@Zwitsal, balen weer dat je ongi gaat worden, vond je banner met 4 dagen overtijd al zo positief staan...maar helaas @Mermaid, GEFELICITEERD
Helaas gister kwam het goed door en ben ik flink ongesteld geworden. Het bruinverlies was wel anders en ik was overtijd. Maar ja nu maar weer op naar de volgende ronde.
hoi meiden ik heb een wel mooie cyclus al zeg ik t zelf Maar... nu had ik op dag 19 van mijn cyclus rode afscheiding (geen bloed). een dag later werd het dunne bruine afscheiding en het loopt nu naar auberginekleur en zelf iets rood. kan het zijn dat ik nu al ongesteld wordt (vind dit raar aangezien ik een redelijk regelmatige cyclus heb). ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt dat ik 1 week voor nod al last heb van bloedingen/ gekleurde afscheiding. Ik heb trouwens ook last van trekkende liezen. Eigenlijk meer rechts dan links. liefs ingrid
Hoi meiden, daar ben ik weer eens. Afgelopen cyclus heb ik een beetje afstand genomen van het forum. Zie wel dat er een hoop bij gekletst is! Én 1 zwangere! Gefeliciteerd! Ik moest van de gyn deze maand gaan temperaturen, heb ik gedaan. Erg mooi temperatuurkaartje al zeg ik het zelf. Mijn temp ging mooi omhoog na mijn eisprong en bleef ook hoog. Op de dag dat mijn ongi (verdorrie!!) doorbrak ging ie omlaag. En mijn bruinverlies was niet veel deze maand. Waardoor ik ongeveer 1,5 week lang hoop had, maarnee, uiteindelijk 5 dagen voor m'n ongi kwam het bruin en werd het steeds erger. Maar dat is wel minder dan 1,5 week voor m'n ongi. Dus dat gaat de goede kant op. Aangezien mijn temp hoog blijft na m'n eisprong zal m'n progesteron ook wel oke zijn (door de hoeveelheid progesteron gaat je temperatuur omhoog). De gyn zei dat je van te weinig progesteron bruinverlies kan krijgen. Maar toen ik bruinverlies had was m'n temp nog mooi hoog. We zijn nu beland in ronde 12 na mijn missed abortion, we zijn alweer zo'n 19 maanden bezig voor een beebje... ik kan het wel van de daken schreeuwen dat we het zooooo graag willen, maar het heeft geen nut. Machteloos voel ik me...
Hallo dames, Heb behoorlijk wat te vertellen. Ben net terug van een paar dagen pisa. Omdat mijn menstruatie uit bleef, heb ik natuurlijk een testje gedaan. Deze was negatief. Het zou denk ik ook wel wonderbaarlijk zijn geweest dat het in 1 keer raak zou zijn geweest, maar niets is onmogelijk natuurlijk. Ik weet dat het een tijdje kan duren dat na het stoppen van de pil je menstruatie weer op gang komt. Had voor de zekerheid toch maar even een afspraak gemaakt bij de ha. Deze heeft mij uitgelegd dat bij 52% van de vrouwen de cyclus na het stoppen van de pil direct weer ok was. Dat bij 32 % het tot ongeveer 3 maanden duurt voordat de cyclus weer op gang komt en bij de overige vrouwen het wel tot 1/2 jaar kan duren. Maar aangezien ik wel alle sympthomen had voor een menstuatie en maar niets kwam, ben ik maar langs geweest. Hij zei dat je niets anders kunt doen dan geduldig wachten. Duurt het langer dan 4 maanden voordat je menstruatie weer op gang komt, dan maar weer even langs gaan. En wat denk je: wordt ik de volgende dag spontaan ongesteld!!! En gelukkig gebeurde dit thuis, want ik heb het niet aan voelen komen. Dus voor mij nu dus ook nieuwe ronde nieuwe kans. Mijn cyclus begint dus al weer redelijk snel op de rails te komen. En nou maar hopen dat mijn bruin weg blijft!!!
Gisteravond een druppeltje heel erg licht bruinverlies in mijn broekje en vandaag alleen maar witverlies Ik hoop zo dat het onderhand eens wegblijft, dat bruinverlies! ALSJEBLIEFT.....
