Goedemorgen, Ivm LF van 8-9 dagen mocht ik van mijn huisarts lab laten prikken. 6dpo geprikt Progesteron 48.6 Oestradiol 360 LH 3.9 FSH 2.8 Volgens mij is het progesteron acceptabel toch? Oestradiol heb ik geen verstand van. Blijf desondanks een korte lf houden.. huisarts voelt er nog niets voor om mij door te verwijzen omdat we nu de 10e maand ingaan met proberen. Korte LF zit mij niet lekker.
Mijn huisarts heeft mij gebeld en vind de waardes oké maar heeft er ook niet alle verstand van.. die zegt dat ik het jaar vol moet maken. Hij had het over een orgametril kuur om de boel te resetten maar dat ken ik ten eerste niet en ten tweede wil ik de boel niet nog meer van slag maken.
Ik heb er helaas ook geen verstand van, dus daar kan ik je niet mee helpen. Je kan wel de gemiddelde waardes zelf opzoeken denk ik, of heb je dat al gedaan en kon je niks vinden? Ik heb vandaag ook contact gehad met HA vanwege korte LF, ongeveer 9/10 dagen, heb een paar keer een "uitschieter" gehad naar 11 dagen. Ik moet bloedprikken om te kijken of er antistoffen voor chlamydia te vinden zijn en vriendlief een spermaonderzoek. Hebben jullie dat al gehad?
Je zou eigenlijk de referentiewaarden van het labo erbij moeten zetten. De referentiewaarden kunnen nogal verschillen van labo tot labo Voor mij zou de progesteron bv een hoge waarde zijn, want ik geraak nooit hoger dan 10 (En dan zit ik aan de utrogestan. Anders nooit hoger dan 2,5). Maar ik heb reeds meerdere afnames gehad over een hele tijd en weet ondertussen dus wat mijn ‘normaal’ is.