Bloed bij ontlasting...

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door appelappel, 20 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi hoi,

Alsof een bevalling al niet genant genoeg is... heb ik nu weer het volgende. Het doet me behoorlijk pijn om te poepen. Nu merkte ik bij het afvegen dat ik daar heel erg bloed! Ik weet bijna zeker dat ik geen aambei heb, want het voelt allemaal heel goed en normaal daar als ik voel met mijn vingers. Wel is de ontlasting zo dik, dat als 'ie gaat :oops: dat het voelt alsof ik openscheur. Nu zag ik in de pot (weer :oops: :oops: :oops: ) dat de ontlasting ook helemaal bebloed is en ik weet zeker dat het geen menstruatiebloed is of bloed van na de bevalling.
    Wat kan dit zijn? Moet ik naar de huisarts? Ik maak me wel een beetje zorgen...

Alvast bedankt voor de reacties..

Liefs,
    NN

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je hoeft een aambei niet persé te voelen.
    Je kan ook een binnewaartse aambei hebben.
    Ik heb dat zelf ook gehad.
    En soms nog steeds want ik heb ook moeite met de stoelgang.

Hoe ziet het er uit? Is het helder en ligt het OP de ontlasting, of is het zwart en zit t erdoor heen?

Als t helder rood is en t ligt er op dan is t vaak een vers wondje in de endeldarm.
    Is het zwart en erdoor dan zou t in een hogere stuk van de darm kunnen zitten.

Als je het niet vertrouwd, altijd de dokter bellen maar dit lijkt mij zelf onschuldig maargoed ik ben geen dokter.

3. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    het is donkerrood en ligt op de ontlasting (dus er omheen)..

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik denk zelf dat t niet ernstig is omdat je ook zegt dat je heel moeilijk kan afgaan.
    Ik had het overigens na mijn bevalling ook, maar t begon al in mn zwangerschap.
    Nu ook weer.
    Geef je ook borstvoeding?
    Dan word t vocht helemaal uit je lichaam getrokken, heel veel water drinken en veel vezels eten.
    Je darmen moetne hun weg nu ook weer terug vinden in je buik.

5. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    ik ga morgen de VK bellen voor een zalfje... ik geef idd borstvoeding... enne: ik denk idd dat het een inwendige aambei is.

Bedankt voor jullie reacties!

Liefs en goede nacht,
    NN

6. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ik denk ook een aambei..

Niks om je druk om te maken..

Mss kan de huisarts je movicol voorschrijven..
    Dat maakt je ontlasting wat smeuiiger zeg maar ;)
    Kan samen met borstvoeding..ik nam 1 zakje per 2 dagen..alleen mijn poppie kreeg er wel wat last van dus ben ik gestopt en benm ik brinta gaan eten 's aochtends..

Verder vaak even in beweging en veel vezels en veel drinken.

Ik ben 3,5 maand verder na de bevalling en heb soms nog steeds bloed bij de ontlasting.

succes en nog gefeliciteerd met de geboorte van Luuk ..leuke naam ;)

7. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    het kan ook een scheurtje zijn in de anus (fissura ani) dit bloed ook en doet zeer. Hier kan je arts ook iets voor voorschrijven.

Dit had ik ook na de bevalling en nadat de trossen aanbeien waren weggetrokken. heb er nu nog heel weinig last van maar het blijft altijd een zwak plekje.

Succes Lisette

8. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik heb het ook een blijkt een kloofje te wezen in me anus wat telkens weer opschiet bij ontlasting.
    Kan lang duren voordat het genezen is maar je kan er via de ha een creme voor krijgen wat wel weer een nare bijwerking heeft namelijk hoofdpijn!

Groetjes bizzy

Deel Deze Pagina