In juli 2017 heb ik na 7 weken zwangerschap helaas een miskraam gehad. Sinds december 2015 proberen we zwanger te worden. In oktober 2017 zijn we weer bij het ziekenhuis geweest voor een gesprek, maar de teller is na de miskraam gereset. Er wordt dus niet verder onderzoek verricht en/of krijgen geen hulp in de zin van hormonen of iets dergelijks. Na een jaar (dus komende zomer) mogen we terugkomen. Bij ons beide is uit een eerder onderzoek niks vreemds gekomen, alles lijkt normaal. Nu heb ik sinds enkele maanden pas bij dag 20/21 een positieve ovulatietest (normaal was dit bij dag 17/18). Mijn cyclus is ongeveer 31-32 dagen. Alleen sinds de miskraam krijg ik 6-7 dagen van tevoren bruinverlies en soms donkerrood bloed, iedere dag een beetje, waarna ik ongesteld word. Is de fase na de eisprong dan wel lang genoeg om tot een succesvolle innesteling te komen? Zijn er mensen die ook ervaring hebben met hulp van het ziekenhuis na een miskraam en ook al een tijd proberen om zwanger te worden (en te blijven)? Ik zit er een beetje doorheen.. Liefs
Wat vervelend dat ze je nu niet verder willen helpen. Heb je al eens overwogen om een second opinie aan te vragen bij een andere Fertiliteitskliniek? Wij zijn ook sinds dec 2015 bezig en ondanks de miskramen enz willen ze ons bij de kliniek waar wij zitten gewoon verder helpen bij het zwanger worden. Ik weet niet hoever je van Overijssel woont anders zou je eens kunnen bellen met Fertiliteitskliniek Twente.
Hoe kom je bij zo'n fertiliteitskliniek terecht? Gaat dat ook met een verwijsbrief van de huisarts? Tot nu toe zijn we alleen bij een gynaecoloog geweest in het regionale ziekenhuis... Wordt een fertiliteitskliniek ook vergoed door de zorgverzekering? Ik woon in het noorden van het land, maar een stukje rijden heb ik er echt wel voor over...
Ik heb toen der tijd omdat ik steeds mega lange cyclussen had na 1,5 jaar aan de bel getrokken idd bij de huisarts, vervolgens idd een verwijsbriefje gehad, die automatisch naar gyn werd gestuurd in het cmh in Utrecht, die heeft hem weer door gestuurd naar de Fertiliteitskliniek. Ik zou het gewoon eens met je huisarts bespreken vooral omdat jullie al zo lang bezig zijn, en er gewoon op aandringen dat je een second opinie wil bij een Fertiliteitskliniek.
Wat verdrietig van je miskraam en dat jullie al zo lang op een kindje wachten. Ik vind het vooral 'vreemd' dat het ziekenhuis je niet wil helpen nog je bent al meer dan 2 jaar bezig miskraam niet meegerekend. Je weet nu wel dat je zwanger kunt worden maar ja. Ik heb er zeker ervaring mee heb in nov. 2015 een miskraam gehad en werd daarna niet weer zwanger. Toen ik in juli 2017 met clomid (hormoonbehandeling) zou starten (had wel onregelmatige cyclussen) bleek ik net daarvoor zwanger. Helaas werd dit ook een miskraam. Ik moest 1 menstruatie afwachten en mocht daarna met clomid starten. Ik ben na 1 ronde daarmee al zwanger geworden en dat gaat gelukkig tot op heden goed! Dit was ook gewoon in het regionale ziekenhuis, dus daar ging de teller niet weer opnieuw lopen na de miskraam. Ik zou als ik jou was inderdaad in een ander ziekenhuis of kliniek hulp zoeken. Succes en hoop dat je snel zwanger bent!
Wat fijn voor je dat je daarmee zwanger bent geworden (en gebleven)! Ik vind het ook 'raar' dat er wordt gezegd dat de teller weer op 0 staat door de miskraam.. Na 1 jaar proberen zwanger te worden werd ook gezegd dat we nog 1 jaar moesten wachten voor hulp (totaal dus 2 jaar), alleen toen bleek ik na 6 maand (totaal 1,5 jaar) toch zwanger... Ik ga een afspraak maken bij de huisarts en het verhaal uitleggen en om een verwijzing vragen bij een ander ziekenhuis of fertiliteitskliniek, wat er ook maar mogelijk is... Bedankt voor je reactie!
Graag gedaan, hopelijk kunnen jullie op zn minst een beetje hulp gaan krijgen na de lange rit die jullie al hebben gehad.