Bloed, bruine afscheiding, bruinverlies, bloedverlies na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beginneling, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Oh Saskia, wat zie ik nu, je bent 1 dag overtijd! Klopt dat ook of is de ongi onderweg?

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Helaas Emma... bruinverlies is er sinds donderdag al dus ik denk dat ik ieder moment wel ongi kan worden.
    Tot nu toe is er nog geen wachtlijst bij ons ziekenhuis. Maar als we in juli naar mijn gyn gaan, weet ik niet of we direct kunnen starten. Eerst intake enzo... is namelijk een ander ziekenhuis. Ik hou er zelf al rekening mee dat we pas na onze vakantie echt starten met IUI en dat zou in oktober zijn. Misschien één IUI voor de vakantie...
    Ik denk ook niet dat ik dat erg vind. Op dit moment vind ik die rust ook wel even lekker.

3. Steres

Steres Nieuw lid

25 feb 2010
    3
    0
    0
    Hoi Emma,

Hoe is die volgende stap naar IUI in zijn werking gegaan? Ik ben nu 6 maanden bezig met Clomid en Pregnyl! En hoe gaat IUI precies?

Succes met wachten en groetjes

4. Pantoefje

Pantoefje Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb niet alle berichten gelezen hier, sorry..
    maar heb een vraagje, als ik die hier mag stellen (anders sorry..)

Ik heb afgelopen vrijdag een positieve ovulatietest gehad, had vanaf donderdagavond al ovulatiepijn (voel dit altijd heel goed).
    Ik zit nu dus zo'n 5 dagen na mn ei.....word ik vanochtend wakker, voel ik nattigheid...ik denk: hmm, heb wel veel vloed (witte vloed ofzo). Kijk ik en zie: bloed!!!Huh??!!! Erg vreemd en raar, heb dit echt nog nooit gehad!!!
    Zo vreemd! Had dus ook helemaal geen menstruatiekrampen, ja, heeeel licht zeurend gevoel, maar heb ik vaker na eisprong gehad.
    Heb trouwens wel sex gehad op woensdag en vrijdagavond (vruchtbare dagen dus..). Ook is het zo dat ik na mijn bevalling in mei 2009, nog maar 1 menstruatie heb gehad doordat ik lang bv heb gegeven, dit was dus zeg maar mn 2e cylus en rond 27 maart zou ik dus mn 2e menstruatie krijgen.....heb ok paar kleine stolseltjes, of hoe noem je die hele kleine hele donkerrode geleiachtige dingetjes??
    Heb toen ik zwanger werd van mn 2 dochter, ook maar 2 menstruaties gehad daarvoor, omdat ook toen mn menstruatie lang weg was gebleven door ook het lange bv geven (tot 7 maanden) maar heb toen geen rare bloedingen gehad...

weet dus echt niet wat dit is..lees van alles over innestelingbloedingen , bij de een is dit alleen oud bloed, bij de andere roze bloed en weer bij een ander donkerrood...en bij de een een paar druppels en bij de andere paar maandverbandjes...geen idee wat er bij mij aan de hand is hoor...voel me niet ongesteld in ieder geval..

Hebben jullie ideeen???
    Alvast bedankt!!

Liefs,

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Pantoefje, het zou best een innesteling kunnen zijn. Vooral omdat je dit anders nooit hebt. Spannend, echt even afwachten! Is wel lastig, I know ;)

6. Pantoefje

Pantoefje Niet meer actief

Hoi Saskia,

Bedankt voor je reactie.
    Heb toch wel meer bloed gehad alleen geen krampen....mn baarmoeder zat wel laag dus denk toch gewone mentruatie maar blijf het raar vinden...hopelijk is de volgende cyclus wel normaal...

