Vierde verdieping zonder lift ?!

Discussie in 'De lounge' gestart door supermummy, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermummy

    supermummy Niet meer actief

    Wij wonen nu in een leuk appartement, met genoeg ruimte, en het beste
    is het heeft een groot terras van 35m2.

    Maar het is een vierde verdieping zonder lift. Eerst wilde we gaan
    verhuizen, maar nu we hebben gekeken naar aanbod en prijs, zouden
    we toch wel hier willen blijven.

    Iemand hier ervaring mee? Ik beval sowieso in het ziekenhuis en blijf daar dan minimaal 3 nachten (Ik woon in Spanje)
     
  2. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik woon nu nog op een derde verdieping zonder lift. Maar ik ben zooo blij dat ik volgende maad ga verhuizen!

    Toen mijn dochtertje tot ongeveer 2 maanden oud was, was het nog wel te doen. Maar ik krijg haar nu echt niet meer zo makkelijk in haar maxi cosi naar boven. Ik merk ook dat ik heel veel thuis zit omdat ik het gewoon simpelweg niet zie zitten om met Estelle ( even snel alleen) naar buiten te gaan.
    Ik neem dan mijn dochtertje in de maxi-cosi mee naar beneden, haal de kinderwagen uit de kelder, til de kinderwagen nog een trap op, leg Estelle erin en dat is allemaal nog wel te doen, maar haar weer in mn eentje de trap op krijgen is echt een ramp. Zeker als je nog boodschappentassen e.d. bij je hebt.

    Mijn vriend en ik hebben dit appartement gekocht toen wij allebei nog studeerden en toen was het ideaal. Maar met een klein kind erbij vind ik het wonen op een 3e / 4e verdieping zonder lift niet echt een aanrader.
     
  3. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik heb jaren in een flat gewoon op de 4e verdieping zonder lift. Was soms wel lastig met grote dingen verhuizen enzo....totdat we er achter kwamen dat je een soort steekkarretje kan huren met 4 wielen. Zodat je kasten enzo daar gewoon op vast kan binden en als het ware zo omhoog kan trekken.

    Verder vond ik het nooit echt een groot probleem om zo hoog te wonen zonder lift!
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik woon op de derde etage zonder lift en alleen met dingen verhuizen baal ik altijd erg, niemand wil je helpen verhuizen haha als ze eenmaal 1x hebben meegeholpen. ik ga straks de kinderwagen in de kelder zetten en neem de kleine dus zo of met maxicosi mee naar benee om te gaan wandelen. het is niet ideaal maar ik ben van plan om volgend aar te gaan kopen dus het is maar tijdelijk. als de kinderen gaan lopen lijkt het me niks, want of je moet gaan tillen (best zwaar) of je ben 3 uur onderweg.
     
  5. Ik ben blij dat ik 2 hoog met een lift woon,
    Als ik iedere keer met de boodschappen omhoog zou moeten en met de kleine pff...

    De kleine weegt inmiddels ruim 9 kilo, en is niet prettig om dat op en neer te tillen, ook zit onze berging helemaal aan de andere kant van de flat, dus ook nog wel een eindje lopen daarnaar toe...

    Als ik nu met de fiets met hem weg ga, pak ik de buggy, zet hem er in en eventuele tassen die ik mee moet hebben aan de buggy en zo naar de berging en daar fiets uithalen, tassen er aan, kleine uit buggy, buggy in berging, op slot en in het stoeltje zetten.

    Het is iedere keer een heel gedoe...
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Ook ik woonde 3 hoog zonder lift
    En ben blij dat ik er weg was , laatste loodjes zwangerschap kwam ik gewoon niet buiten.
    Daarbij had ik bekkeninstabielitert dus viel er geen trap te beklimmen.
    Ook toen de kleine er eenmaal was vond ik het een drama.
    De kinderwagen lag van pure ellende achterin de auto.
    Die ik alleen gebruikte met de maxi cosi want de wagenbak kreeg ik al helemaal niet naar beneden.

    Nee ben blij dat ik nu in een gewone woning woon.
     
  7. supermummy

    supermummy Niet meer actief

    Dames bedankt voor de reacties !

    Het is dus duidelijk het is een heel gesleep!

    Deze woning huren wij, maar het is gewoon niet makkelijk om iets anders
    te vinden in goeie condities en betaalbaar.
    Ik zal mijn ogen goed open houden of er nog iets anders te vinden is, en anders dan blijven we nog een tijdje hier.Als de baby ouder dan willen we hier zeker weg!

    bedankt en groetjes
     
  8. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ja precies Deb. Ik kwam de laatste weken van de zwangerschap ook bijna niet meer buiten.
    En de dag dat ik na de bevalling uit het ziekenhuis kwam, vergeet ik niet zo snel meer. Haha ik dacht werkelijk dat ik dood zou gaan gaan daar halverwege op de trap.

    Volgende maand ga ik ook naar een 'gewoon' huis. En waar ik me gewoon nog het meest op verheug is het feit dat als ik even snel met Estelle naar buiten wil, ik alleen maar de deur hoef uit te stappen en buiten sta.
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb nu ook wel moeite met boven komen en ben in staat om halve wegen een stoel neer te zetten zodat ik kan rusten. als ik boodschappen ga doen ben ik binnen 15 min heen en terug maar dan nog omhoog nou echt dit duurt ook weer 15 min. en dan pleur ik die tas neer en moet echt ff op adem komen. normaal rende ik naar boven zonder moe te zijn maar nu is het een slakke tempo. ik zie er tegen op om straks met de kleine boodschappen te moeten doen. de kleine en de boodschappen naar boven tillen pfff. ik ben misschien van plan om een buikdrager mee te nemen zodat ik de kleine vanuit de berging op me buik naar boven kan dragen zo heb ik me handen vrij voor de boodschappen. dit kan natuurlijk alleen in het begin maar goed hoop snel me energie weer op peil te hebben
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Daarom was ik blij dat ik thuis mocht bevallen :)
    En het is zo lekker om in een gewoon huis te wonen alleen de tuin al :)
     

Deel Deze Pagina