bloed bij ontlasting.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 14 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje is goed plaszindelijk, poepen eigenlijk ook maar dat durft hij niet te doen op het potje dus hij krijgt dan een luier.
    De laatste weken is er wat paniek als hij moet poepen. Alsof hij het ineens heel vies vind. Huppelt zenuwachtig op en neer, houdt het op en als het komt wil hij onmiddellijk de luier uit. Met onmiddelijk bedoel ik ook onmiddelijk, tijdens het drukken roept hij al en legt hij zich neer.

In de week zag ik een heel klein beetje bloed. Net heeft hij gepoept en hij wilde het in het toilet gooien. Door de belichting van het toilet zag ik weer bloed op de ontlasting.

Wil hij nu niet poepen omdat het pijn doet of wil hij niet poepen omdat hij het vies vind, daardoor te lang ophoud en daardoor ook bloed bij de ontlasting zit?

Vanaf nu zal ik alles maar even inspecteren voordat ik de luier dicht doe en weggooi :)
    Als ik nog eens bloed zie moet ik dan de huisarts bellen of hem eerst wat laxerends geven? Ik raad maar wat.

2. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Hallo Sydneys,

klinkt een beetje als aambeien. Aambeien zijn bloedvaten en weefsels rondom de anus. Bij harde ontlasting en bijvoorbeeld verstopping kunnen deze opzwellen en dit veroorzaakt symptomen zoals jeuk, pijn en bloedingen. Aambeien kunnen inwendig zitten maar je kunt ze soms ook aan de buitenkant zien (misschien even googlen als je wil weten hoe ze eruit zien).

Tips durf ik je nieg zo goed te geven omdat je kindje nog klein is. Wel is een regelmatige ontlasting en niet ophouden goed om druk/persen en harde ontlasting te voorkomen, ik weet niet of het een optie is om hem elke dag even op het toilet te zetten.

Dit is natuurlijkeen "diagnose" op afstand en ik ben ook geen arts. Als er veel bloed komt en ook als het niet beter wordt zou ik even de huisarts raadplegen. Er zijn ook zalfjes verkrijgbaar om uitwendige aambeien te behandelen. Die kan de huisarts dan voorschrijven.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Zit her bloed op de ontlasting, dan kan het van wondje zijn dat gaat bloeden als de ontlasting erlangs schuurt. Is zijn ontlasting een beetje hard? Het zal wel pijn doen waardoor hij het gaat ophouden, dat maakt het harder en zo zit je in een vicieuze cirkel. Zit het eht in de ontlasting moet je er sowieso mee naar de dokter.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Het is best hard en het bloed zat erop. Beetje slijmerig laagje.
    sorry voor de details :)

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Grote kans dat het van een wondje is omdat de ontlasting hard is. Zou voor de zekerheid morgen de huisarts bellen en proberen zijn ontlasting zachter te krijgen.

6. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik zou ook voor de zekerheid morgen even contact opnemen met de huisarts voor in ieder geval overleg. Vervelend voor je zoontje zeg, arm mannetje!

7. Sweetpie

Sweetpie Niet meer actief

Idem aan mijn voorgangers en als er een scheurtje zit, ( is niet altijd zichtbaar) maar wat heel goed mogelijk is, dan paar keer per dag insmeren met vaseline. Houdt het soepel en scheelt in de pijn. Ik zou idd ook de huisarts morgen een raadplegen.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Bij de eerstvolgende luier met bloed ga ik bellen, ook als hij weer in paniek schiet als hij moet poepen.
    ik dacht eerst dat het een tussenfase is richting het potje of toilet. Durft niet op het potje maar vind het ineens vies in de luier, volgende fase is dan het potje gebruiken.
    Met dat bloed is mijn gedachte dus waarschijnlijk fout en doet hij misschien zo omdat het pijnlijk is.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heel herkenbaar.
    Dochter had dit ook.
    Angst om te poepen en ook harde ontlasting met daarbij bloed.
    Was bij haar echt een wondje doordat het zo hard was en daardoor ook pijnlijk.
    Ik heb de huisarts gebeld en begonnen met Movicolon.
    Hielp echt als een tierelier bij haar en na 2 zakjes al zachte ontlasting.
    Ik gebruik het nu incidenteel als ze een aantal dagen niet poept of weer erg hard wordt.
    Het poepen blijft wel een dingetje bij haar want ze kan soms een beetje bang worden als de aandrang heel groot wordt.
    Ik zou wel even overleggen met de dokter en toch starten met vezeltjes oid want je komt in zo'n hele negatieve spiraal.
    Hier was ze echt weleens een hele dag bezig om te poepen en raakte ze helemaal overstuur dus heel sneu.
    Ook goede vezelrijke voeding en veel drinken en kiwi werkt ook lekker laxerend en ook heel gezond.
    Succes!

Deel Deze Pagina