zwanger en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door martine, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hoi

Ik heb een dochter van 8 maanden waar ik nog steeds borstoeding aan geef. Ik ben hierdoor echter veel afgevallen (8 kilo)
    (weeg nu 55 kl bij 1.73m) ik ben er nu sinds een week achter dat ik weer zwanger ben.
    Nu ben ik bang dat er mischien niet genoeg voeding is voor de nieuwe "baby". Ik probeer al af te bouwen maar mijn dochter moet niks hebben van kunstvoeding..
    Zou ik gewoon door kunnen gaan met de borstvoeding of is dit schadelijk voor mijn zwangerschap?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Martine!

he, wat leuk een tandemvoedster! Ja zo heet je nu, als je zwanger bent en nog een kind aan de borst hebt. Er is in Nederland niet zoveel over bekend, maar het is heel normaal om door te voeden en dat kan absoluut geen kwaad voor jou of voor je kindje. Ik zou zeker niet proberen om je dochter nu minder te geven, laat haar maar lekker drinken.
    Wel van belang is goed voor jezelf zorgen, niet zozeer vanwege de nieuwe baby, die pakt wel wat ie nodig heeft, maar voor jezelf. neem zeker foliumzuur en eventueel zwangerschapsmultivitamines.
    Een aanrader om te lezen is: Adventures in tandemnursing geschreven door Hilary Flower, te bestellen via bol.com, alleen in het Engels.
    Via het borstvoedingsforum.nl kun je ook het onderwerp opzoeken en meer info te weten komen.
    Zorg dat je genoeg eet en drinkt, wat goed kan helpen is veel noten eten, die zijn gezond, bevatten veel ijzer en vitamines en essentiële vetzuren, daar kun je op een gezonde manier van aankomen in gewicht, of in elk geval ervoor zorgen dat je niet afvalt! Je kunt straks zelfs -als je wilt- twee kinderen aan de borst voeden als het zover mocht komen.
    Meer vragen, stel ze gerust!

Mirjam
    (ben zelf ook een tandemvoedster)

Deel Deze Pagina