrouwelijke arts maar die is er niet meer.
    Vind dit al zo'n klojo..

6. happymama

oojk een dokter kan t door de tel niet zien , dus kijk vanmiddag af en zoals ik zei gewoon vanavond naar de seh gaan als jij er geen goed gevoel van hebt

7. Fransa

Fransa Niet meer actief

Nou lekker, spoed en dan nog ruim 2 uur moeten wachten voor je langs kunt komen...

Het zou je blindedarm kunnen zijn, alhoewel ik een week na de bevalling van mijn jongste ook alle symptomen had van eentje maar wat uiteindelijk toch waarschijnlijk een infectie in m'n darmen bleek te zijn.
    Maar met zoveel pijn moet je er zeker even naar laten kijken en je niet te gemakkelijk laten afschepen...

8. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

Jul 11, 2011
    1,738
    0
    0
    Big City
    idd, al is het nu al veel gezegd, laat je niet afschepen... Knap hoor van zo'n arts dat hij al een oordeel heeft zonder je te zien (lees: cynisme). Vreselijk irritant dat ze ook van de standaard symptomen uitgaan.... hoe vaak ik al niet heb gehoord dat mensen een BDO hadden alleen niet volgens het boekje... En uiteraard kan het natuurlijk ook wat anders zijn dan een BDO ;)

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    succes!!! hoop dat het meevalt en dat het gewoon je darmen zijn die wat rommelen...

liefs muis

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Hoe is het gegaan bij de dokter?

Sterkte in ieder geval!

11. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Ben geweest, diclofenac gekregen.
    Ze dachten niet aan een ontsteking omdat ik geen koorts heb, niet plat lag van de pijn en ze mijn buik nog konden aanraken.

Mens was zo bijdehand dat ik geen zin had in een discussie, ik kijk het dus even aan en anders ga ik naar het ziekenhuis. De "behandeling" is opgenomen (ha in opleiding) dus als er iets misgaat wil mijn vriend er werk van gaan maken.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou mijn HA kon mijn buik ook nog wel gewoon aanraken, maar ik liep inmiddels dus wel krom van de pijn.... toch doorgestuurd vanwege niet volledige duidelijk beeld van BDO.... smorgens rond half 11 in ZH en rond half 2 was al duidelijk dat ze zouden gaan opereren. Uiteindelijk half 8 sa vonds op de OK.... maar na onderzoek bleek het toch wel écht nodig te zijn geweest.

Dus houdt de pijn aan of wordt deze erger... gewoon weer aan de bel trekken en desnoods naar SEH

13. happymama

ik had ook geen koorts dat zei ik al , aanraken ging wel hoor t trok zelfs helemaal weg op een gegeven moment maar wel gelijk geopereerd

14. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Bij mijn BDO begon het rondom mn navel en 'trok' het daarna naar rechtsonder, dat was volgens de arts het 'klassieke ' beeld, weet niet hoe dat bij jou is?
    Van gewoon onrustige darmen kun je ook behoorlijk pijn hebben hoor

15. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Pijn zit inderdaad in het stuk tussen de navel naar beneden.
    Ik heb ook aangegeven zelden koorts te hebben, dat maakte volgens hun niet uit, er waren meer symptomen van niet dan wel :S. Dokter is dikke zeikert!

16. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik zelf heb maanden met een blinde darm ontsteking gelopen. Ik wist niet dat dat het was. Continue net voordat ik ongesteld werd kreeg ik zoveel pijn in mijn buik. Ik ben wel 1 van de personen die dan echt op de grond lag te krioelen van de pijn en amper meer kon lopen.

Op een avond had ik er zo genoeg van en ben toen naar het ziekenhuis geweest. Zij hebben gevoeld en ze gingen ook urine nakijken en bloed afnemen. Daaruit constateerde ze dat ik een blinde darm ontsteking had. Ik mocht naar huis savonds. Niets meer eten en de volgende ochtend terug komen voor de operatie....

17. happymama

azls je er echt last van hebt ga je vanavond gewoon ff naar de seh ..... vraag of ze ff bloed willen prikken dat je t niet vertrouwd

18. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    voor de SEH moet ik dan het ziekenhuis bellen??

We hebben hier namelijk een HAP die je eerst dient te bellen..

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je zou ook eerst de HAP kunnen bellen hoor, tenzij je echt echt niet meer kunt van de pijn. Maar veel SEH's willen bij dit soort klachten idd een doorverwijzing van de HAP. Desnoods overdrijf je je klachten wat meer....

20. happymama

volgens mij kun je naar de seh zo ook gaan maar heb je kans dat je lang moet wachten omdat de mensen die naar de hap gegaan zijn en doorgestuurd worden voor gaan , maar miss is t niet verkeerd om naar de hap te gaan dan heb je een toch een andere huisarts en dubbele bevestiging

Share This Page