Handjes ontdekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lindabreusers, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Wanneer gaan baby's hun eigen handen ontdekken. Bas is nu bijna 14 weken en heeft ze volgens mij nog niet ontdekt. Hij is wel steeds aan het sabbelen op zijn handen. Kan dit ook een vorm van ontdekken zijn?

Bas is wel 4 weken te vroeg geboren dus gecorrigeerd zou hij bij na 10 weken zijn.

Groetjes, Linda

2. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Julian had met 9 weken zijn rechterhandje ontdekt en met 11 weken zijn linker ook. Hugo had niet zo'n duidelijk moment dat hij zijn handjes ontdekte. Hij ging ze in elk geval niet bestuderen, maar sloeg wel tegen z'n speeltjes aan. Ik heb van hem dus ook geen leeftijd opgeschreven dat hij dat kon.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Erop sabbelen is ook ontdekken. Bij Iris was het ook niet zo duidelijk; heeft ze nooit uitvoerig bestudeerd.

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Op handjes sabbelen is inderdaad ook ontdekken!

ff offtopic: Mijn zoontje is ook 4 weekjes te vroeg geboren en zou nu ook omgerekend 10 weken zijn! Toevallig!

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Onze dochter ontdekte rond de twaalf weken sprong (toen ze 11 weken was) haar handjes en toen gingen ze ook meteen richting mond :). Ik heb haar wel eens verbaasd naar haar knuistje zien kijken, maar ze was toch vooral bezig met sabbelen. Lekker hoor, handjes :).

Ze kreeg toen vrij snel in de gaten dat ze dingen vast kon pakken. En naar haar mond kon brengen natuurlijk! Dat is trouwens nog steeds zo: ALLES wat ze te pakken heeft gaat richting haar mondje. Verbazingwekkend hoeveel daar inpast!

Deel Deze Pagina