Ik heb B positief en ik wordt zo'n 3 keer per jaar opgeroepen. Ik zit te twijfelen om ook plasma te gaan doneren.
0+ hier, dus ik geef ook het maximum aantal keren (als mijn hb door de keuring komt, wat vaak niet het geval is, voornamelijk omdat dat echt b behoorlijk hoog moet zijn voor donatie)
Nee ik ben vreselijk lastig te prikken, laatste keer 4 keer geprobeerd voor 1 buisje. En dat ging net. Maar mag t nu ook niet meer, heb een bloedtransfusie gehad na bevalling van de oudste. Mijn man deed t wel maar was er altijd een week ziek van.
Hier ook lastig te prikken, maar als hij zit, dan loopt hij vaak wel. Vorige keer voor het eerst gehad dat ze in een te dun vat zat en ik het zakje niet vol kreeg.
Vorige keer liep het bij mij ook niet heel snel. Zat echt net binnen de maximale tijd voor het verkrijgen van de zak. Ik ben overigens wel behoorlijk bang voor bloedprikken maar ik vind toch dat ik dit moet doen.
Ik heb zo’n 3 jaar bloed gedoneerd, ben één keer tussendoor opgeroepen door het EMC. Maar ik ben erg moeilijk te prikken en hen dunne aders. Ze hebben me na zo’n drie jaar dus sfgeraden om bloed te doneren, omdat ze ban waren voor littekenweefsel op mijn aderen.
Ik zit 'em al te knijpen als je gewoon een buisje van me afnemen. Dan ga ik al zweten en draaien en word ik misselijk. Ik denk dat A+ ook niet echt zeldzaam is. Dus nee, geen bloed- op plasmadonor.
Zelf mag ik niet omdat ik blijkbaar in de categorie heroïnejunk val (wtf). Maar ik stimuleer mijn man wel om te gaan, die heeft ook een bijzondere bloedgroep. Maar het is wel een soort mission impossible qua tijden. Hij werkt gewoon overdag, en het liefst dus na werktijd maar het moet altijd tussen 9 en 4 ofzo hier. Heb hem in december aangemeld weer en hij mocht komen in de week nadat de baby wordt geboren :/ dus die ook maar gecanceld want dat zie ik niet zitten
Ik ben nu ook alweer een tijdje donor, heb A+ volgens mij. Toen ik nog in de randstad woonde werd ik 3 keer per jaar opgeroepen, vorig jaar naar Overijssel verhuisd en nu is het maar 1 keer per jaar. Ze staan hier niet zo vaak en hebben in verhouding dus teveel donors om elke keer opgeroepen te worden. Tijden en alles verschilt per locatie, ik kon wel altijd ‘s avonds. Ook vond ik het tot nu toe overal een relaxte sfeer en altijd wat te eten en drinken zodat je weer redelijk fit de deur uit gaat.
Ik vind het ook doodeng, maar toch gaat het elke keer goed. Juist omdat een bloedgroep niet zeldzaam is hebben ze er ook veel van nodig, er zijn ook veel mensen die dat bloed weer nodig hebben .
Ik ben al een jaar of 12 donor, ik heb A+ en wordt toch wel zo 3-4 maal per jaar opgeroepen. Natuurlijk lukt het niet altijd omdat ik dan bijvoorbeeld net snotverkouden ben bijvoorbeeld. Mijn zusje is O-, maar heeft helaas moeten stoppen omdat ze teveel hersteltijd nodig had en ze lichamelijk niet lekker zat.
Het probleem schijnt te zijn dat het een heel dun vat is en verhoudingsgewijs een relatief dikke naald. En Het is het enigste vat dat ze kunnen kunnen gebruiken om te prikken. Van de laatste drie keren doneren is het 1x niet volledig gelukt qua hoeveelheid bloed, 1x gelukt zonder problemen en de laatste keer wilde het dus absoluut niet lukken.
Die zoeken ze misschien wel extra, maar ze gaan je niet afwijzen omdat jij bijvoorbeeld Rhenus positief bent.
Hier o positief en geprobeerd donor te zijn. Helaas onwijs moeilijk te prikken en zak was niet vol te krijgen. Na een aantal vergeefse pogingen is me afgeraden om nog te doneren. Goed om te horen dat er zoveel mensen donor zijn!
Dat was in reactie op plasmadonor wat als heel relaxed wordt omschreven. Ik ben zelf negatief. Kan er dus vanuit gaan dat ik de maximale aantal keer opgeroepen zal worden met mijn bloedgroep, woonachtig in de randstad.