Gisterenochtend werd ik wakker met buikpjjn. Pijnlijke steken rondom mijn navel. Ook een wat weeig/misselijk gevoel. Vlak daarna begon ook diaree. Ik heb niet hoeven over te geven. De stekende pijn kwam met tussenpozes, maar ging weg ong 1,5 uur na ibuprofen 400 mg inname. Ik had ook totaal geen eetlust. Sinds vandaag zijn de steken iets minder aanwezig, maar doet wel mijn onderbuik behoorlijk pijn bij aanraking (vooral loslaten), pijn bij beweging zoals lopen en hoesten/lachen. Nog steeds vandaag amper eetlust, maar niet misselijk ofzo. En toen ik zonet opstond vd rand van mijn opblaasbare spa (dus hoge rand en geen inspanning nodig vanuit de buik bij opstaan) deed mijn buik van binnen echt pijn. Overigens zit de pijn niet perse alleen rechts, maar ook in het midden onderin. Zou dit een blindedarmonsteking kunnen zijn of nog een nasleep van buikgriep oid? De pijn is niet zo heftig aanwezig dat normaal functioneren niet mogelijk is.
Heb je koorts? Waarom heb je vandaag de dokter niet gebeld? Nu maar even de hap bellen dan. Diagnoses stellen is onmogelijk via een forum.
Ik zou eerder denken aan (nasleep van) buikgriep, daar kun je ook een soort verkrampte buik van krijgen die pijnlijk voelt bij bewegen/lachen etc. Als je kan slapen, zou ik tot morgen wachten - mocht je dan nog klachten hebben, dan zou ik de huisarts bellen voor de zekerheid.
Hiervoor moet je echt deskundige hulp inroepen. In het mooiste geval een nasleep. Echter kunnen dit soort 'vage' klachten ook veroorzaakt worden door iets ernstigs. Een blindedarm ontsteking klikt wellicht niet zo ernstig, maar als je er te lang mee rondloopt kan het zeer serieuze gevolgen hebben. Kort gezegd: het gaat om je inwendige organen wat bij onjuiste behandeling levensbedreigend kan worden. Hap vragen om advies dus Voordat je beld indd even je temperatuur opnemen.
Ik heb een half jaar geleden een vervelende buikgriep gehad. Af en toe diarree en vooral af en toe buikpijn. Heeft wel een week geduurd. Wat je beschrijft klinkt in mijn oren als nasleep buikgriep Bij blindedarm ben je echt veel meer pijn en voel je echt ziek. Ik zou rustig aan doen met eten en het nog even aankijken
Ik zou ook direct contact zoeken met een post als je het vermoeden hebt van een blinde darm ontsteking. Liever een keer te veel bellen dan te weinig. Als je belt kunnen ze je ook gerust stellen evt en kunnen zeggen dat ze je niet hoeven te zien. Het is niet direct een afspraak.
Ik heb geen koorts. Wel even de hap gebeld gisterenavond en zij gaan uit van nasleep. Ik moet het even vandaag aankijken en als het niet minder wordt (of juist erger wordt) dan de huisarts bellen.
Ik heb 2 keer een blindedarmontsteking gehad en de eerste keer kon ik helemaal niks meer, maar zakte de ontstekingswaarde. De tweede keer kon ik alles nog, had ook geen koorts en toch stond mijn blindedarm op knappen en duurde de operatie door omstandigheden een stuk langer dan normaal. Misschien ben ik een uitzondering, maar je hoeft echt niet -dood- ziek te zijn het was dat ik de pijn direct herkende en het eerst een dag expres genegeerd heb.
Nee je bent geen uitzondering. Ook ik heb een blinde darm ontsteking gehad. Dag 1 om 16 uur erg stekende buikpijn over heel mijn buik. Net een felle wee die njet over ging. Pijnstiller genomen warme kruik en gaan slapen. Volgende dag alleen nog buikpijn alsof ik spierpijn had. Wel minder eetlust. En moest zonder me echt ziek te voelen ineens mijn thee overgeven. Om boodschappen geweest en nog even op bed. Toch HAP gebeld. Want ik was bang voor een afsluiting bij mijn maag. Niet heel ziek en toch overgeven was zo raar. Bleek dus een blinde darm te zijn. Pijn was echt niet heel heftig. Alleen flinke spierpijn gevoel. Maar hoe kun je 2 keer een blinde darm ontsteking hebben? Is die er de eerste keer niet uitgehaald.
Hier ook een blindedarmontsteking gehad en ook niet heel ziek er van geweest. Wel buikpijn maar niet heel extreem. Bij mij is hij er ook niet uitgehaald. Heb 2 dagen aan het infuus gelegen in het zkh met antibiotica en de waardes zakte en ik mocht naar huis. Was net 6 weken bevallen en mijn darmen lagen ervoor vandaar dat ze er voor hebben gekozen om de blindedarm niet operatief te verwijderen. Grote kans dat het weer terugkeert en dan zal hij wel verwijderd moeten worden. Ik ben nu 4 jaar verder….
Pijn is al minder aanwezig met bewegen, maar nog wel aanwezig als er iets tegen mijn buik drukt. Eetlust nog steeds niet terug helaas. Dus ook gisteren amper iets gegeten. Hopelijk elke dag een beetje beter.
Bij mij net zo. Ik kreeg antibiotica mee naar huis. Was al 3 weken aan de gang met die blinde darm. ene moment voelde ik me prima, en andere moment lag ik te creperen van de pijn. Die dan weer wegtrok. Men zag de ontsteking eerst over het hoofd, omdat ik heel kort daarvoor een miskraam had gehad, en men dacht dat de pijn daar van kwam. Na de AB kuur, trok de pijn snel weg. Bi na controle was alles goed. Men gaf aan dat het terug kon komen en dat ze hem er dan wel uit zouden halen. Nu 6 jaar verder, nooit geen last meer van gehad, tot op heden.
Zo begon mijn blinde darmontsteking. Spugen, diarree en buikpijn. Ook ik dacht eerst aan buikgriep maar omdat ik zelf verpleegkundige ben bedacht ik mij ook dat het een blinde darmontsteking kon zijn. Op de spoed bleek ik geen koorts te hebben, mijn ontstekingswaardes waren niet perse heel hoog maar op de echo was toch duidelijk een ontsteking te zien. Diezelfde dag lag ik nog op de operatie tafel en hebben ze ruim weggesneden omdat het weefsel eromheen ook ontstoken was. Je hoeft er echt niet doodziek van te zijn! Hoe gaat het nu?
Ik zou het anders wel met een echo laten checken. Ik heb ook twee keer blindedarmontsteking gehad. Eerste keer was ik doodziek, maar trok ook weer weg en na twee weken wat aanmodderen bleek het een blindedarmontsteking die al ingekapseld was. Hoefde niets meer aan gedaan te worden. Tweede keer, een jaar later, herkende ik het direct, maar was de pijn veel minder. Arts wilde toch een scan en toen bleek het geperforeerd. Veel minder pijn, maar wel levensgevaarlijk. Dus ik heb nu de policy met dit soort dingen: laat het echt even goed nakijken. Grote kans dat het "niets" is (en zelfs een blindedarmontsteking kan ook vanzelf over gaan), maar als het wel mis is, ben je liever een keer te vaak gecheckt dan een keer te weinig... Sterkte en beterschap!