Know de feeling saskia...pokke he, bij mij is het al sinds zaterdag elke dag een beetje maar het gaat niet weg...weet dus alweer voldoende. Hopelijk dat het bij jou niets wil zeggen he. Ik duim voor je!
Beginneling, ik miste je al in dit topic. Ik had ook meteen het gevoel dat je een beetje afstand wilde nemen, ik hoop dat het een beetje heeft geholpen. Fijn dat je een mooi temp-kaartje had. En mijn gyn zei ook dat bruinverlies geen probleem is zolang je temp maar hoog blijft. En voor jou prettig dat het nu pas 5 dagen voor de menstruatie kwam. Maar ja, dan krijg je wel weer hoop en eigenlijk voor niks. Meid, ik herken je gevoel van dat je er zoooo ontzettend klaar voor bent. Wij zijn dus ook al in ronde 19 beland, en ook wij zijn er helemaal klaar voor. Het is zo frustrerend dat wachten. En dan wordt je weer ongesteld, kan je weer vanaf nul beginnen. Eerst verdrietig dat je ongi wordt, dan pep je jezelf maar weer op tot de eisprong, en dan die verschrikkelijke wachtweken, om uiteindelijk weer van voor af aan te beginnen omdat je wederom ongi wordt:x, gek word ik ervan.... Vrijdag moet ik weer naar de gyn, dan gaan we bespreken hoe nu verder. Alle onderzoeken waren goed, dus waarom het zwanger worden niet wil lukken????
Saskia, ik hoop voor je dat het weblijft!!! GRRRRRRR dat stomme gedoe ook iedere maand. Witverlies klinkt errug hoopvol! Hoe staat het er nu voor?
Jaaa, wat fijn dat wij elkaar begrijpen he!? Ik moet ook toevallig morgen naar de gyn, gaan we m'n tempkaartjes bekijken en m'n bloedonderzoek bespreken. Deze maand is er weer volop bruinverlies, sinds gisteren heviger... dat wil zeggen dat ik dinsdag ongi moet worden en dat klopt ook. Wat dat aangaat is mijn cyclus heel regelmatig, en voel ik m'n ei en gaat m'n temp echt mooi omhoog. Nu al 2 cyclussen. Wat is er dan toch met mij aan de hand??? Zo langzamerhand ben ik er zo klaar mee dat ik het ook wat meer los kan laten, ben ook gewoon erg boos ofzo. Kan er zo weinig mee. Hoop dat de gyn morgen bij jou met wat nuttigs komt. Want eigenlijk zou er dus niets mis met jou zijn? Maar waarom worden de vrouwen die zoveel bruinverlies hebben zo moeilijk zwanger dan? Dat de gyn daar geen antwoord op heeft... Laat je weten hoe het gisteren was?
Hallo Allemaal, Ben heel erg aan het twijfelen... in de week van de eisprong lekker geklust en onverwachts vorige week donderdag wat licht bloedverlies en bruine afscheiding gehad... Zou het de innesteling kunnen zijn? Ik ben altijd op tijd geweest met ongi worden maar heb wat last gehad van stress de laatste tijd. Gisteren had ik eigenlijk ongesteld moeten worden maar tot op heden nix... ik durf eigenlijk niet te testen... zou het? Wie kan me geruststellen...
@Tigger: ik zou even een testje doen. De dames hier hebben andere ervaringen met bruinverlies. Maar het kan 2 kanten op. Hier vanmorgen een beetje roze naar de grote boodschap. Voor mijn gevoel is ronde 12 over.....
