Bloeddruk in stijgende lijn...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jess93, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Goedenavond!

Ik heb vanmiddag de standaard controle weer gehad bij mn vk.
    Nu merk ik dat ik toch wel een beetje onrustig ben over de bloeddruk.
    Ik zal even een lijstje neerzetten:
    7+0 114/70
    15+0 110/65
    19+0 120/55
    23+0 118/55
    27+0 125/72
    30+4 132/80 (vandaag dus)

Nu vroeg ze me ook een aantal dingen, namelijk: last van erge hoofdpijn, bandgevoel om buik en misselijkheid. Nu heb ik wel best vaak hoofdpijn, maar om het nou enorm erg en ondragelijk te noemen, nee dat niet. Bandgevoel heb ik niet, wel is gespannen buik maar heb het idee dat dat groeispurtjes zijn. Misselijkheid niet, maagzuur wel maar dat hoort er helaas bij :)
    Nu dat ze deze dingen heeft gevraagd merk ik toch dat ik er wel beetje onrustig over ben nu (vanmiddag niet), aangezien dit allemaal symptomen van zwangerschapsvergiftiging zijn.
    Wat vind jij van dit lijstje, is het zorgelijk volgens jou?
    Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jess1993,

net als de vk zou ik me niet direct zorgen maken. Het zijn echt specifieke klachten die ze uitvraagt en het klinkt ernaar dat dat bij jou nu niet aan de hand is. Je bloeddruk is trouwens ook helemaal niet te hoog hoor. Zeker niet vergeleken met je uitgangswaarde. Probeer je niet gek te maken en weet dat als je twijfelt je altijd even kunt overleggen met je vk. Weet ook dat ze geen risico nemen met mogelijke zwangerschapsvergiftiging.
    Goed dat je alert bent, maar door wat ik hier lees, nu geen zorgen.

Groetjes Brigitte

3. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Bedankt voor je reactie Brigitte :)
    Ben vooral heel benieuwd of de stijgende lijn zich doorzet, hoop het niet. Is het misschien een idee de bloeddruk thuis ook zelf in de gaten te houden? Vind 3 weken tussen de afspraken in dan toch best wel lang. Of is alleen een hoge bloeddruk niet zo erg?

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Ik adviseer je niet thuis te gaan meten. Dit geeft heel veel onrust en komt je bloeddruk juist niet ten goede. Belangrijk is te letten op de symptomen die wijzen op een hoge bloeddruk (de symptomen die jouw verloskundige noemde) en indien je die symptomen hebt, contact op te nemen met de verloskundige. Succes!

Groetjes Monique

5. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Bedankt voor je reactie!
    Ik ga niet thuis meten en wacht het gewoon even af en blijf alert op de symptomen. :)

6. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Goedemiddag daar ben ik weer!
    Vandaag bij de controle was mijn bloeddruk 100/145 en testjes in het ziekenhuis gehad. Daar was alles goed en was mn bloeddruk 60/120:( Dat komt waarschijnlijk doordat ik daar al een kwartier stil laf op bed.
    Maar nu vraag ik me dus af of ik dan ook rustiger aan moet doen? Lijkt er dus op dat als ik actief ben de bloeddruk dan hoog is, is dat niet erg? Heb ook continu hoofdpijn en paracetemol helpt niet, heb jij misschien een tip daarvoor?
    Alvast bedankt weer :)

7. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

gelukkig was je controle goed in het ziekenhuis. Maar het is wel een teken van je lichaam dat je het rustiger aan moet doen. Hoofdpijn kan veroorzaakt worden door de hoge bloeddruk, maar ook bijvoorbeeld door te weinig water te drinken. Dus ik zou je aanraden veel te drinken. Indien de hoofdpijnklachten blijven, maar er geen duidelijke oorzaak gevonden wordt, zou ik je wel adviseren langs de huisarts te gaan voor extra onderzoek. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina