Gezond eten sporten en niet afvallen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door berna1981, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Hebben meer moeders dit gehad?
    Ik ben 7 weken na mijn bevalling begonnen met sporten en op mijn eten letten. Ik heb aanleg om dik te worden dus voor mijn zwangerschap deed ik dit ook al en viel altijd makkelijk af.
    Nu bijna 3 weken verder is er qua gewicht nog niks af.. erg frustrerend want ik heb zoooo mijn best gedaan. Ik sport minimaal 3 keer in de week en doordeweeks snoep ik helemaal niet en eet alleen maar gezond.
    BEn in mijn taille wel wat cm''s kwijt maar ik wil ook graag resultaat op de weegschaal zien.
    Zijn er meer vrouwen bij wie het afvallen zo moeizaam ging na de bevalling? En werd dit na een paar maanden wel beter?
    IEmand ook enig idee hoe dit kan? evt nog vocht/vet vasthouden door de hormonen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wat knap dat je alweer zo lekker sport en goed op je eten let!

Ik denk inderdaad dat je lichaam tijd nodig heeft, de hormoonhuishouding is nog niet op peil en je lijf heeft een zware klap gehad van de zwangerschap en bevalling. Als je zo door blijft gaan zoals je nu doet, zal het vast helemaal goedkomen!

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb precies hetzelfde. Er gaat wel iets af, maar echt heeeeeel langzaam. Ik gooi het ook maar op de hormonen, maar erg frustrerend is het wel. Het is ook moelijker om vol te houden, aangezien je zo weinig resultaat ziet. het werkt in ieder geval niet motiverend.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik was ook al snel begonnen met lijnen. Ik was 27 kilo aangekomen en wilde er toch wel iets af hebben. Nou het was vreselijk frustrerend! Viel geen gram af. NU PAS beginnen er wat kilo's te verdwijnen. Na bijna 9 maanden..... dus ik denk dat het te maken heeft met hormonen. 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren :( . Dus even geduld hebben, na een tijdje gaan de kilo's er weer af. Succes ermee ;) .

5. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Wow... 3 x per week sporten! Knap! Hoe vind je dat daar de tijd voor? :D

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Geef het even de tijd. Ik heb er zo'n 10 maanden over gedaan om 27 kilo kwijt te raken. De eerste maanden viel ik bijna niet af. Pas na een maand of drie en half begon ik goed af te vallen. Je lichaam moet even schakelen.

Pim

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Dat hoor ik wel meer maar ik ga vaak 's avonds als mijn man thuis is en na 1900 ligt de kleine toch te slapen dus heb ik ( en hij dus ook niet)er geen werk mee. EN overdag slaapt hij ook nog veel zodat ik het huishouden kan doen. En ook ga ik vaak op zaterdagochtend ofzo... ik heb echt tijd over overdag :oops:

Hmm meer die het hebben dus.. nou ja ik ga gewoon door maakt iig mijn spieren sterker toch? en mijn conditie beter... maar ja eerlijk gezegd doe ik het daar niet voor :)

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    wat knap zeg 27 kilo! Er moeten er hier sowieso 15 af.. het is dus wel haalbaar begrijp ik

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Voor mijn zwangerschap ben ik veel kilo's afgevallen door gezonder eten en meer bewegen, vaak een pond of kilo per week tot ik op mijn streefgewicht zat. Voor mijn zwangerschap woog ik ongeveer 68 kilo.

Ik ben 9 oktober bevallen van mijn zoontje, een paar dagen voor de bevalling woog ik 86 kilo.
    De eerste weken heb ik gewoon gegeten waar ik zin in had, omdat ik het idee had dat ik mezelf die 6 kraamweken nog mocht verwennen :) Daarna kwamen de decembermaand en dat is ook niet zo'n handige maand om te gaan afvallen. Dus het idee was om vanaf 1 januari weer aan de slag te gaan.

Op 1 januari woog ik 82 kilo. En een week later ben ik ook weer gaan werken, waardoor ik ook wat meer beweging kreeg.
    En op 1 maart woog ik 77,5 kilo. Nu staat het weer even stil, maar die paaseieren zijn ook zo verleidelijk, haha.

10. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Ik woog een half jaar voor mijn zwangerschap 55kg.Bij het eerste bezoek aan de vk schrok ik,want woog toen 64kg.Toch een gezond gewicht bij 1.72m,maar toch...Aan het eind van mijn zwangerschap woog ik rond de 83kg.Ik ben op zondag bevallen en stond dinsdags al meteen 's avonds al op de weegschaal.Was 6kg af,maar was toch teleurgesteld.Ons dochtertje woog 3430gr.De vk zei de volgende dag dat dat super was,al 6kg.En tja,dat was eigenlijk ook wel zo,moest ik bekennen.Was notabene pas 2dgn na de bevalling.Daarna liep het ontzettend gestaag.In januari zat ik zo rond de 73kg en ineens weer op 76kg toen ik eind febr op de weegschaal stond.Baalde vreselijk en ben er meteen wat aan gaan doen.Heb toen de FruitySlankshake: Fruity Fatburner gekocht.Heb eerst een weekje 's ochtends en 's middags zo'n shake genomen en nu alleen 's ochtends een shake.Daarnaast gewoon eten en niet snoepen.Soms af en toe een snoepje ter beloning,maar kan nu weer in maatje 36 en zit alweer op 68kg!Nog een paar kg te gaan,maar ben nu helemaal gemotiveerd,aangezien ik echt verbetering zie en zit nu dan ook echt lekkerder in mijn vel hierdoor,want baalde echt er flink van.Dus het is een aanrader!En natuurlijk veel wandelen bij mooi weer.Liep tijdens mijn verlof,vanaf de 2e week na mijn bevalling zo'n 2 uurtjes per dag.Gezellig en ook goed voor de lijn! ;) Succes!

11. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik wandel mij suf ( heb ook nog een hond) Maar eindelijk de eerste kilo is eraf! nog lange weg te gaan maar de daling is hoop ik ingezet

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gefeliciteerd! Hier ook een kilo! :thumup:

Deel Deze Pagina