Beginneling, dat vind ik juist zo fijn van het forum, dat we elkaar begrijpen. Ik ben ook op een punt gekomen dat ik het allemaal los MOET laten van mezelf, het beinvloed mijn emoties op een negatieve manier. Ik merk dat mijn plezier in het leven overschaduwt wordt door het zwanger proberen te worden en daar ben ik klaar mee. Maar goed, ik ben net naar de gyn geweest en zoals ik al had verwacht moeten we het nog 6 maanden zelf gaan proberen. Mijn vriend heeft superzaad en bij mij is ook niks afwijkends gevonden. Dit alles heeft hij ingevoerd in een computerprogramma wat dan uitrekend hoeveel kans je hebt om binnen nu en 1 jaar zwanger te raken. Bij ons kwam er een kans van 50% uit dat wij dus binnen 1 jaar op een natuurlijke manier zwanger raken. Volgens hem kunnen ze dat percentage niet behalen met vruchtbaarheidsbehandelingen. Dusssssss, nog 6 maanden zelf aanklooien. Klinkt echt nog heel lang maar ik probeer in mijn achterhoofd te houden dat we 50% kans hebben, en verder ga ik proberen het een beetje te laten rusten. Niet meer zoeken naar antwoorden waarom het niet wil lukken, niet meer te negatief denken van 'wij zullen wel nooit een kindje krijgen', en weer proberen te genieten van alle leuke dingen die we nu wel al hebben. En dan zien we wel wat er het aankomende half jaar gebeurt. Ik heb ook nog gevraagd of ik niet een bloedonderzoek moet krijgen, dat heb ik namelijk niet gehad omdat de gyn aan de hand van mijn temp-kaartjes kon zien dat ik gewoon een eisprong heb. Hij zei dat een ei springt of niet en je temperatuur gaat omhoog door de progesteron. En ook omdat mijn temp 14 dagen mooi hoog blijft ziet hij geen reden om bloedonderzoek te doen. Ik vertelde hem weer dat ik maandelijk 4-5 dagen voor mijn NOD bruine afscheiding krijg. Daarop vertelde hij weer dat het alleen afwijkend kan zijn als je binnen een week na de eisprong bruine afscheiding krijgt. Je eitje wordt namelijk bevrucht, en komt dan 5 dagen later aan in de baarmoeder om zich in te nestelen. Bij mij heeft het eitje dan dus nog voldoende dagen om in te nestelen alvorens de bruine afscheiding begint. En dat beetje bloed wat je dan verliest kan geen kwaad voor het vruchtje. Nou ja, ik moet die man maar geloven en me dus geen zorgen meer maken om dat bruinverlies8). Beginneling, hoe is het bij jou bij de gyn gegaan?
Hee meiden, Nou... het ziet ernaar uit dat het bruinverlies door gaat zetten. Het is nog steeds erg weinig, maar weg gaat het helaas niet. Dat het dan ook maar gewoon doorzet :x @ Emma, is toch positief wat je gyn zegt. Ik hoop dat je binnen dit half jaar spontaan zwanger wordt meid! Toch vind ik het wel vreemd. Want juist bij de meiden die zo vroeg bruinverlies hebben, blijkt dat het heel lang duurt voordat ze zwanger worden. Tenminste, dat is wat mij opvalt. @ Beginneling, frustrerend is dat hè. Alles ziet er prachtig uit. Mooie temp, goede ovulatie op het eerste gezicht, regelmatige cyclussen.... Ik vraag me ook meer en meer af wat er dan mis is met mij!!!
