Op vrijdag 14 december had ik mijn eisprong volgens de site. En dat klopte ook wel een beetje want ik had enorme last van mijn rug, dus heb duidelijk mijn eisprong gevoeld. Zondag 16 december begonnen mijn borsten enorm zeer te doen en moest heel vaak plassen. Dus ik denk dat zullen wel de eerste zwangerschapskwaaltjes zijn. Dat hield aan tot woensdag 19 december en tegen de middag kreeg ik last van roze afscheiding. Ik ging er van uit dat dat mijn innesteling was want dat was de datum dat de innesteling zou gaan plaatsvinden. Dit heeft ongeveer tweeenhalve dag geduurt toen was de bloeding over, en ook mijn zwangerschapskwaaltjes. Vandaag was de dag dat ik een zwangerschapstest mocht gaan doen. En die was helaas negatief. Dus ik ben heel erg bang dat ik een zeer vroege miskraam heb gehad. Want al die klachten die ik hier vertel had ik ook al een keer eerder bij een vroege miskraam. Ik ben er ook zeer verdrietig om het is net of mij een baby'tje niet is gegund. Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Groetjes Astrid
Hoi Astrid, Wat vervelend allemaal meid... Vooral die onzekerheid is heel vervelend. Het kan natuurlijk eventueel zo zijn dat jij pas later positief test.. Ze zeggen altijd, geen bloed geeft moed... Maar ik snap wel dat je hier toch best even verdrietig over bent. En klachten willen niet altijd iets zeggen. Ik had heel veel klachten en was toen echt niet zwanger.. Nu is het bij mij gelukkig wel raak, maar heb ik totaal geen klachten. Dus eigenlijk kan het nog alle kanten op. Sterkte ermee... Liefs misspiggle
geef de moed niet op. uiteindelijk is het echt wel een x raak. Misschien juist wel op het moment dat je er iets minder mee bezig bent door een vakantie of zo (was bij ons toen ineens raak) Wij hebben op beide kindjes lang moeten wachten, maar uiteindelijk snapte m'n lijf het dan toch. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, maar geef dus vooral de moed niet op. probeer wat afleiding te zoeken in bijv een hobby oid. wie weet is dat net dat beetje ontspanning wat je nodig hebt voor een goede innesteling. En wie weet test je over een paar dagen toch wel positief? je weet nooit. Als je pas laat je innesteling hebt gehad, kan je ook pas laat testen (ongeveer 11 dagen na de innesteling maak je pas genoeg hcg aan)
Hier misschien een ontnuchterend antwoord, maar 2 dagen na je eisprong kun je echt nog geen zwangerschapsverschijnselen krijgen. Die krijg je pas als het zwangerschapshormoon HCG in flinke hoeveelheden in je bloed zit (va. week 4). Ik vind ook dat je pas van een miskraam kunt spreken als je een positieve test in handen hebt gehad, en het daarna misgaat. In mijn ogen is jouw reactie dan ook een beetje overtrokken.. Zonder belerend over te komen is het misschien een idee om er iets relaxter in proberen te staan, en niet elk pijntje of kwaaltje te analyseren. Veel sterkte en ik hoop dat je wens in 2008 in vervulling mag gaan!
Je kunt daar spreken ze wel eens van dat je een vroege miskraam hebt gehad. Zoek maar op google. Dat zijn miskramen waar van je het zelf niet eens wist dat je zwanger was!
Ik sluit me aan bij Croky! Op deze manier praat je jezelf een miskraam aan en zit je zo in een put van verdriet... Een vroege miskraam is een miskraam die plaatsvindt tussen de 4 en 16 weken zwangerschap. Je kunt een miskraam hebben zonder dat je weet dat je zwanger bent zeg jij, maar waarom zou je jezelf kwellen met die gedachte? Zo leuk is het niet om een miskraam te hebben. Ik wens je een vruchtbaar 2008 met hopelijk snel een positieve test.
