Welke striae crème?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sayenna, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sayenna

Sayenna Actief lid

13 mrt 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Iedereen!

Weet sinds gisteren dat ik zwanger ben! Ik heb best wel aanleg voor striae en vroeg me af welke crème jullie prettig vinden ( en die ook lekker ruikt)?
    Ik wil namelijk niet te laat beginnen me smeren ;)

Groetjes Sayenna

2. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb Zwitsal Mama. Heb nog geen striae. Maar ook nog nooit gehad, dus misschien wel geen aanleg voor. Dan ligt het dus niet aan de creme...

3. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik heb ook aanleg voor striae, maar helaas gaat een cremetje je niet helpen meid. Je krijgt het of je krijgt het niet. Ik heb het (nu) nog niet, maar goed, ik moet nog iets van 8 weken.. Bereid je maar vast voor op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen.

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Als je aanleg hebt krijg je ze echt wel, als je nu wel of niet smeert maakt namelijk niet uit! Zou gewoon en body lotion gebruiken ;)

5. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Dat hoeft niet per se zo te zijn.. Mijn moeder (die er ook aanleg voor heeft -EN DAT AAN MIJ HEEFT DOORGEGEVEN, EN BEDANKT MAM ;)-) heeft tijdens haar eerste twee zwangerschappen geen striae gehad. Tot ze zwanger van mij werd.. Ik hou dus hoop :) En smeer -als ik smeer, ben vaak te lui- ook met body lotion :)

6. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    De vrouwen van de vroegere generaties hebben dus zonnebloemolie gebruikt. (ruikt niet bepaald lekker)

Ik weet zelf dat ze dit in Turkije en Marokko nog steeds gebruiken. Mijn moeder is afkomstig uit Turkije zij heeft dus ook helemaal geen stria.
    Ook mijn tantes niet.

Ik geloof het niet echt, maar ja afentoe proberen waard.

7. Within

Within Niet meer actief

Ik gebruik Palmer's cocoa butter formula.

Lekker spul, ben er erg tevreden over.

Striae kan je niet voorkomen, het komt als het komt, maar alle kleine beetjes helpen. Ik heb tot nu toe nog geen streepje.

8. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Ik heb het daar eens met een dermatoloog over gehad en die vertelde echt te voorkomen is het niet maar 2 keer per dag de huid masseren verbetert de doorbloeding en heeft dus ook een gunstig effect op het bindweefsel. Masseren kun je het beste met een olie doen. Het beste is een minuut of 10, ik doe dat 's avonds op bed en in de morgen gewoon even snel insmeren met ronddraaiende beweging.
    Ik gebruik zwangerschapsolie maar heb geen aanleg... Zwangerschapsolie is wel speciaal voor het voorkomen van striae volgens de verpakking en als daar ook maar een heeeel klein beetje van waar is is dat toch weer mooi meegenomen toch! Verder is visolie slikken en veel water drinken natuurlijk ook goed voor je huid.

9. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

nou hier kon/kan ik smeren wat ik wou/wilde!;) zit dus echt HELEMAAL onder de striemen! zelfs mijn venusheuvel is nu oorlogsgebied haha.

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik gebruik Mama Oil van de natuurlijke lijn van Kruidvat. Ik heb zelf behoorlijk wat striae al van voordat ik zwanger werd (ben ooit in korte tijd veel aangekomen en weer afgevallen) maar op mn buik heb ik nu nog maar 1 klein rood streepje. Kan nog komen natuurlijk maar tot nu toe heb ik het idee dat die olie best wel werkt.

11. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik gebruik mama zwitsal maar is iets wat je erft daar kun je niet tegen gaan ,vorige zwangerschap heb ik ook gesmeerd bij het leven dag voor ik moest bevallen kreeg ik er paar

12. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Crème's werken niet.. Enige wat eventueel zou kunnen werken is zo'n massage, maar das wel een speciale techniek. Als je het niet goed doet, werkt het niet.

13. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Striemen ontstaan in de onderste huidlagen. Daar dringt een creme echt niet in door, wat er ook op de verpakking staat (welkom in de wereld van zwangeren en baby's, waar iedereen op je gevoel probeert in te praten over wat er het beste voor jou en voor je baby is. Ondertussen willen ze gewoon veel geld aan je verdienen... Kijk voor de lol eens naar de prijzen van wieg/ledikantmatrasjes)
    Wat inderdaad wel kan helpen is het stevig masseren van de diepe huidlagen. Dus echt een stuk huid oppakken en dat stevig masseren. Maar als je buik groot wordt en onderspanning komt te staan lukt dat niet goed meer.

14. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    AMEN! Ongelooflijk echt hè? "Een Aerosleep is echt, echt, ECHT het allerbeste voor je kindje" Ben blij dat ik nog leef joh, zonder Aerosleep en alles ;)

Ik wou net zeggen, hoe dan?! Krijg nu echt geen vel meer tussen mijn vingers hoor.. En volgens mij ontstaan die strepen pas als je buik ECHT groot wordt, vanaf een week of 30 als hij echt op gaat rekken? Of is dat onzin? Weet iemand dat?

15. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ach, baat het niet, schaadt het niet toch? Ik zou niet enorm veel geld in zo'n creme steken, maar een beetje smeren kan toch geen kwaad, en wie weet helpt het stiekem toch :)

16. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ik doe het gewoon voor mijn gemoedsrust ... Ik heb er aanleg voor, dus weet dat ik het niet ga kunnen voorkomen, 'aar dan weet ik wel dat ik heb gedaan wat ik kon. :)

Ik had eerst de mama buik van zwitsal, maar dan werd ik mottig en spugen en kon ik die geur niet meer verdragen. Nu gebruik ik de olie van weleda en die vind ik heerlijk! :)

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik kreeg ze pas 3 dagen na de bevalling

18. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Striae ontstaan op huidweefsel dat relatief snel oprekt. Hoe jonger de huid, hoe groter het risico op striae. Het ontstaan van striae is voor een groot deel erfelijk bepaald. Wanneer je ouders last hebben van striae is de kans groot dat jij dat ook zult hebben

19. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwitsal mama tijdens mijn eerste zwangerschap gebruikt. .heerlijk :)

20. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Ik heb er ook aanleg voor...
    Maar nu 31 weken en nog geen streepje gezien!!
    Gebruik de mama olie van kruidvat...en vind het heerlijk!!
    Doe ik het 2 dagen niet, jeukt mijn hele buik....hij vraagt om de olie:)

Deel Deze Pagina