Hallo, ik heb even een vraagje. Ik ben morgen 37 weken zwanger en ik ben vandaag bij de verloskundige geweest. Zij vond dat ik een te kleine buik had en toen heeft ze een groeiecho gedaan. daaruit bleek dat de baby de grote heeft van een baby van 34 weken. dat is dus 3 weken verschil. Nu krijg ik over 2 weken weer een echo om te kijken of ze al gegroeid is, anders moet ze gehaald worden. heeft iemand hier ervaring mee want op internet lees ik allemaal dingen dat de baby een afwijking kan hebben dus ik maak me een beetje zorgen. Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen. Groetjes
Het hoeft echt niet zo te zijn dat de baby iets mankeert hoor. Kan best gewoon een kleintje zijn. Niet alle baby's worden 7 ponders! Bovendien is een baby van 34 weken toch al bijna 5 pond, dus maak je geen zorgen. Wel fijn dat ze het in de gaten houden! En tja... elke baby kan iets mankeren, daar zijn we allemaal wel bang voor, toch? Denk dat er geen moeder is die nooit bang is dat haar baby'tje iets mankeert. Wat ik denk: als blijkt tijdens de echo dat alles er goed uitziet, zullen ze het vast niet eerder halen, maar juist laten zitten zodat het nog wat kan bijgroeien. En mocht het toch nodig zijn, dan kunnen ze tegenwoordig gelukkig heel veel op medisch gebied. Heel veel sterkte ermee!
Hoi, Bedankt voor je reactie. Ik ben al iets meer gerust gesteld. Ik bel morgen nog even naar de verloskundige om een wat duidelijkere uitleg te krijgen omdat ik vandaag in 1x allerlei informatie kreeg. Als er nog meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben dan lees ik dat graag. Groetjes
Ik had ook een hele kleine buik. Daardoor werd ik goed in de gaten gehouden, maar ze deed het prima. Ivm stuitligging én lager gewicht wilde de gyn. een keizersnede. Uiteindelijk is de bevalling spontaan opgang gekomen. (Wel een keizersnede, maar geen inleiding ofzo) Onze dochter is geboren als een baby van 34 á 35 weken. Dus erg klein, maar zonder problemen! Nu is ze ruim 2 en het gewicht is bijna 'normaal'. Je moet je geen zorgen maken hoor! Je wordt heel goed in de gaten gehouden. Dus als de groei stopt gaan ze de baby gewoon halen. Geniet van je laatste loodjes. Groetjes, Lotte
och meisje maak je geen te grote zorgen..bij mij het zelfde verhaal als bij jouw...Marit zou met 36 weken maar 2000 gram zijn.. Heb er nog 4 dagen voor in het zkh gelegen..uiteindelijk was marit 3985 bij de geboorte, dus groot zat! echos zitten er vaak naast hoor
hoi hoi ik heb hier zeer veel ervaring mee, met beide mijn jongste dochters bleken ze een groeiachterstand te hebben en waren inderdaad kleintjes maar verder niets mis mee perfect gezond en mochten gelijk mee naar huis bij me jongste hebben ze wel een grote rekenfout gemaakt zij schatte haar op nog geen 1800 gram en woog uituindelijk bij de geboorte 2770 dat scheelde dus bijna 1000 gram maak je er niet druk om geen enkel mens is gelijk de een is groot de ander klein groetjes nathalie
Bedankt voor jullie berichtjes. ik voel me al wat beter na jullie reacties Het was gewoon even schrikken toen ik dat te horen kreeg. Ik vind het ook een beetje raar dat ze eerst steeds zeiden als ze aan m'n buik voelden dat de baby goed groeide, en 2 weken later krijg ik opeens te horen dat de baby te klein is, en op de echo bleek dat dus ook te kloppen. dan vraag ik me af waarom ze dat niet eerder hebben gemerkt. Maar ik zal bij de volgende echo wel zien of ze gegroeid is. Groetjes