Ik ben 30 weken zwanger. Misselijkheid is al even geen issue meer maar vandaag toch weer erg onpasselijk. Geen pijn, alleen weinig eetlust en maaglast... nu braakte ik net een tweetal grote gulpen bloed op, na wat sla die ik geprobeerd had te eten. Even later weer, enkel bloed. Geen sliertjes, maar een mondvol. Is dat iets om mij ongerust over te maken, of komt het gewoon van het braken? Ik heb echt geen pijn, en geloof mij, ik ben heel kleinzerig. Dokter bellen? Materniteit?
Volgens mij is bloed overgeven altijd iets wat direct gemeld moet worden, los van het feit dat je zwanger bent. Zou direct de huisartsenpost bellen!
Ik hoop dat je inmiddels contact met het ziekenhuis gehad hebt. Maar dit is echt niet normaal. Zo niet dan nu meteen doen!
Kan het niet zijn dat er een adertje gesprongen is van de druk? En meer bloed lijkt door speeksel? Sterkte en altijd liever een keer teveel bellen dan te weinig.
Ondertussen ben ik onderzocht en is er bloed genomen. Mocht mijn hemoglobine extreem laag staan, word ik alsnog naar het ziekenhuis doorverwezen vanavond. Bedankt voor jullie adviezen!