Daar ben ik helaas weer Nadat ik vandaag ben aangereden door een andere auto toch maar even voor de zekerheid naar het ziekenhuis voor een echo (eigenlijk vrijdag de eerste echo) en daar zagen we alleen een lege vruchtzak.. We waren voor de 5e keer zwanger en hoopten nu toch echt dat het een keer goed zou gaan. Vrijdag moeten we terug om te bespreken of we willen wachten of een cur. willen. Kunnen jullie mij advies geven? Misschien zijn er nog andere opties?
Ik wil je ook heel erg veel sterkte wensen! Heb je verder niets overgehouden aan je aanrijding? Fijn he, sneeuw!
Meis balen hoor! Helemaal bij de5e zwangerschap al hoop je dat het je nu wel een keer gegund is. Hier precies hetzelfde gehad en ook lege vruchtzak met 7 weken. Ik heb mij laten curreteren. Ik kon niet functioneren met het idee dat er iets 'leegs' in mij zat. Een week na de echo ben ik dus al geholpen. Ingreep is me ontzettend meegevallen ieder geval! Mocht je meer willen weten pb staat open!
Heel veel sterkte toegewenst echt vreselijk zeg. Misschien nu even niet het moment maar ben je wel is onderzocht waarom je al zo vaak een miskraam heb gehad? Na mijn curretage ook een lege vruchtzak werd deze meteen onderzocht. Bij mij was het dan niets alleen een natuurfoutje. Maar misschien is er bij jou wel een achterliggende reden voor. 5 keer is niet niks. Nogmaals heel veel sterkte en hoop dat je snel een kleintje in je armen mag houden.
Het zit je niet mee zeg... Om te beginnen wil ik je veel sterkte wensen. Ik had 19 december mijn eerste echo, toen zou ik 10 weken en 5 dagen zwanger zijn maar helaas ook een lege vruchtzak.. Moest 29 december terugkomen, maar nog niets meer te zien.. Mocht toen kiezen; wachten tot het spontaan afkwam, of een pilletje nemen wat de boel binnen 48 uur op zou wekken, of een curretage. Nadeel van de eerste 2 opties waren dat je dan mogelijk flinke weeen achtige krampen zou krijgen, en flink kon bloeden waarbij je wel 2 a 3 uur op de wc moet zitten omdat het haast niet op te vangen is (volgens mijn gyn.), en grootste nadeel vond ik dat er een kans is dat niet alles weg is en je dus alsnog een curretage moet.. Vooral vanwege dat laatste punt heb ik gekozen voor curretage. Ik kon gelijk al 30 december terecht, dus vond het ook wel lekker dat dat in het oude jaar nog kon. Zelf had ik ook zoiets van het mag nu wel afgelopen zijn ook, je loopt dan al zo lang met 'niks' rond.. De curretage viel mij lichamelijk 100% mee. Het was onder algehele narcose, ik had hier ook geen keus in, lees op dit forum dat in sommige zkh ook gewerkt wordt met plaatselijke verdoving, maar in het zkh waar ik was deden ze het alleen onder narcose. 8 uur moest ik er zijn. even over 11 stond ik weer al buiten. Ook daarna maar 1 dag nog gevloeid, verder nergens last van. Wel psychisch echt even een klap, dat heeft wel even tijd nodig denk ik.. En dan was het bij mij nog maar de 1e zwangerschap. Ik hoop dat je een keus kan maken en dat jullie snel een gezonde zwangerschap gegund is.. Als je nog wat wilt weten hoor ik 't wel. Sterkte met alles!
wat vreselijk dat het weer mis is. Hoe gaat het emotioneel met je? Natuurlijk kl*te, maar trek je het nog? Ik heb zelf ervaring met een curretage en de ingreep viel me 100% mee, maar zou er momenteel nooit meer voor kiezen. Eerder voor pillen, want wachten is ook zwaar. De reden waarom ik er niet meer voor zou kiezen, is omdat ik te bang zou zijn dat er iets misgaat en de kans op een gezonde zwangerschap helemaal nihil is. Ik ben zelf na alle miskramen nogal voorzichtig geworden, maar wie weet wel TE voorzichtig. De beste raad die ik je kan geven is heel goed na je gevoel luisteren. Welke optie voelt het beste en sta je het meest achter? Zo heb ik de eerste keer de beslissing genomen. Veel sterkte met alles!