Bloed bij ontlasting ...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lamode, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb zelf Colitis Ulcerosa en bij mij begon het ook onschuldig hoor. De ene dag een beetje bloed op de ontlasting of bij het afvegen, beetje jeuk erbij. Na een paar dagen was het weg om na een half jaar wat heftiger terug te komen totdat ik op een dag op mijn werk naar de wc moest en letterlijk de hele wcpot onder het bloed zat. Enkele maanden later na uitgebreid onderzoek de diagnose Colitis Ulcerosa gehad.
    Ik kan er goed mee leven hoor maar het is bij tijd en wijle geen pretje. Moraal van het verhaal: als de HA niks kan vinden dan vraag je om een verwijzing naar de MDL-arts.

2. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ik heb alleen je opingspost gelezen.
    Ik verbaas me er nog steeds over dat een ha de diagnose spastische darm zo snel kan stellen. Er dient eerst het eea uitgesloten te worden!
    Bij mij riep mijn ha ook meteen spastische darm en leer ermee leven. Veel pijn tja dat is psychisch want je werkt zelf in het ziekenhuis.
    8 maanden verder en uiteindelijk een doorverwijzing bleek het uiteindelijk colitis ulcerosa te zijn.

Dus zoals hierboven beschreven: indien er niets gevonden wordt laat je doorverwijzen. Het is niet aan de ha om nu al te stellen dat je een spastische darm hebt.

Succes en beterschap!

3. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    dokter heeft uitgebreid mijn buik gevoeld en geluisterd en kon niets aparts opmerken. Ivm mijn bezorgdheid zei ze als ik ook maar enige aanleiding had zou ik het zeggen. Vk geweest en die kon een zwangerschap bevestigen.

Ik heb nog steeds ontzettende buikpijn en maagpijn, moet overgeven en had vandaag diarree. Meest waarschijnlijke is of iets verkeerds gegeten in het buitenland waar we op vakantie waren of het zijn zwangerschapskwalen in combinatie met een gevoeligedarm.klinkt allemaal heel aannemelijk maar waarom heb ik dan het gevoel dat er iets goed verkeerd zit?? Is dat echte hypochondrie?? Vertrouw gewoon mijn eigen lichaam niet. :(

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Lovingmyboy, dat klinkt toch voornamelijk als zwangerschapskwalen. Onder invloed van hormonen gaan je darmen trager werken, opzetten en dan kan get zijn dat je buikpijn krijgt. Diarree lihkt mij stress gerelateerd.

Deel Deze Pagina