bloed aan piemeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wonderteam, 13 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Hallo,

    Bij mijn zoontje van 11 maanden trof ik gisteravond bloed aan zijn peimeltje aan. Het bloed bevond zicht echt aan het uiteinde. Het was helderrood bloed en het sijpelde ook wel iets door. Ook is het uiteinde van zijn piemeltje wat vurig, het ziet er een beetje als een gebarsten/gesprongen huid uit. Iemand hier bekend mee? Ik krijg niet de indruk dat hij er last van heeft en hij plast ook gewoonn.
     
  2. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.037
    40
    48
    friesland
    och wat zielig, geen ervaring mee, maar ik zou morgen toch even naar de huisarts gaan.
    Hij had gewoon een luier om neem ik aan toch? Dus hij kan er niet zelf aan hebben gezeten?

    Groetjes
     
  3. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.037
    40
    48
    friesland
    och wat zielig, geen ervaring mee, maar ik zou morgen toch even naar de huisarts gaan.
    Hij had gewoon een luier om neem ik aan toch? Dus hij kan er niet zelf aan hebben gezeten?

    Groetjes
     
  4. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    heeft hij er misschien aan gekrabt terwijl je aan het verschonen was, of is de voorhuid verongelijk bij het verzorgen wat naar achteren gegaan?
    ik zou het gewoon wat in de gaten houden of het zich goed hersteld en het nog even melden bij het consultatiebureau, en als het niet binnen een paar dagen geneest dan even je huisarts vragen.
     
  5. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Bedankt voor jullie antwoorden.

    @ Butterfly, hij had idd een luier om ,dus gekrabd is het idd niet geweest
    @ ons kleintje, toen ik gisteravond de luier afdeed toen ik hem wou wassen ,zag ik het meteen al. Ik zat al te denken ,misschien bij de luier verschonen daarvoor dat er iets verschoven is met de voorhuid,,maar er zat totaal geen bloed kin de luier. Mijn vader zei nog ,misschien heeft het piemeltje iets aan de luier verkleefd gezeten, dat zou natuurlijk ook kunnen.

    Zou ik er vaseline op kunnen doen?
     
  6. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    OF een beetje Bephanten ofzo... Vaseline beschermt alleen maar en doet verder niks... (Sudocreme niet doen, want dat prikt op open wondjes) Vervelend plekje zeg, om een wondje te hebben... :(
     
  7. chantal26

    chantal26 Fanatiek lid

    25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Och gos wat zielig.
    Ik zal het wel even goed in de gate houden.
    En als het niet geneest, gewoon even naar de huisarts
     
  8. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    @ bluesky, Dat van de bepanthen is een goede ,ga ik er zo gelijk even opdoen. Ja idd een rotplekje is het :(
    @ chantal, ja vind zelf dat soort dingen altijd al zo sneu bij zo'n kleintje en dan helemaal zo'n gevoelig plekje :(

    Ik ga het genezen goed in de gaten houden.
     
  9. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Heeft hij er geen ontstekingkje aan? (omdat je zijn dingetje als vurig beschrijft)

    Ik weet nog wel dat mijn moeder weleens verteld heeft dat mijn broer er een ontsteking aan heeft gehad omdat er vuil zich ophoopt onder de voorhuid.
    Bij het cb zeggen ze dat je het onder de voorhuid niet hoeft schoon te maken en dat pas met 4 jaar hoeft maar urine kan erg gaan irriteren omdat het zo zuur is...

    Ik zou morgen even langs de ha gaan als er geen verbetering zichtbaar is vandaag.
     
  10. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Zie je een plekje waar het bloed vanaf zou kunnen komen? Ons zoontje heeft het ook wel eens gehad, maar bij hem ligt de oorzaak bij zijn urinewegen.
     

Deel Deze Pagina