Gespannen pijnlijke buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Versch, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Versch

Versch Lid

22 jun 2007
    18
    0
    0
    Ik ben bijna 11 weken zwanger maar ik lijk al 5 maanden te zijn. Iedereen kijkt er van op dat ik pas 11 weken ben, zo'n enorme opgeblazen bal zit er. Terwijl ik normaal een maatje 34 makkelijk pas kan ik dat al sinds week 7 vergeten.

Mijn buik is hard, pijnlijk en zo opgezwollen dat zelfs mijn navel ervan gaat pikken en mijn huid lijkt van binnen te scheuren. Vandaag ben ik er zelfs wakker van geworden. Alles is aan het vervelen daarbinnen.

Ik heb al 2 miskramen gehad en wordt hier alleen maar onzeker van.

Soms geeft mijn baarmoeder steekjes of krampjes, maar die zakken weer na een kwartiertje. Mijn harde pijnlijke buik blijft helaas. Ik heb het gevoel dat het gigantisch veel lucht, eten en weet ik wat meer is in mijn buik alhoewel mijn stoelgang niet erg veel afwijkt van normaal.

Wat is dit en wat kan ik er aan doen om dit te verhelpen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

door de hormonen houden je darmen veel meer lucht vast dan anders, daardoor kun je behoorlijk opgeblazen zijn en je ook zo voelen. Dit kan geen kwaad voor de zwangerschap. Je kunt er ook niet veel aan doen. Eventueel naar de huisarts, misschien heeft hij er een middeltje tegen?

Mirjam

Deel Deze Pagina