Hallo dames, Ik heb al sinds lange tijd last van spierpijn en vermoeidheid . Ik ben doorverwezen naar de reumatoloog en die heeft mij onderzoekt. En ik moest gelijk een paar buisjes bloed laten prikken en veel rontgenfoto's van mijn botten . Nu ben ik benieuwd is dit standaard procedure of is er iets uitslag krijg ik pas de 27 ste maar ik denk dat de dokter wel denkt dat ik wat heb aangezien ik zoveel onderzoeken heb gehad gister. Of zit ik mezelf bang te maken?
Het bloedprikken is standaard bij de reumatoloog. Er wordt bij mij elke keer bloedgeprikt. De röntgenfoto's kreeg ik niet omdat bij mij de oorzaak van de reuma al vaststond toen ik bij de reumatoloog kwam. Ik weet niet of dat er bij hoort.
Ik heb een vorm van reuma die voortkomt uit een andere ziekte (chronische darmontsteking) en krijg daarvoor gelukkig medicijnen
Ik moest ook bloedprikken bij de reumatoloog. Voornamelijk ook om dingen uit te sluiten. Ik heb Fibromyalgie. Zelfde klachten.
Hebben jullie die spierpijn in jullie hele lichaam of op bepaalde plaatsen? De reden dat ik dat graag is omdat ik twijfel om zelf naar de huisarts te gaan,ben namelijk extreem moe en ondanks dat ik tijdelijk nu 50% werk wordt het erger.. Nu heb ik in 2011 ook een auto-ongeluk gehad waarvan ik dacht dat de klachten daarvan kwamen maar de laatste tijd heb ik steeds meer spierpijn in nek, schouders en rug maar ook in mijn handen, soms heb ik bv een koffiepot vast en krijg mijn hand niet meer recht. Ik dacht ach kan weleens gebeuren maar gebeurd laatste tijd vaker.; herkenbaar?-
hey kleintje dan zou ik wel gaan naar de huisarts hoor . Ik ben altijd moe en altijd spierpijn voornamelijk in mijn benen maar meestal mijn hele lichaam , het gevoel dat ik de marathon heb gelopen
Ik vergelijk het altijd met de spierpijn die je normaal krijgt als je een flinke griep krijgt. Die "spierpijn" heb ik altijd, het ergst zijn mijn knieen, maar ook enkels, rug, pols, schouders. Bij mij heeft het jaaaaren geduurd voordat de diagnose werd gesteld, nadat ik eerst meerdere malen te horen kreeg dat het tussen mij oren zou zitten. Uiteindelijk naar de reumatoloog doorgestuurd en daar was de diagnose snel gesteld.
Ik zit toevallig in hetzelfde proces nu.. Vorige week bloedgeprikt en rontgenfoto's gemaakt..wacht nu op de uitslag. Vreselijke rugpijn, die zich nu heeft uigebreid naar schouders,nek,bovenarmen en af en toe benen
Ik loop ook al een tijdje met van die vage klachten snachts meerdere keren draaien doordat mijn heup en schouders pijn doen en daar ook wakker van worden. Stijve vingers en pijnlijke vingers. En overdag dan even te hebben gezeten als stijf in de benen te worden. En in de heupen. Voor andere lichamelijke klachten is het allemaal op stress gegooid maar dit duurt nu wel heel erg lang, heb al wel eens het balletje opgegooid over fibromyalgie maar kreeg meteen al te horen dat zoiets tussen je oren zit en dat de medische wereld het niet als een officiële diagnose ziet en het dus gewoon niet bestaat
Ik kreeg ook standaard die onderzoeken bij de reumatoloog. Op de rontgen werd bij mij beginnende artrose vastgesteld en bloedonderzoeken kwam niks uit dus dan wordt het op Fibromyalgie gegooit (als ikhet goed schrijf). Daarna heb ik nog een consult gehad bij de reumaconsulente over hoe ik het beste om kan gaan met pijn en hoe mijn man me het beste kan helpen. Verder geen meds.
Hier ook fibromyalgie en alles gecontroleerd bij de reumatoloog. Eerst bloedprikken fotos laten maken en een algehele controle van het lichaam door de reumatoloog zelf, door middel van tenderpoints. Dus het is wel een standaard procedure wat je gekregen hebt.
Ik krijg ook altijd standaard een vragenlijst. Kun je een trap oplopen, kun je dit, kun je dat etc. Maar ik heb geen spierpijn, maar gewoon reum in de gewrichten. Dat is een heel andere vorm. Kan je verder niet helpen. Succes!
Ik herken dit wel, maar het kan wel degelijk met je auto ongeluk te maken hebben hoor. Ik heb zelf ook een zwaar auto ongeluk gehad (1996) en daardoor is het wel erger geworden. De diagnose fibromyalgie is pas in 2006 bij mij aan het licht gekomen. Als ik jou was zou ik toch maar even langs de huisarts gaan.
Hier ook ff n vraagje.. Komt dit bij jullie door oververmoeid?? Want ik heb ook vaker spierpijn dan eerst, en kan vaak niet eens meer fatsoenlijk n vlecht maken bij dochter... Begint ook heel snel vervelend en pijnlijk aan te voelen in mn vingers.. Terwijl ik wel gewoond n vuist kan maken...