Hoi Ilja, ik heb een vraagje voor je. Onze dochter is nu 7 weken oud, ze weegt denk ik bijna 4 kilo en krijgt zo'n 5 voedingen per dag van 150 ml. Soms komt ze 's nachts ook nog een keer (niet altijd, maar wel vaak) en krijgt dan ook nog een voeding. We proberen dan altijd iets minder te geven. 3 of 4 schepjes i.p.v. 5 schepjes. Opzich gaat dit goed. Ze slaapt in haar eigen bedje van 23.00-11.00 (wel tussendoor dus wakker ivm die voedingen) maar de rest van de dag is ze beneden. Dan slaapt ze tussendoor in haar kinderwagen bak en dat gaat ook goed. We willen haar dan na de voeding van 19.00 in haar eigen bedje leggen. Vaak gaan we ook nog voor die tijd naar bad in de hoop dat ze daar wat ontspannen van wordt. Maar..........ze wil om 19.00 nog helemaal niet naar bed. Inslapen rond 23.00 uur gaat prima maar van 19.00-23.00 is ze altijd klaarwakker. We laten haar wel in bed liggen en gaan af en toe kijken, even troosten, knuffeltje, speentje, soms nog een boertje enz. Maar vaak brult ze rond 21.30 nog en dat is de tijd dat ik zelf naar bed ga. Dan haal ik haar maar op en leg haar even bij ons in bed op mijn eigen borst en dan valt ze als een blok in slaap. Ik weet dat dit niet de bedoeling is maar ik laat haar dus al consequent liggen van 19.00-22.00 soms maar ze schreeuwt het uit dan. Ik vind sowieso dat ze veel wakker is overdag. Heb haar overdag ook geprobeerd in haar eigen bedje boven te leggen maar dit werkt niet. Soms is ze dus echt heel lang wakker. Gister bijvoorbeeld van 15.00 uus 's middags tot 23.00 met af en toe een klein hazenslaapje. Heb je ook tips voor ons hoe we dit het beste aan kunnen pakken? Moet ik haar anders bij haar 1e voeding rond 7.00 niet meer in bed leggen? Want na 7.00 uur gaat ze ook nog lekker slapen tot een uur of 11.00. Ik hoop dat je wat tips hebt. Bedankt alvast.
Voor slaaptips even deze topic doorlezen. Soortgelijke vragen zijn al meerdere keren aan bod geweest. Ilja