Zodra ik mag ga ik ook weer geven. Dat het wat lastiger ging heb ik niet als vervelend ervaren, het hoort gewoon bij mij dat prikken niet heel makkelijk gaat. Voor mij is het niet vervelend alleen voor degene die moet prikken is het voor lastiger. Vond het ook erg gezellig en de vrijwilligers waren ook erg aardig.
Mag je ook bloedgeven als je ijzerinfuus hebt gehad? Staat op de site dat als je 'bloedproducten' hebt gekregen, dan geen bloed mag geven.. Vroeg mij af of iemand weet of het ijzerinfuus hier ook onder valt.
Ik neem ook altijd 1 van de kinderen mee, ze mogen om de beurt mee . Vanaf dat ze een beetje stil konden zitten, vanaf 3,5 jaar ongeveer. Ik ging vroeger ook altijd met mijn vader mee. Hoop dat ik zo de angst voor naalden voor kan zijn, ben er zelf ook nooit bang voor geweest.
Ik ben ook moeilijk te prikken maar ze zijn er daar zo goed in,nooit echt problemen gehad..bij ons is het ook altijd gezellig. Mijn jongste van 6 wil altijd mee en dat gaat ook prima,eigenlijk ben je ook zo klaar. Heb maar een keer niet mogen geven omdat mijn bloeddruk te hoog was.
Ik ben ook al een tijd bloeddonor. Heb nu zo'n 11x gedoneerd geloof ik, om de zw-schappen heen. Mijn vader was vroeger ook altijd bloeddonor en mijn man heeft het ook een tijd gedaan.. Ik vind het een kleine moeite en het is hard nodig. Zelf zou ik het ook fijn vinden dat er bloed is als ik het nodig heb.. Ik vind het ook altijd wel gezellig.. Aardige dames daar en daarna lekker een soepje en een broodje om btje bij te komen
Ik heb het ook een paar keer gedaan. Heb me laatst alleen afgemeld, omdat het elke keer zo'n gedoe was om het zakje vol te krijgen. Mijn bloed loopt echt heel traag in dat zakje, dan begint het alarmlichtje te knipperen, dus verpleegkundige was er aardig druk mee. Het is ook nog handig voor jezelf om bloed te doneren, want je bloeddruk en hb e.d. wordt weer even gecheckt.
Als je je opgeeft wordt alles uitgelegd, wordt er een keer 'proef' gedraaid, en kun je daarna altijd nog beslissen of je het wel of niet doet!
hier jarenlang gedoneerd, heb B negatief, was gewild, maar nadat ik een keer verkeerd geprikt ben en weken lang met een gekneusde arm moest lopen, ben ik afgehaakt. Van de week met mijn broer meegeweest die deed bloedplasma. En moet eerlijk zeggen dat me dat ook wel wat lijkt, misschien dat ik toch weer ga proberen
wat een fijne reacties! en toch nog iemand die is gaan aanmelden door dit topic weer een mensen leven gered haha ik wil mij dus graag aanmelden. wilde dat zondag dus gaan doen maar zaterdag werd ik onwel en viel bijna flauw. zag witte vlekken en werd duizelig en kreeg hoofdpijn. mijn bloeddruk was denk ik te laag? of mn suiker? ben dus bang dat als ik nu wil doneren dat het nog niet in orde is. hoorde hier en daar idd al dat je niet zelf moet rijden na afsloop. ik ben dan op de fiets, is hier 10min vandaan. nog geen idee hoe ik dat ga doen
Nee hoor Nelta, mijn broer is ab negatief en ze hebben hem zelf gevraagd om plasma te geven ipv bloed
Ah ok. Ik ben zelf nooit gevraagd en mijn man wel heel snel al. (Die is positief) en ik ken verder alleen maar positieve plasmadonoren.
Voor plasma donatie moet je overigens wel bloeddonor zijn. Je kan volgens mij niet alleen plasma doneren. Of ik heb het misschien verkeerd geïnterpreteerd
Nee het is of of. Daarom zullen ze iemand met een breed toepasbare bloedgroep ook minder snel als plasmadonor vragen. Ik ben O positief en toen ik vroeg naar het plasmadoneren zeiden ze dat ze mijn bloedgroep liever als bloeddonor houden...
Ja hier ook B negatief en wel eens een oproep gekregen voor plasma. Heb ik ook een aantal keer gedaan. Helaas mag ik nu niet meer ivm schildklier, maar anders had ik me ook aangemeld voor beenmerg.
het is jammer dat het hier niet in de buurt is als ik bloed zou gaan doneren ben ik ongeveer 2 uur bezig minimaal (of op de fiets wat niet gaat met 2 kinderen) 3 uur met de bus rot aansluiting.