Winterjas in auto/maxi cosi/ kinderwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sukke, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Meiden!

Hoe doen jullie dit in hemelsnaam.

Ons mannetje heeft vandaag voor de 2e keer zijn winterjasje aan gehad, vorige winter was hij te klein voor een winterjas. Maar man o man wat een gewurm. In de wagen zit de jas helemaal in zijn nek, ik krijg hem niet genoeg om laag getrokken dus eindigd de kraag ong. halverwege zijn oren. Nu hoeft ie nog niet helemaal tot boven dicht maar hoe moet dat als het straks écht koud is.

En dan! De maxicosi/ autostoel, heb het nu nog niet hoeven doen maar hoe ga ik hem daar in krijgen met jas aan? En dan ook nog de temperatuur. Net in de auto is het natuurlijk hardstikke koud maar na 5 min. rijden weer lekker warm, jas dan weer uittrekken is ook zo onhandig als ik achter het stuur zit...

Kortom, hoe deden / doen jullie dit?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De winterjas in de wagen herken ik niet, hier zit de jas gewoion normaal en bij dochter ook nooit gehad. Is de jas wel goed of veel te groot?

Wat betreft auto: zou hem erin zetten zonder winterjas en met een dekentje voor het stukje uit de auto naar huis of vanaf huis. Als ik lang moet rijden doe ik ook zelden mijn jas aan in de auto, ik vind het te warm en het zit niet lekker, mijn dochter heeft dezelfde tic en zoonlief vermoed ik heeft hetzelfde. En zo past hij nog makkelijk in de maxi cosi (met jas hier ook wel, want hij is nogal smal).

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hadden een jasje (gekregen van vrienden), maar die is werkelijk nog veel te groot. Zakte steeds van dr schouders, handjes verdwenen in de mouwen en inderdaad kreeg ik hem niet zo goed naar beneden getrokken in de wagen. Nu hebben we een jasje gekocht in haar maat, en het maakt echt verschil. Sluit een stuk beter aan.

In de autostoel is het inderdaad wel wat veel heb ik gemerkt. Zeker omdat ie ook nog een capuchon heeft, maar die doe ik altijd achter haar hoofd. Ik zet haar er altijd wel in met jas. Ze is vrij zwaar om te tillen en vind het met een dekentje onderweg maar onhandig. Als ik langere stukken ga rijden, doe ik haar jasje open, maar meestal is het zo'n 5 minuutjes naar de opvang oid. Dan is de auto pas net een beetje warm 's ochtends zodra we daar aankomen.

Zorg sowieso dat de jas al helemaal naar beneden is getrokken voordat je hem ergens in zet. Pas op zodra je hem oppakt, want dan kan de jas weer tgemakkelijk omhoog schuiven.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met winterjas past het nog net hier in de MC, maar ik zet de verwarming gewoon niet op lekker warm als ze haar jas aanheeft. Ik ga niet zonder jas naar de auto lopen trouwens, want waarom heb je dan een winterjas, ze zitten op deze leeftijd toch nog in de autostoel, de wandelwagen of de draagdoek....

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb de jas idd een maat te groot gekocht. Is een 80, hij zit nu in 74. Dat zou het dus kunnen zijn voor wat betreft de wagen. Ik doe het nu ook nog vaak met een dekentje idd maar dat lijkt me niet warm genoeg voor wanneer het vriest.
    Als het maar een kort ritje zou zijn zou ik het nog geen punt vinden om hem aan te houden en de verwarming gewoon nauwelijks aan. We zitten vaak alleen vrij lang in de auto.
    Denk dat ik dan maar standaard een deken in de auto leg en iedere keer proberen voor te verwarmen ofzo.

Deel Deze Pagina