Laag-liggende placenta (previa)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cinderella2030, 12 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella2030

29 dec 2016
    39
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren bij de 20 weken echo te horen gekregen dat mijn placenta volledig over de baarmoedermond ligt (placenta previa totalis). Ik heb bij 13 en 15 weken bloedingen gehad maar sinds dien niks meer. Zijn er andere meiden die een placenta previa totalis bij 20 weken hebben gehad en hoe is het bij jullie verlopen? Hebben jullie een voldragen zwangerschap gehad? Hebben jullie bloedingen gehad en hoe vaak? Moesten jullie in het ziekenhuis opgenomen worden?

2. Katelynn

Katelynn Bekend lid

11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Niet totalis wel partialis

Bij de 20 weken echo opnieuw vastgesteld. Doorgestuurd naar de gynaecoloog, daar een placenta onderzoek echo gehad met bijna 32 weken , daar wat het nog steeds partialis. Meteen werd een keizersnede gepland in week 39 van de zwangerschap.

Met precies 35 weken een behoorlijke bloeding gehad (de enige) , 2 dagen in het ziekenhuis opgenomen geweest. De dag dat ik weer naar huis mocht is er opnieuw naar de placenta gekeken en die was helemaal weggetrokken (geen partialis meer dus). Keizersnede werd geschrapt.

Met 38+0 opgenomen ivm PE en met 38+2 ingeleid.

Bij 5cm ontsluiting toch een spoedkeizersnede geworden ivm veel bloedverlies door placenta , en een bloedtransfusie.

Misschien niet helemaal wat je wilde horen ....

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Ik heb recent gereageerd om een gelijk topic. Misschien even zoeken, want jullie zitten in het zelfde schuitje nu.

kort gezegd ik had ook een totale. Geen bloedverlies gehad met 32 weken goede nieuws gehad was netjes omhoog. Daarna is juist het bloedverlies begonnen met meerdere opnames erna en na 5 keer heropname tot de bevalling opgenomen geweest. En door bloedverlies daarvoor tijdens ontsluitingsfase en keizersnede uiteindelijk een bloedtransfusie gehad. Het bloedverlies is onverklaarbaar gebleven.

Deel Deze Pagina