He meiden! Ik vind badderen heeerlijk! (Vooral lekker warm!) Nou lees ik dat dit voor je ontspanning erg goed is.. n lekker warm bad en voor evt buikpijn/banden pijn, rugpijn en andere pijntjes ook. Maar nou lees ik ook weer dat een warm bad juist weer niet verstandig is.. Dan zou je lijf te warm worden en denken dat het koorts heeft? Beter een bad van 37 graden, zoals je eigen lichaamstemperatuur. Nou sorry maar dat vind ik echt te koud om lekker te relaxen. :x Wat is jullie ervaring, mening?
Een verhoogde lichaamstemperatuur vroeg in de zwangerschap kan leiden tot aangeboren afwijkingen bij de baby, oververhitting van je buik kan zelfs tot een miskraam leiden. Maar dan denk ik wel meer aan een sauna en niet aan een bad van 37+ graden. Ben zelf ook tijdens mijn zwangerschappen regelmatig in bad geweest, was zo'n 39 graden.
Lekker nemen. Als je een te heet abd neemt dan merk je dat zelf wel. Dan word je heel sloom, ga je zweten en word je een beetje benauwd (althans dat heb ik altijd wel, ik heb dat altijd het gevoel dat ik er echt uit 'moet' en dan zet ik alle deuren open 😑 haha). Sauna ed is weer het andere uiterste. Het gaat erom dat je niet oververhit raakt. Steek af en toe een been omhoog ofzo of ga een keer staan 😉
Hier ook zo'n badderaar, vooral in de winter lekker heet. Je wordt echt wel onwel als je lichaamstemperatuur stijgt dus gewoon lekker doen hoor!! Ook een sauna mag gewoon als je het gewend bent.
Ik heb altijd bekkenklachten gehad tijdens de zwangerschappen,en nam zeker de laatste weken elke dag een warm bad van een half uurtje ofzo. Ook iets warmer als de standaard 37 graden maar ook niet te heet. Als het water te heet is dan kan je er toch ook niet in gaan zitten? Bij mij hielp het zeker om de pijn wat te verzachten,en ik zeg dus gewoon lekker doen
Ik hield aan; warm is dat je er meteen in kan, te heet is dat je niet meteen erin kan. Te heet is niet goed inderdaad.
Te heet is te heet, dan kun je er niet in. Als je er wel in kan is het gewoon goed. Een lauw bad gaat toch ook nergens over?
Ik ga al mn hele leven wekelijks een aantal keer heerlijk in bad, behoorlijk op temperatuur. Nog net niet dat ik mn tenen terugtrek bij de eerste aanraking met het water. Goed warm dus, maar net niet té heet. Heb ik mn gehele eerste zwangerschap zo gedaan en nu weer. Heerlijk!
Ik heb mijn zwangerschap meer in bad doorgebracht als ergens anders heb ik het idee 😂 Zijn in elk geval heel veel flessen Rituals doorgegaan en zeker boven de 37 graden. Mijn dochtertje van 5 weken ligt momenteel bij me te drinken en is keurig met 40+4 geboren zonder gekke dingen. Geniet er nog even lekker van! Zolang je nog bloed verliest na de bevalling mag je niet in bad (en ik wil zo graaaaaag)
Jemig ik vergeet gewoon m'n eigen topic. Hoezo verstrooid.. dank voor de tips meiden! Wil er zo graag lekker in... m'n huid is ook zo droog.. even lekker met n olietje ofzo. Ik laat vanavond maar eens n badje vollopen!!