7. andi80

andi80 Nieuw lid

1 apr 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    ik zal inpikken op dit forum... ik zit namelijk in hetzelfde schuitje... Na een half jaar Clomid en Pregnyl te gebruiken, besloten we een dik half jaar de natuur een tweede kans te geven. Maar omdat het nog steeds niets is (intussen al 2 jaar pilvrij) besloten we om opnieuw van dichterbij gevolgd te worden. Ik moest deze maand Menopur spuiten. Alles zag er OK uit (2 goed rijpende eitjes zelfs). Dinsdag bloed laten trekken om te zien wanneer ik kunstmatige inseminatie zou krijgen. Echter dinsdagmiddag kreeg ik te horen dat mijn eisprong al geweest was "gisteren of eergisteren" en dat ik dus volgende cyclus moet afwachten. Nu, zondagochtend hadden we wel geklust, dus misschien is er een kans... Het vreemde is echter wel dat ik vanaf dinsdag een bloeding heb, wat ik nog nooit eerder gehad heb! Het is redelijk heftig en moet toch een tampon steken... Vandaag is het nog niet over, maar lijkt het wel minder te zijn... De gyn zei dinsdag dat het kan dat er een bloeding is na de ovulatie, maar ik vergat te vragen hoe lang dit duurt... kan het al mijn menstruatie zijn of is het daarvoor te vroeg? wie heeft nog ervaring?

bedankt!
    A.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Andi, voor een menstruatie lijkt het me wel vroeg. Het zou een innestelingsbloeding kunnen zijn of misschien is er iets niet helemaal goed gegaan bij een bevruchting. Het is echt even afwachten of het goed doorzet. Misschien voor de zekerheid een testje op de dag dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden.
    Heb je vorige week dinsdag te horen gekregen dat je ei was gesprongen of afgelopen dinsdag? Als dat afgelopen dinsdag pas was, dan lijkt het me een ovulatiebloeding, want voor een menstruatie is het dan echt extreem vroeg en een innesteling is dan ook te vroeg.

9. andi80

andi80 Nieuw lid

1 apr 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saskia,

bedankt voor de snelle reactie. Het was afgelopen dinsdag (30/03) dat ze in mijn bloed zagen dat de eisprong geweest was. Dus eisprong moet zondag of maandag geweest zijn; dat konden ze niet precies zeggen...
    Zou die ovulatiebloeding een bijwerking kunnen zijn van menopur? ik reageerde wel heel snel, want dinsdag zat ik nog maar op dag 12 van mijn cyclus - in principe dus nog te vroeg voor eisprong...

groetjes
    A.

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Andi, ik heb geen verstand van menopur dus ik durf het niet te zeggen.
    Maar voor een ongi of innesteling is het veel te vroeg. Je kunt door een eisprong wel een bloeding krijgen, maar ik dacht dat zo'n bloeding na een dagje weer weg was en maar heel erg weinig was. Heel gek in ieder geval. Ik zou toch nog een keertje bellen als het aan blijft houden. Misschien kunnen ze dan een echo maken. Soms kan zo'n bloeding van een cyste komen.

11. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@Andi, ik heb wel ervaring met Menopur, heb dit gebruikt bij mijn ICSI's, maar ik heb nooit een bloeding daardoor gekregen. Ik had na de punctie altijd wel wat bloedverlies, maar dat heeft uiteraard een andere oorzaak, en dat hield dan dezelfde dag nog op.
    Ik heb wel altijd last van tussentijds bloedverlies, heb aan het begin van dit topic ook een aantal postjes geplaatst, maar tijdens de ICSI's, dus na het spuiten van Menopur, kreeg ik mijn bloedverlies pas later in mijn cyclus en dus niet vlak na mijn ei, eigenlijk ongeveer hetzelfde als gewoonlijk.
    Wel heb ik een paar keer in mijn normale cyclus een bloeding gehad rond mijn ovulatie, dus zou een ovulatiebloeding geweest kunnen zijn, en dat duurde dan een paar dagen, maar dat was dan eerst een klein beetje rood/rose en vervolgens lichtbruin.
    Balen dat je eitjes al gesprongen waren zeg. Zal je vast behoorlijk rot door voelen. Maar gelukkig hadden jullie wel op het juiste moment geklust, dus dat zal vast spannend zijn de komende weken. Sterkte met wachten, ik hoop dat jullie een voltreffer hebben (of 2 ;))

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Babsie, ik zag net in een ander topic een reactie van jou en aan je onderschrift te zien hebben jullie al genoeg meegemaakt.
    Sjonge jonge, wat een ellende zeg :(
    Kan ik ergens je verhaal lezen?

13. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Hey BabsieG ben je er weer? Hoe gaat het nu met jou?

Liefs

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hoi Babsie, ik heb je verhaal net gelezen in het topic Graag iedereen lezen, begrip gevraagd voor meiden waarbij het niet lukt!
    Wat een vreselijk ontroerend verhaal :( Wat is het toch oneerlijk allemaal! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen...

15. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@Saskia, ik heb mijn hele verhaal ergens verteld in het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/159139-graag-iedereen-lezen-begrip-gevraagd-voor-meiden-waarbij-niet-lukt.html
    maar dat was meer klaagzang en of je daar nu op zit te wachten ;). Bovendien misschien ook lastig te vinden in 74 pagina's ;)
    Ik zie dat jouw man ook slechte zwemmers heeft... Maar wel goed genoeg voor IUI?

@Emma, ja ik ben er weer haha. Ik zie dat je op de wachtlijst staat voor IUI. Spannend! Dat wachten is wel balen he? Hopelijk word je alsnog spontaan zwanger :).
    Met mij gaat het wel goed, maar kan het zwanger worden maar moeilijk los laten. Als mn cyclus nog maar een beetje anders verloopt (zoals bijna elke maand ;)), hoop ik toch weer stiekem dat het raak is. Het is tenslotte al een keer eerder gebeurd. We proppen hubbie sinds een paar weken helemaal vol met voedingssupplementen waarmee goede resultaten zijn behaald. Hebben dat in het verleden ook een periode gedaan (mag niet te lang, want dan is het weer schadelijk) en toen had hij ook een tijdelijke opleving. En een tijdelijke opleving kan natuurlijk net voldoende zijn :)

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Babsie, ik had het gelezen ja. Zie mijn vorige reactie. We liepen elkaar net mis denk ik ;)
    Mijn mannetje heeft niet zo'n goede zwemmers maar voldoende voor IUI. De eerste keer 4 miljoen en de tweede keer 2,6 miljoen, beide keren beweeglijkheid van 30%
    Van die tijdelijke opleving door voedingssuplementen wil ik ALLES weten haha :)
    Mijn man slikt sinds de slechte uitslag wel een gewone multivitamine in de hoop dat het werkt, maar sindsdien geen controle meer gehad. Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe zijn zaad nu is, maar we wachten toch nog even af tot juni.

17. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@Saskia, wat ontzettend lief dat je die hele lap tekst hebt gelezen! Gelukkig kunnen jullie nog IUI doen. Met een beetje hulp zal het vast lukken dan (duim duim). De telling van mijn man zat vaak maar rond de 400.000 en daarvan had het meeste nog een slechte vorm + beweeglijkheid. De Tijdelijke Opleving (met hoofdletters, want dat was wel een heel bijzonder moment en geweldige prestatie namelijk ;)) had ie maar liefst een telling van 15 miljoen! Als je wil kan ik je wel ff in een PB alles vertellen wat hij slikte (en nu slikt), want das wel heel erg off-topic natuurlijk ;)

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat zou fijn zijn, want ik vind het nogal een opleving zeg :$
    Kan het ook kwaad? Want je zegt dat je het niet te lang mag gebruiken. En na hoe lang slikken resultaat?

19. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@Saskia, heb je ff PB gestuurd :)

20. andi80

andi80 Nieuw lid

1 apr 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    BabsieG, bedankt voor je reactie. Ik heb intussen verder gezocht op internet en ik denk inderdaad dat het een ovulatiebloeding is. Vooral aangezien die eitjes net gesprongen waren... Ik vond ook dat het niet altijd enkel een licht roze/bruine afscheiding is, maar dat het ook goed kan lijken op de "echte" menstruatie... bij mij was het dus het laatste: heeft toch 3 dagen geduurd maar dat is wel minder dan mijn ms en was ook minder hevig. Ik zal nu maar afwachten wat het wordt binnen kleine 14 dagen. you never know...
    Bedankt voor alle reacties!

Deel Deze Pagina