8 wkn zwanger en test opeens lichter

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tacha1987, 30 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hoi meiden,

Ik ben zo ongerust. Ik zou nu 8wk en 2d zwanger moeten zijn. Had nog 1 matcare test liggen en vanmorgen gedaan. Het streepje kwam meteen, maar was een stuk lichter dan de vorige keer (met 7 weken was de streep even donker als de controlestreep.)

Betekent dit dat het misgaat? Ik heb (nog) geen bloedverlies of krampen, maar wel een heel slecht gevoel :(

Iemand ervaring hiermee?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    maar waarom ga je nog testen?dan dat snap ik niet
    je weet dat je zwanger bent en dan met 7 a 8 week nog eens testen.

vraag anders om een vervroegde echo als je die nog neit gehad heb

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Maakt het uit waarom ik nog eens heb getest? Ik wilde gewoon nog eens testen, heb weinig symptomen en dat is een soort houvast voor me.

Ik denk niet dat ik een vroegere echo krijg, heb nu al zolang moeten wachten omdat er geen plekje vroeger vrij was. Dus ik vrees dat ik moet wachten tot 11 juni.

Maar mijn vraag was dus of er nog meer meiden zijn die met 8 weken een lichtere test hebben gehad?

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    het was gewoon een vraag dus voel je niet aangevallen want dat is niet de bedoeling

bij mij zijn de syptonen ook bijna weg dat is gebeurd met 9 weken
    ik weet dat ik een kloppend hartje met 8 week en 5 dgen heb gezien en met 6 week en 3 dagen.

maar als je echt zo bezorgt ben gewoon zeggen en vragen om echo heb ik vanmorgen ook gedaan en mag 3 juni weer inplaats van 11 juni ook mijn eerste keer bij de verloskundige de was iemand die wilde ruilen mischien kan je ze vragen als er plek is of ze je bellen? is een idee wilde ze bij mij ook doen toen belde ze 10 minuten later terug dat iemand wilde ruilen met mij.

maar volgens mij word een test naarmate de zwangerschap vorderd automatische lichter zoals ik begrepen heb

5. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hoi tacha

ook ik had met 8 weken nog een test gedaan omdat ik er toevallig nog 1 had liggen en die was ook lichter dan die van een week daarvoor.

ik schrok ook heel erg en was ook bang geworden maar 1,5 week later heb ik een hele mooie echo gehad!

luister goed naar je gevoel.. die zegt meer dan je denkt.
    en vertrouw je het echt niet probeer inderdaad eerder een echo te krijgen ze zullen het wel snappen als je je echt zorgen maakt.

Liefs xx

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bedankt meiden, jullie antwoorden hebben me ietsjes gekalmeerd..

Ik kijk het wat aan en als ik me maandag nog zo ongerust voel dan ga ik bellen of ik echt niet vroeger kan komen.. Maar ben gewoon bang dat ze gaan zeggen dat het dan nog maar een weekje wachten is en dat het niet echt uitmaakt?

Marije: super dat je een mooie echo hebt gehad toen meid. En hoe was je gevoel erover na die test? Dacht je dat het mis ging?

Nogmaals bedankt meiden, echt waar!

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    het maakt niet uit hoe licht de streep is, een streeep= een streep!

8. wolly

wolly Niet meer actief

Ik hoop dat ik je een beetje kan gerustellen.

Ik had voor een paar weken ook nog 3 testen gevonden achter in de kast.
    Ben toen naar de wc geweest en heb de urine opgevangen en heb toen alle 3 de testen gedaan, achter elkaar.
    Ik wilde ze gewoon opmaken had ze toch niet meer nodig.
    Alle 3 de testen heb ik dus achter elkaar gedaan en van alle 3 waren de strepen anders, van heel duidelijk naar super knallend.
    Dus wat ik wil zeggen, het kan dus ook aan de testen liggen.
    Laat je niet gek maken door die streepjes wat er op staan.

Ik hoop dat je nu een beetje gerustgesteld bent.
    En als advies: NIET meer gaan testen het maakt je heel erg onzeker dat zie je nu wel weer.

Liefs wolly :)

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hallo Tacha,

Ik kan me voorstellen dat de lichtere streep je onzeker maakt. Deze zwangerschap heb ik zelf ook erg vaak getest, het stelde mij gerust dat de streep steeds donkerder werd, aangezien ik bij de miskramen bij een tweede of derde test nog amper of helemaal geen streepje meer zag.

Wanneer je opnieuw test, zorg er dan in ieder geval voor dat de omstandigheden steeds hetzelfde zijn als bij de vorige keer testen. (de avond ervoor ongeveer dezelfde hoeveelheid drinken, testen op ochtendurine). Wanneer je ineens test op een ander tijdstip dan anders, dan kan de test inderdaad anders uitvallen dan je zou hopen.

Succes en ik hoop van harte voor je dat alles nog gewoon goed zit. En inderdaad, neem bij twijfel anders even contact op met je VK, wellicht kun je alsnog eerder terecht.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Het schijnt dat zelfs zwangerschapstesten van hetzelfde merk een bepaalde variatie in gevoeligheid hebben. Ze moeten een bepaalde miniumdrempel aan gevoeligheid halen (verschilt per merk), maar hoeveel ze boven zo drempel zitten is dus verschillend. Ook al zijn de testomstandigheden hetzelfde (wat volgens mij ook al erg lastig is) hoeft de dikte van het streepje helemaal niks te zeggen!

Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb weten te stellen en dat je een mooie echo gaat krijgen.

11. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    De hormonen waarop deze test is gebaseerd nemen de eerste weken toe en later gaan die ook weer afnemen (dit zijn ook de hormonen die samenhangen met dat misselijke gevoel van de eerste weken). Ik zou echt niet gaan stressen om iets dat niet is. Stress is niet goed voor jezelf en de baby en als je nu nog geen reden hebt om te denken dat je een miskraam hebt, zou ik me hier niet eens vertonen. Maak jezelf niet onzeker door dit soort dingen, dat helpt je niet (wie weet had je meer gedronken en was je urine dus wat meer verdund, misschien nemen de hormonen gewoon iets af, misschien...misschien...).

12. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Aangezien er van een miskraam geen sprake is, doe ik dit topic op slot.

Het kan inderdaad zijn dat je te veel had gedronken, of het ligt aan de testen. Denk dat je pas uitsluitsen hebt na de echo. Het klopt dat je hormoon inderdaad iets afneemt, maar een streep is nog steeds een streep.

Gewoon bellen hoor als je zo ongerust bent, daar zijn ze voor.

Groetjes,
    Elvira

Deel Deze Pagina