vraag.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chrisie, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisie

    Chrisie Fanatiek lid

    16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Onze zoon van bijna 8weken krijgt borstvoeding en vanaf 4 weken krijgt hij bijna altijd zijn laatste voeding uit de fles.

    Hij drinkt behoorlijk gulzig en is na een minuut of 7 a 8 klaar. Gaat dan sabbelen aan me tepel en valt half in slaap. Zodra ik hem eraf haal word hij weer heel erg driftig. Vaak spugt hij na het boertje gelijk ook weer wat voeding uit. Soms toch best wel veel. Dat de spugdoek het niet aankan en ikzelf me ook weer kan verkleden.
    LK zei dat hij dan teveel gedronken heeft en dat dus uitspugt.
    Dat hij niet voldaan is na het drinken heeft hij altijd al gehad en vind ik ook zo vervelend. H het zo moeilijk inschatten of hij wel genoeg krijgt. 'savonds in de fles doen we 150 tot 170cc dit gaat vanaf dat we begonnen met de fles eigenlijk bijna altijd helemaal op en dan nog is hij driftig. Na zijn voeding geef ik hem de fop en valt hij bijna gelijk in slaap. Heb dit met LK overlegd en zij vond dat ik het juist deed. Waarschijnlijk heeft hij heel veel zuigbehoefte. Maar ben soms ook bang dat ik hem fop.

    Nou is mijn vraag, hoeveel doen jullie in de fles? Weet dat elk kindje niet hetzelfde is maar dan heb ik een beetje een indicatie.
    En zal ik hem een keer 200cc aanbieden en maar zien hoeveel hij drinkt?

    Nou kolf ik per keer zo tussen de 100 en 160 cc uit 2 borsten. Hier heb ik dan straks niet genoeg aan als ik straks weer ga werken of kan het zijn dat hij op een gegeven moment toch minder gaat drinken.

    Donderdag ga ik hem een keer extra wegen op CB dan weet ik het zeker.

    Weet dat ik op me gevoel af moet gaan maar word soms toch onzeker.:(
     
  2. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had mijn dochtertje ook veel zuigbehoefte. Hier had ze ook al snel een speentje die ze alleen na de voeding kreeg.
    Hier spuugde ze ook flink maar groeide als kool (spugen bleek later te komen door KMA en ze bleef op een gegeven moment drinken tegen de pijn).
    Qua fles zou ik gewoon geven wat je kolft. Als hij met speentje in slaap valt en een paar uurtjes slaapt, kun je er vanuit gaan dat ie genoeg heeft gedronken.
    Hier heeft ze ook lange tijd 160cc gedronken bij de oppas.
     
  3. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    200 ml schijnt geen natuurlijke hoeveelheid te zijn. Dat een baby uit de fles zoveel drinkt, schijnt te komen door de zuigbehoefte. Aan de borst moeten ze flink werken om eten te krijgen maar bij de fles loopt het als het ware het mondje in. Daardoor drinken ze vaak aan de fles langer door dan aan de borst.
    De speen is dus een hele goede oplossing voor dit probleem.

    Waarom krijgt hij 's avonds een fles als ik vragen mag?
     
  4. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    maar als een baby bij je drinkt, krijg hij er veel meer uit als kolven!
    Daarbij ook meer achtermelk!
     
  5. Bonkie

    Bonkie Fanatiek lid

    30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wow wat drinkt jouw kleintje veel. Mijn dochter drinkt de laatste voeding 100 cc in een flesje (afgekolfde melk). Ze is over 2 zgn 3 maanden jong. Vorige week dronk ze nog 90cc. Ze doet het trouwens erg goed. Laatste voeding rond 21.30 en dan komt ze pas weer om 07.30. Dus ik zou bijna zeggen dat die 150cc voldoende is, maar ja, niet elk kindje is hetzelfde.
     
  6. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    nee helaas niet, onze oudste sliep met 6 weken door, nr 2 is nu bijna 6mnd en kom nog snachts.
    (de oudste ging weer spoken met anderhalf, maar misschien dat deze dat dan niet doet).
     
  7. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hij drinkt die fles best snel leeg dus ik kan me voorstellen dat hij nog wil zuigen daarna, geef je altijd de borst er nog na? Ik denk dat hij dan juist teveel binnenkrijgt en daarom voeding teruggeeft. Ik zou gewoon een speentje geven en dan kijken hoelang hij daarop slaapt. Als het 3 uur of meer is lijkt het me een prima hoeveelheid!