Omdat ik volgens de calculator al ongeveer vier week heen was dus een miskraam kan dus heus wel. En ik maak me zelf heus niet gek want ik heb het al een keer eerder meegemaakt.
Het spijt me, maar ik moet je ongelijk geven. Een vroege miskraam is een herkende zwangerschap die misloopt binnen 4 maanden van de zwangerschap. Waar jij het over hebt, is ongemerkt verlies van een vrucht. Dit komt voor in 50% van de bevruchtingen! Dit betekend dat 1 op de 2 menstruaties een 'miskraam' zou zijn volgens jou. Bron: http://www.freya.nl/web_fm/miskraam.php Ik wil graag nog 1 ding kwijt: voor meiden (zoals ik) die echt een miskraam hebben meegemaakt (dus eerst een positieve test, dan blijdschap, dan verheugen op een kindje, dromen met je partner over hoe het kindje eruit ziet, en dan PATSBOEM blijkt het mis te zijn en je wereld stort in) is het moeilijk je verhaal serieus te nemen en klinkt het zelfs een beetje drammerig en kinderachtig. Een miskraam gun je niemand, maar het lijkt net of jij jezelf er één aanpraat. Veel wijsheid en een een vruchtbaar 2008 gewenst!
Jammer ijskonijn dat je (nog) niet zwanger bent maar ik moet Croky en Anakin wel gelijk geven. Zolang je geen positieve test hebt gehad is er echt geen sprake van een miskraam. Een tijdje geleden hebben we deze discussie ook al eens gevoerd toen iemand meende wel de innesteling te hebben gevoeld maar toch niet zwanger bleek. Bovendien kan je 3 dagen na je eisprong ook nog niets van een zwangerschap voelen, dat kan pas na een innesteling en ook medisch gezien begint men dan pas te spreken van een zwangerschap (ik bedoel dus niet het twee weken extra meetellen bij een berekening) want dan pas komt het hormoon HCG op gang. Bovendien geeft de calculator maar één dag aan voor de innesteling, ook dit klopt niet helemaal: de eventuele innesteling vind plaats tussen de 5e en 10e dag na bevruchting.
Al met al ben je nu dus, volgens je banner, wel 5 dagen overtijd en zou het ook best kunnen dat de test nog niet aangegeven heeft dat je zwanger bent. Ik zou het nog niet helemaal uitsluiten. Wil je natuurlijk ook geen valse hoop aanpraten, maar bij mijn zoontje heb ik ook 5 dagen na mijn NOD negatief getest. 2 dagen later bleek het wel raak te zijn. En dan vind ik ook nog dat jij het mag voelen zoals je voelt. Als je nou niet zwanger bent, kan ik me goed voorstellen dat je heel erg teleurgesteld bent. Zeker als je het idee had wel zwanger te zijn. Ik geloof echt wel dat het anders voelt als je al een aantal weken wist dat je zwanger was, maar dat neemt niet weg dat jij ook heel verdrietig kunt en mag zijn. Ik vind dat er dan ook nogal bot gereageerd wordt! Jammer.... Heel veel succes xxx
Maar iedereen die ongesteld wordt, kan net zo goed een vroege miskraam hebben gekregen. Zo maak je het wel erg moeilijk voor jezelf... En hoeveel mensen denken niet dat ze zwanger zijn, maar worden toch ongesteld? Zijn dat dan allemaal vroege miskramen, omdat iemand dacht dat ze zwanger was?
Denken dat je een vroege miskraam gehad hebt is een manier om je verdriet onder woorden te brengen, denk ik. Als je er zeker van bent zwanger te zijn, en de test blijkt dan toch negatief, dan moet je de droom zwanger te zijn opnieuw afgeven. Die teleurstelling lijkt veel minder groot dan de teleurstelling van een miskraam, maar in de eigen beleving kan het 'verlies' zo groot zijn en de beleving dat je je kindje 'kwijt' bent, dat alleen een miskraam recht doet aan de gevoelens van teleurstelling en verdriet. Het woord 'miskraam' is inderdaad niet op z'n plaats, maar of je nu een foute innesteling zou hebben gehad of gewoon niet zwanger bent geweest, de teleurstelling is heel erg groot bij jou, begrijpelijk! Zolang je niet ongi bent is er nog hoop, ik zou nog enkele dagen wachten en gewoon opnieuw testen! Veel sterkte!
