In bad met etherische olien

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by vrouw27, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vrouw27

vrouw27 Lid

Aug 22, 2008
    55
    0
    0
    o.k. voel me nu een beetje grootverbruiker op dit forum maar weer een vraag: zelf begane stommiteit :(
    Ik had al begrepen dat bepaalde cremes en huidolie niet mogen, nou legde m'n man gisteren de link met badolie: 'daar zitten toch ook etherische olien in?' Direct gekeken en ja hoor, en ook nog eens jeneverbes en rozemarijn volgens artikelen op internet kruiden die je echt de 1e 3-4 maanden moet vermijden.
    Ben nu 8 weken onderweg, ik vind het heerlijk ontspannend om 1 a 2 keer per week lekker in zo'n kruidig bad te liggen, kan ik daarmee veel schade hebben aangericht? :(
    Ben natuurlijk direct gaan winkelen naar badschuim waar specifiek op staat dat het niet door de huid wordt opgenomen.
    Afgelopen week was ik erg ziek en kon geen hap eten binnenhouden waardoor ik zelf bang was dat er wat mis was maar m'n vk zei juist dat dat door de hormonen komt en een goed teken is?

groeten, vrouw27

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Geen zorgen, de kans dat deze baden schadelijk heid aan richten is erg klein.
    Je kan inderdaad door de hormoonschommelingen in eens weer misselijk zijn. vaak is dit na 14 weken wel weer over. Het is niet veroorzaakt door d ebaden en de kleine heeft er geen last van. Het is alleen heel vervelend voor jou!

Imke

3. vrouw27

vrouw27 Lid

Aug 22, 2008
    55
    0
    0
    Bedankt voor de geruststelling Imke, maarre....14 weken?
    Ik zit met smart naar de 12 weken uit te kijken omdat ik begrepen had dat dan de meeste vrouwen van de ergste misselijkheid af zijn... :(
    Mijn verloskundige heeft me wel aangeraden een middel bij de huisarts aan te vragen tegen misselijkheid maar dat durf ik niet zo goed omdat ik al eerder een allergische reactie heb gehad op een middel tegen misselijkheid. Nu las ik dat vitamine B ook heel veel kan doen?
    Moet ik daar ook om vragen bij de huisarts?

vriendelijke groeten,
    vrouw 27

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

vitamine B kun je zelf kopen bij kruidvat oid.

Mirjam

Share This Page