foliumzuur vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door panda86, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hallo,

Ik ben sinds oktober 2011 definitie met de pil gestopt. Ik ben ongeveer eind september gestart met foliumzuur slikken. Nu is het potje zo goed als leeg en vraag me af hoe lang moet je foliumzuur blijven gebruiken? Ik had nu de kruidvat eigen merk foliumzuur, is dit alleen voldoende? Ik slik verder geen andere vitamines en helaas tot op heden nog niet zwanger.

Iemand advies/ tips?

2. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    Hoi,

Wij ben sinds de kerst vorig jaar ook gestopt met de pil en sinds die tijd slik ik ook foluimzuur... Wat ik erbij slik is een vitamine davitamon speciaal voor de vrouw ;).

Groetjes
    Jes

3. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    foliumzuur slik je tot ongeveer tot de 14e 15e week van je zwangerschap! teneminste dat zei toen mij verloskundige en ben er mee gestopt toen ik 15 weken zwanger was.
    succes en hopelijk snel raak

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Bij de zwangerschap / borstvoeding van Jani heeft mijn huisarts me aangeraden een speciale zwangerschapsvitamine te gebruiken omdat de vitamines dan in de goede verhoudingen zijn. T.e.m. de eerste 3 maanden is het de versie zonder omega-vetzuren en vanaf dan tot einde borstvoeding die met. Momenteel geef ik nog steeds borstvoeding dus ik slik die met de vetcapsules erbij (en ik slik maar 1 pilletje en geen 2 capsules).

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    tot je zo'n 12 weken zwanger bent. Extra vitamines zijn niet per se nodig, als je ten minste gevarieerd eet en verder geen gezondheidsproblemen hebt. Jammer dat het dus wel een tijd kan duren, maar ik zou toch een nieuw potje halen. Je lichaam breekt het namelijk ook weer af, dus je verliest je voorraad als je nu stopt.

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Voor dat je zwanger bent , is foliumzuur nodig , het is om open ruggen enz niet te laten gebeuren.
    Dit gebruik je tot je zwanger bent , en dan nog 8 week.

Ik gebruik ze niet meer . 14jaar voor niks gebruikt! en nog steeds lege handen .
    De ah heeft ook foliumzuur 150 in een potje voor 2,70

7. Alita

Alita Niet meer actief

Ik gebruikte altijd gravitamon...zit folium in en alle vitamines....

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik heb nooit andere vitaminen gebruikt. Gewoon gevarieerd gegeten.

Foliumzuur gebruik je tot in ieder geval 10 weken in je zwangerschap. Dus je kunt gerust nog een potje kopen hoor, zo duur is het niet en het kan geen kwaad.

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik begon pas met slikken van foliumzuur toen ik zwanger waa :$

10. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    voor ik zwanger werd goedkope foliumzuur en zodra ik zwanger was overgestapt op speciale zwangerschapsvitamines met foliumzuur en visolie. Dit slik ik nog steeds. Blijf het doorskikken meid het kan geen kwaad.

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ligt eraan wat je uit wil geven. In princiepe is gezond eten en foliumzuur genoeg. Ik heb mamma puur van vSm geslikt, nog steeds overigens.. Compleet supplement van vitamine voor zwangere en vrouwen die zwanger willen worden.
    Die kun je dus jke hele zwnagerschap slikken

12. Alita

Alita Niet meer actief

stoute mama:p

13. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb trouwens ook gravitamon geslikt na de bevalling....ook omdat ik bv gaf en zo heb je genoeg vitamines in je lijf....fruit eten is niet mijn ding dus zo krijg ik het wel nog binnen...

14. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Bedankt voor de reacties dames. Ik ga gewoon verder met alleen foliumzuur gebruiken. Heb gisteren nieuwe gehaald kruidvat eigen merk. Ik let sowieso op me voeding dus moet wel goed zijn lijkt me. Als ik zwanger ben vraag ik desnoods aan de gynaecoloog of ik extra vitamines nodig ben. Borstvoeding wil ik sowieso niet gaan geven.

15. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    @ marnat: het foliumzuur maakt de kans kleiner dat je kindje geen open ruggetje krijgt, maar helemaal uitgesloten is het niet.
    toch verkleint het de kans aanzienlijk.

16. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    ik had ook effen vraagje.
    ik ben al heel lang niet meer aan de pil en sliks sinds maandag weer foliumzuur. maar moet ik nu ook vier weken wachten tot dat helemaalin gewerkt is? of kan ik gewoon proberen om zwanger te raken?

17. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Jekunt gewoon proberen om zwanger te worden. Misschien duurt het nog wel een tijdje voordat je zwanger wordt.

18. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    oke dankje wel Didi250 voor de info
    we probereen gewoon eerst. we zien waar het schip strandt.

19. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
  20. Behappy

Behappy Niet meer actief

naja haha dankje hihi

Deel Deze Pagina