Begin met stoppen van bijhouden van die data...je maakt jezelf helemaal gek, en elk lichaam is anders. Wil je echt je cyclus weten, dan moet je tempen en eventueel gebruik maken van ovulatietesten. Zolang je dat niet doet, weet je nooit je eigen cyclus. De klachten rondom eisprong kunnen ook al een paar dagen voor de eisprong zijn, daarnaast zijn alle kwaaltjes die met een zwangerschap kunnen voorkomen dezelfde als die voor je menstruatie kunnen voorkomen. En spreken van een miskraam voor het uberhaubt hebben van een positieve test vind ik ook niet gepast. Je zou dan kunnen stellen dat iedere vrouw elke menstruatie een miskraam heeft gehad, denk dat dat niet klopt! En wordt je er vrolijker van? Volgens mij ook niet. Groetjes Daphne
Ik word gek van jullie. Met jullie negatieve gedoe. Misschien had ik mijn verhaal niet op deze site moeten zetten. Het enige wat er bij jullie uitkomt is negatief. Ik ken mijn lichaam het beste. En ovulatie testen ga ik niet doen want dat is ook alleen maar stress.
Hoi Ijskonijntje! Niet iedereen is zo negatief hoor, herlees enkele reacties maar eens! Er zijn ook mensen die heel goed begrijpen hoe verdrietig je bent! In de medische wereld kan men in jouw geval nog niet spreken over een miskraam, hoogstens over een mislukte innesteling. Maar dit wil niet zeggen dat je geen recht hebt om verdrietig te zijn! Jij dacht/denkt en hoopt(e) dat je zwanger zou zijn, je had je al helemaal ingesteld op een mooi positieve test en nu blijkt de test toch negatief te zijn. Logisch dat je verdrietig bent, je moet je droom weer eventjes teruggeven. Maar ik begrijp ook heel goed dat vrouwen die een miskraam gehad hebben niet echt blij zijn dat je zegt een miskraam gehad te hebben. Deze vrouwen hadden een mooi positieve test, waren al concreet plannen aan het maken, wisten dat er een mooi klein wezentje in hen groeide en plots verliezen ze het kindje. Het kindje was geen droom of een wens meer, maar het was echt aanwezig en groeide. Maar je hebt zeker het recht om verdrietig te zijn. Probeer positief te blijven denken: al lukt het deze ronde niet, dan is het misschien de volgende! Negatieve gevoelens en verdriet zorgen alleen maar dat je er nog meer mee bezig bent en dat het misschien zelfs langer duurt voor je zwanger bent. Probeer wat afleiding te zoeken (niet op babysites ), spreek eens met een vriendin af, ... Ook ovulatietesten zijn geen goed idee als je nog niet lang bezig bent. Laat de natuur maar rustig haar werk doen, dan ben je waarschijnlijk sneller zwanger dan wanneer je er iedere dag mee bezig bent! Veel succes!
Je bent zelf negatief IJskonijntje, door jezelf een miskraam aan te praten Dat je nu erg teleurgesteld bent en verdrietig, dat snap ik. Was ik ook bij negatieve testen of bij ongi worden, dat is nou eenmaal naar en confronterend. Maar echt, na b.v. 8 weken zwangerschap voelt een miskraam of een missed abortion nog heel wat erger dan dat. Probeer jezelf weer op te pakken, nieuwe ronde nieuwe kansen! Als je niet wilt ovutesten of zo is dat natuurlijk prima, maar hang jezelf ook niet op aan gemiddelde data op internet.
het klopt toch allemaal die data,s 14 december eisprong. 19 december innesteling. en toevallig had ik precies op die dag de 19de een innesteling. En ben nog niet ongesteld. Je verhaal delen kan hier dus ook niet.