Hoe doen jullie het met een pasgeboren baby en een kleuter!! Schooltijden!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door babyphat, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyphat

babyphat Actief lid

18 dec 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Ik ben binnen 2 weken uitgerekend en vraag me toch eigenlijk wel af hoe jullie het doen met een baby die moet slapen en eten en een kleintje die van school gehaald moet worden..

stom dat ik daar nooit eerder echt over nagedacht heb... Maar ik werkte altijd 36 uur en nu in mijn verlof sta ik 4x per dag op een schoolplein...

Laten jullie je baby liggen?? Iets wat volgens mij vroeger meer gebeurde als nu... Of 'plannen' jullie de slaapjes eromheen..

Ik ben atlijd een half uur weg als ik hem haal of breng... Dus laten liggen is geen optie...

Ben erg benieuwd!!!!!!!!!!!!

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier als ik ons zoontje van de PSZ moet halen en bv net in der slaapje, dan legde ik haar in de maxicosi na de fles dat ik haar daarna niet wakker hoefde te maken.

Is het lopend te doen, dan zou ik je kleine in de kinderwagen leggen zodat je zo de deur uit kan.

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb dat probleem niet omdat ik alles lopend doe, dus ze slaapt in de kinderwagen. Helaas moet een tweede vaak meer inleveren, maat het is niet anders.

4. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ik loop nu 'tijdelijk' idd ook 4 keer heen en weer met de kinderwagen/maxicosi. Jill lijkt er niet veel last van te hebben want door het wandelen valt ze ook wel in slaap meestal.

Vind het alleen lastig als ze eigenlijk net d'r flesje moet/wil. Maar ik ben steeds zo weer thuis...
    Het is ff een kwestie van wennen, maar voor je het weet ben je aan dat nieuwe ritme gewend.

Volgende week is het alweer afgelopen, dan is Jill op het kdv en moet ik weer werken :(

Succes nog met de laatste loodjes meid!

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    ik woon 5 min. van school af. Ik liet hem gewoon liggen maar wel als hij al sliep, anders nam ik hem mee. Dit was alleen om 13.00 uur, de rest ging hij wel mee naar school.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik "sleep" de kleine maar mee. Laten liggen is ook geen optie, lopen ook niet. De eerste weken heb ik de Maxicosy op het onderstel van de kinderwagen gezet, dan kon hij in de auto-school-auto ook blijven slapen. Inmiddels neem ik heb mee in een babydrager (doek of babybjorn, laatste is niet mijn ding, maar mijn andere drager kan pas over 3 maand ivm rug, dus toch maar eventjes).

Ik probeer er dus ook omheen te voeden en de slaapjes. Ik heb geluk dat de flesjes meestal redelijk uitkomen, of soms krijgt hij een halve fles voor vertrek en een halve erna. Slaapjes moeten maar als we thuis zijn, maar ook daar lijkt de kleine niks om te geven. Meestal wordt hij wel wakker tegen de tijd dat we weg moeten, dus hij regelt zijn ritme er zelf wel omheen ;)

7. Hester

Hester Niet meer actief

Onze baby nam ik gewoon mee met brengen / halen, want de school van onze kleuter is een half uur tot een uur rijden - afhankelijk van het verkeer.

De baby sliep gewoon door als ik hem overtilde van bed naar maxi cosi, de auto in enz, dus het ging makkelijk.
    Mijn oudste heeft een continu rooster dus blijft altijd over op school.

Na mijn verlof was dit natuurlijk niet meer aan de orde, nu haal ik ze gewoon op van BSO en kinderdagverblijf 's avonds.

Succes!

8. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Mijn oudste blijft 2 keer in de week over, dat scheelt weer 2 dagen dat je niet 4 keer op een dag heen en weer moet. En ik zet de maxi cosi op het onderstel van de wagen, en in de eerste maanden had ik ipv de voetenzak een speciale fleece wikkeldeken voor in de mc, dan kon ik 'm uit z'n bedje zo in de mc leggen zonder eerst een jasje aan te hoeven doen.
    En als hij tussen de middag sliep in de mc als we thuis kwamen voor een broodje dan liet ik hem erin liggen, dan kon ik 'm zo weer mee nemen als we weer naar school moesten, dan lag hij er soms wel wat lang in maar dat had ik liever dan hem steeds wakker te maken.

En probeer anders met andere moeders af te spreken dat je om de beurt elkaars kinderen mee neemt, en maak speelafspraken 's ochtends meteen zodat je niet voor niks op school komt.

Deel Deze Pagina