Oh Emma wat een goede instelling. En meid, meer dan je best doen kan je niet. Goed van je dat het wat los gaat laten (hoop echt voor je dat dat ook goed gaat lukken). Je weet nu dat er niets aan jou en je vent mankeerd, dus jullie zitten gewoon bij die 50% dat het zelf lukt! Ik merk ook dat mijn emoties van het niet zwanger worden en mijn miskraam mijn hele leven beïnvloeden. Terwijl het leven zooo mooi is en dat ik ook echt een super leventje heb met leuke dingen, dus waarom zou ik deze jaren 'weggooien' en gaan zitten dippen!? Gewoon blijven genieten en het wondertje komt vanzelf, alleen duurt het ietsjes langer. Bij mij was het wel oke in het ziekenhuis, na een uur in die stomme wachtkamer met zwangere vrouwen en pasgeboren babietjes te hebben gezeten wat ik eindelijk aan de beurt. Maar m'n bloedonderzoek was perfect, hele goede progesteron waarde en schildklier was ook goed, temperatuurkaartje was ok perfect. En dat bloedverlies steeds; mijn gyn zei dat ik heel mooi dik, sappig (ieuw) en goed doorbloedde baarmoederslijmvlies heb dat dat uit zichzelf kan bloeden en dat staat den zwangerschap niet in de weg. Hij zegt dat er zooo veel vrouwen dat hebben en zwanger waren. Dus tsja, moet hem maar geloven he? Omdat ik er toch zo overin zit gaan we komende cyclus (nouja die na mijn vakantie; dus pas in november) een cyclusmonitoring doen, dus dan gaan ze vanaf cyclus dag 3 een echo maken en bloedprikken om te zien hoe mijn baarmoederslijmvlies zich ontwikkeld en of daar iets aan te zien is. D.w.z. dat ik wel een paar keer per week naar het ziekenhuis moet. Hoe leg ik dat mijn werkgever uit!? Hopen dat ik daarvoor zwanger ben! Toch mis ik in dit topic nog succesverhalen. Het lijkt er toch op dat iedereen die hier last van heeft moeilijk zwanger wordt. Kan toch geen toeval zijn?
@ Saskia: grappig jij typte ook net dat het je opvalt dat het lijkt dat vrouwen met vroeg bloed/bruin verlies moeilijk zwanger worden... gelijk een bevestiging op mijn stelling. haha. Rot zeg dat je bruinverlies niet weggaat. Maarja, wat mijn gyn ook al zegt: dit staat een zwangerschap niet in de weg!! Dus wie weet. En is het nu ook minder dan de vorige cyclussen? Kan ook een goed teken zijn he. Ik trek het niet dat mij gyn zegt dat als je bruinverlies heb dat dat een zwangerschap niet in de weg staat; waarom had ik GEEN bruinverlies toen ik zwanger was?! Maarja iedere zwangerschap is anders natuurlijk... Hoop dat het bij jou wel een goed teken is. Het kan natuurlijk nu ook en innesteling zijn! Ik duim voor je!
Beginneling, wel fijn dat de uitslagen goed waren. En zo'n cyclusmonitoring zou ik ook wel willen hebben. Lijkt mij toch wel een prettig idee als je straks weet dat je cyclus gewoon goed is. Want weet je, die gyn kan wel leuk zeggen dat bruine afscheiding een zwangerschap niet in de weg staat, ik merk nu alweer dat ik dat best moeilijk zomaar kan aannemen...oh je daar gaat mijn positieve instelling alweer. Nou goed, ik duim heel hard voor je dat jij voor het onderzoek zwanger bent. Gaan jullie nog lekker op vakantie? Ik ben ook wel benieuwd hoor hoe lang ik het volhoud om alles een beetje los te laten. Hoop dat het me lukt. Mijn vriend zegt ook steeds, je mag er wel gewoon nog aan denken, over praten en mee bezig zijn maar je moet het een plekje geven, het moet niet je leven op een negatieve manier beinvloeden...amen. Oh en beginneling, wat jij net schreef over een wachtkamer vol zwangeren en pasgeboren babies. Vreselijk, bij mij was het ook een en al babygeluk. Ik snap dan soms niet helemaal dat ze iedereen in dezelfde wachtkamer laten zitten. Ik denk namelijk dat het voor vrouwen bij wie het zwanger worden niet wil lukken best confronterend is om dan in een wachtkamer vol zwangeren en babies te zitten. Zo was er ook een stel die dolgelukkig uit de behandelkamer in de wachtkamer gingen zitten. Ze zaten vol trots naar een echo van hun kindje te kijken. Volgens mij was ze nog maar net zwanger want ze had totaal nog geen buikje. Ze zat ook met haar vingers aan te geven hoe groot het kindje nu was en tegen haar vriend zei ze 'kijk dan lieverd, dit is jouw kindje'. Toen kreeg ik wel een beetje het gevoel van 'dat wil ik ook kunnen zeggen tegen mijn vriend'. Ik wil ook zo trots naar een echo kunnen kijken. Die vrouw zat ook met een glimlach van oor tot oor in de wachtkamer....ik moet eerlijk zijn, ik was best wel jaloers....