Blindedarm ontsteking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door , 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

EINDELIJK ben ik weer aanwezig op het forum na een super hectische rotweek..

Afgelopen zondag kreeg ik ineens heel erge buikpijn, voornamelijk rechts onder. Heb het tot snachts afgewacht maar kon het toen echt niet meer houden en ben toen naar het ziekenhuis gegaan...
    Daar dachten ze direct aan een buitenbaarmoedelijke zwangerschap en toen hebben ze allerlei testjes gedaan en hebben ze de gyneacologe uit bed gebeld, na een aantal uur kwam zij... en toen het spannende moment, de echo..
    Maar het vruchtje zat gelukkig goed! Geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus gelukkig...

Alleen betekende dat wel dat het mijn blinde darm was die ontstoken was en dat die er per direct uit moest!

Nu zijn we 5 dagen na de operatie en ik ben net thuis gekomen.. voel me nog niet echt top en ben natuurlijk heel onzeker over die kleine, hoop dat alles goed komt :(

Weet iemand hier iets over? narcose bij zo'n kleintje? Wie heeft ook een blinde darm gehad tijdens de zwangerschap? Vooral zo in het begin?
    Toen ik zondagnacht die echo kreeg klopte het hartje nog niet.. zo pril is het allemaal nog...

liefs

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Heb je voor je ontslagen werd uit het ziekenhuis dus geen echo meer gehad? En ook geen contact met de gyneacoloog na je operatie?
    Morgenochtend bellen en vragen zou ik zeggen!
    Sterkte!

3. Niet meer actief

nee.. krijg donderdag een echo :)

xx

4. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Heb met verbazing je verhaal gelezen, heb vorige week bijna hetzelfde meegemaakt. Ook verdenking van een bbz en met spoed naar het ziekenhuis. Echo was gelukkig in orde maar het was bij mij dus ook een onrustige blindedarm. Gelukkig hoefde de blindedarm er bij mij niet uit, maar moet nu dus elke week bloed laten prikken om de ontstekingswaarden in de gaten te houden.

De gyneacoloog vertelde mij dat de narcose geen probleem zou moeten zijn, in 99 van de 100 gevallen is er niks aan de hand. Dit werd mij allemaal verteld uit voorzorg omdat ze bang waren dat de blindedarm er toch uit moest.

Ik wil je heel veel succes wensen en natuurlijk heel veel beterschap

5. Niet meer actief

Lampie, bedankt voor je berichtje... dat doet me echt heel erg veel goed :D

Vooral omdat er zoo weinig bekend is over narcose bij zo'n kleintje.. het is gewoon echt afwachten! Ik lig al zowat een week in bed en maak mezelf toch wel een beetje gek met allerlei gedachten :oops:

6. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Nou kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik heb dan geen operatie gehad en ik vind het al doodeng. Maar als je je echt te veel zorgen gaat maken moet je gewoon de VK of de gyneacologe bellen zodat ze je gerust kunnen stellen of eerder een echo kunnen maken.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Een nicht van mij heeft dit meegemaakt. Toen ze in het ziekenhuis lag voor de ontstoken blinde darm kwamen ze erachter dat ze zwanger was.
    En inmiddels een gezonde zoon. Ze heeft wel in het begin een aantal extra echo's gehad ter controle.

8. Niet meer actief

ja het is allemaal zo lastig.. ben vanmiddag weer met spoed naar het ziekenhuis gebracht onder verdenking longembolie..:S
    ze hebben toen bloed geprikt, en als er een waarde in mijn bloed verhoogd was, was het waarschijnlijk een longembolie en moest ik een CT scan krijgen.

Na anderhalfuur wachten bleek de waarde in mijn bloed verhoogd te zijn en moest ik dus de CT scan van, waar ik vreselijk van baalde omdat er nu weer straling bij die kleine is gekomen :( maar het moest wel, want als er een longembolie zat, en dat komt los kan dat doorschieten naar je hersens en dan ben je helemaal ver van huis!

Gelukkig was het dat allemaal niet en lig ik weer thuis in bed... opzich wel raar dat ze me weer weggestuurd hebben, want waarom is die waarde in mijn bloed dan verhoogd? Heel apart..

Ben zo nerveus voor donderdag, hoop echt dat alles goed komt met mn kleintje :(

9. eva74

eva74 Lid

2 mrt 2008
    9
    0
    0
    cateringmedewerkster
    Gelderland
    Jeetje,wat een vreselijke toestanden allemaal.
    Heel veel sterkte toegewenst.
    groetjes van Eva

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Hoi!

Ik heb een maand geleden ook een blindedarm ontsteking gehad. Alleen was ik toen al 23 of 24 weken zwanger. Ze 'schuiven' de baby iets aan de kant en halen de blindedarm er uit. Ik mocht na 2 dagen alweer naar huis. Maar heb wel gezegd dat ik eerst een echo wilde hebben. Met de baby is alles goed. En ik ben van de klachten af. Na 2 weken kreeg ik bij de nacontrole te horen dat het idd mijn blindedarm was. Ze konden het op de echo's niet zien, omdat de baby er voor lag.
    Ik vond het wel fijn te horen dat ik 'niet voor niks' onder narcose geweest was.
    Ik wens je een goed herstel. En hoop dat het bij jou net zo goed gaat als bij mij!

Groetjes, Lotte

11. Niet meer actief

Hi Lotte

Wel fijn dat je na 2 dagen al weg mocht.. ik moest 5 dagen blijven.. ik weet ook niet of zo'n narcose en operatie schadelijker is in het begin of in het midden/eind van je zwangerschap?

xx

12. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    mijn blindedarm is er gelukkig jaren geleden al uit gehaald...maar over 2 wkn moet ik wel weer onder het mes, maar narcose kan geen kwaad meer tegenwoordig...dat vond ik wel fijn om te horen want die operatie moet echt gebeuren maar zou niet willen dat guppie gevaar loopt. Iig succes met je herstel van je blinderdarm-operatie ;)

Deel Deze Pagina