Marktplaats: hoe vraagprijs berekenen?

Discussion in 'De lounge' started by KimK, Jun 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Van onze oudste zoon heb ik heel wat merkkleertjes (Lief!, Mexx & Name-It). Nu vroeg ik me even af (ik verkoop nooit iets op Marktplaats) hoe ik het beste de vraagprijs kan berekenen? Ik zie echt voor Lief-shirts hoge prijzen staan die ik echt belachelijk vind voor tweedehands, maar ja wat voor prijs dan? En wat zouden jullie fijn vinden, een pakketje met alle kleren of elk shirt en broekje apart (maak wel overal aparte foto's van hoor!).

Maar, als voorbeeld, heb ik in maat 50/56 van Mexx:
    - een setje met broek en vestje
    - een spijkerbroekje
    - een vestje
    - twee shirts

Wat is dan handig? Dit als pakketje aanbieden? Of alles los? En wat voor prijs moet ik dan vragen? Heb er zelf natuurlijk redelijk wat voor betaald (was over de 100€, nieuw) maargoed het is gedragen dus ja. Ik dacht zelf aan een bedrag van 40€ voor het hele setje? Is dat te duur? Te goedkoop? Het is echt wel in goede staat, geen rotzooi. Ik hoor nog wel eens dat mensen zooi aanbieden met vlekken of kapot zijn, maar daar is dus geen sprake van....

Kan iemand mij misschien helpen? :)

2. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

Dec 16, 2012
    877
    0
    0
    Ik persoonlijk zou daar geen 40 voor geven maar dat komt meer omdat merk kleding voor mij geen belangrijker iets is als niet merk kleding.

Maar ik denk niet dat je via marktplaats zoveel er voor kan krijgen

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik kijk altijd hoe duur het was toen ik het kocht. Hoe vaak is het gedragen en ik kijk ook altijd even wat andere mensen er voor vragen wat een beetje lijkt op wat jij wilt verkopen. Ik ga daar dan een beetje in de buurt zitten.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Zo'n setje zou ik maximaal 25 euro voor geven.

Mexx is wel een redelijk goed merk...maar het is niet van goud gemaakt.

5. KimK

KimK Niet meer actief

Voor alles bij elkaar? Ok dan weer ik dat. Ik heb zelf dus echt geen flauw idee!

Zouden jullie dan een setje ervan maken? Of alles apart?!

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    setje en dan 25 euro

7. KimK

KimK Niet meer actief

Ok! Thanks voor jullie advies.

Misschien kunnen jullie me dan nog even adviseren... Heb ook heel wat Lief- liggen, in maat 56 minimaal setje of 5. Dat dan ook als hele set aanbieden? Of elk pakje los?!

8. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Als hele set aanbieden, je zou dan altijd nog de spulletje los kunnen verkopen. Zet dan gewoon in je advertentie dat het ook los te koop is. 25% van de nieuwprijs hanteert de vintagewinkel in het dorp hier.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Setjes maken en dan als vraagprijs grofweg 1/3 van de nieuwprijs, kan je altijd nog zakken naar 1/4 van de oorspronkelijke prijs. :)

10. Ik zoek heel veel op marktplaats de laatste tijd :)D) en ik sla advertenties met setjes of pakketten juist over.. Het is vrijwel nooit zo dat ik alles leuk vind.. Je kunt er eventueel inderdaad bij zetten dat het ook los te koop is, maar dan wel ook met vraagprijzen per item. Ik vind het nooit heel fijn om moeten vragen 'of ze het ook los verkopen' en zeker niet als zij dan vragen 'wat ik ervoor overheb'..

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Ik als koper vergelijk niet met de prijs van toen maar wat hij nu nieuw zou kosten ( vaak bijv in outlet kan ik het al krijgen voor de helft omdat het oude collectie is ) bijv een zomersetje van mexx model 2013 koste in 2013 bijv 60 euro. Nu in de de lente van 2014 in de outlet nog maar 50% daarvan dus nieuw zo rond 30 euro. Ik zal
    Drm voor dat sethe niet meer bieden van 10 Max 15 euro als het echt iets is wat ik graag wil

12. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,657
    1,415
    113
    Yep dit dus ;). Ik koop liever pakketten en geef dan echt niet veel er voor, ongeacht of het merk of nonmerk is, in de opruiming kun je vaak al erg voordelig overjarige modellen kopen en dan zou ik 25 euro echt te duur vinden.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,860
    113
    Denk dat je dat voor max. 15 Euro kunt verkopen.
    Ik geef aan tweedehands kinderkleding meestal niet meer dan 2,50 per stuk uit en dat is dan vaak nog allemaal merk ook.

Van babymaatjes staat er ontzettend veel te koop, wat er allemaal nog goed uitziet, aangezien de meeste babies maar een aantal weken/maanden in dezelfde maat zitten, dus het is weinig gedragen.

14. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Je kan in de advertentie aangeven dat de nieuwwaarde 100 euro is en laten weten hoevaak het gedragen is en wanneer je het gekocht hebt. Zo kan de koper afwegen of zij het willen hebben.

Vervolgens zou ik dan mensen laten bieden vanaf een bepaald bedrag (bijvoorbeeld vanaf 25 euro) en dan een kwestie van wachten. Soms zijn er mensen die er echt wel meer voor willen betalen namelijk! Ik zou dat eerder doen dan direct een vaste prijs neerzetten.

15. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik verkoop geen kleding los. Enorm veel werk om van alles een foto te maken, per kledingstuk naar het postkantoor, en je verdient er weinig mee.

Ik maak er kledingpakketten van. Vaak mix ik 2 aansluitende maten, voor mijn gevoel verkoopt dit beter. Enerzijds omdat je in zoektermen op 2 maten te voorschijn komt. Ten tweede, omdat veel mensen zelf ook al kleding hebben in een maat, en dan 2 maten aan kunnen vullen ipv een bulk van 1 maat.
    Zorg dat de foto naast je advertentie een overzichtsfoto is met alle kledingstukken op de foto.

Zelf koop ik vaak pakketten voor 1 euro per stuk non-merk kleding en max 2 euro per stuk merk kleding. Vraag je er veel meer voor dan verkoopt het niet! Behalve bepaalde dure merken dan die goed verkopen. Een heel leuk Molo jurkje heb ik bijvoorbeeld wel los kunnen verkopen voor 10 euro.

Mijn eigen pakketten van zo'n 15 kledingstukken verkoop ik ook voor 12,50 - 15,00 euro, allemaal nette kleding merk en non-merk.

Dus reken je niet te rijk. Ik denk dat je voor het 50/56 setje realistisch 15 euro kan krijgen. Je kunt het altijd eerst voor 25 te koop zetten, en als je advertentie is verlopen hem weer opnieuw plaatsen met lagere vraagprijs.

Succes!!

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    ik vind het vooral fijn om setjes te kopen.
    mag in een pakket, maar dus wel bijpassend shirt&broekje.
    op mp koop ik wel alleen merk kleding.
    h&m/c&a enz vind ik de moeite niet om 2e hands te kopen.

Share This Page