    Als je nu al tussen de 100 en de 160 kolft heb je zometeen niet veel problemen als je gaat werken lijkt me, wij zijn met de fles nooit hoger gekomen dan 200ml, Simone is inmiddels ruim 7 maanden (en 6.5 kilo), je borsten passen zich wel aan als je zoontje meer gaat drinken per keer en als je dan al aan het kolven gewend bent kolf je ook steeds meer, ik in ieder geval wel.
     
  8. Chrisie

    Chrisie Fanatiek lid

    16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Ik ben 'savonds de fles gaan geven omdat ik syndroom van Raynaud heb en daardoor zoveel pijn aan me tepels had dat ik het 'savond niet meer op kon brengen om hem te laten drinken. kolven ging dan nog wel. op moment gaat het met medicijnen goed.

    Ik geef na de fles de borst niet meer.

    En hij slaapt 'snacht nu steeds ongeveer 6 uur soms uitschieter van 7. Overdag meestal 1 slaap van 5 rest 2 a 3 uur.
     
  9. Chrisie

    Chrisie Fanatiek lid

    16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Dit weet ik;) bedoel juist dat ik dan straks niet genoeg heb als ik weer ga werken. En ben bang dan ik dan eerder op Kv over moet stappen
     
  10. Chrisie

    Chrisie Fanatiek lid

    16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
     
  11. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Mij lijkt 160 wel erg veel voor zijn leeftijd, maar het hangt er ook vanaf hoevaak hij drinkt: hoe minder voedingen per dag, hoe groter de voedingen logischerwijs.

    Je kunt ook proberen hem de speen nog in je armen te geven en nog een tijdje te knuffelen? Dan kan hij zijn mamahonger en zuigbehoefte tegelijk stillen?
     
  12. Chrisie

    Chrisie Fanatiek lid

    16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Ik vind het zelf ook erg veel daarom ook de vraag. En juist na het flesje spugt hij bijna niet. Hij heeft meestal 6 voedingen.

    Wat je zegt met speentje doe ik inderdaad. Laat hem altijd nog even bij me liggen.
     
  13. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    tja ene kind is het andere kind niet. Moeilijk hoor.
    Maar bij de opvang gaf ik bij sander een voeding mee in de vriezer.
    Bij jasper heb ik de afspraak komen ze te kort dan pakken ze kv.
    Doen we ook snachts. Ik geef jasper een keer snachts voeding, de 2e keer (als speen dus niet help) dan krijg hij van mijn man flesvoeding.
    heeft me even heel zeer gedaan, maar ik ben niet gezond, heb nog een ander kind, huishouden, ouders die ik ondersteun omdat ze ongeluk gehad hebben en nog in de lappenmand en werken en dan slecht slapen. kon gewoon niet meer. Jasper heeft nachten dat we er veel uitmoeten.
    Dit doet grotendeels mijn man. Ik heb er nu vrede mee.
    je kan ook al extra kolven voor in de vriezer.

    maar misschien heeft je manneke groei spurt. Als die van mij niet meer eten maar ......... zelfs de oudste nu nog.... dan kom er een groeispurt aan. Dan eet hij 3x zoveel.
     
  14. Chrisie

    Chrisie Fanatiek lid

    16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    pff ik weet het niet meer. Gisteravond een keer minder in de fles gedaan 130cc. Deze kreeg hij om 23.30 toen kwam hij om 5.00 weer dus heel netjes. Toen weer om 7uur maar was hij met 4minuten klaar. En ja hoor weer behoorlijk spugen. Hij kan in die 4 minuten toch niet teveel binnen gekregen hebben?

    Geven op advies van CB al johannespitmeel maar daar krijgt hij diarree van. Hij heeft wel genoeg plasluiers en geen koorts.
     
  15. Chrisie

    Chrisie Fanatiek lid

    16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Nou ik heb net CB gebeld en waarschijnlijk een virus als het nog 3 dagen aanhoud of hij niet meer genoeg plasluiers dan moet ik weer bellen. Donderdag ga ik extra wegen.

    Voor drinken kreeg ik advies om hem 2 min te laten drinken en dan 2 minuten op pink te laten sabbelen dan weer 2 min drinken en dan zo door. Hoop dat dit de oplossing is.

    Bedankt voor jullie reacties.:)
     

Deel Deze Pagina