bloed geprikt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lorraine, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorraine

lorraine Lid

11 apr 2007
    19
    0
    0
    ....even een vraagje.
    Vanochtend is er bij mij bloedgeprikt voor de schildklierfunctie. Weet iemand wat ze hier allemaal aan kunnen zien dan?
    De dokter zei dat je aan de hand daarvan o.a. je cyclus kan zien? Is dat zo? (ja, ik weet het dokters zijn er om te geloven, maar goed....)

2. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Volgens mij bedoeld je dokter niet je menstruatiecyclus maar die van je stofwisseling. Je schildklier heeft niets met vruchtbaarheid te maken, maar met je stofwisseling. Ze prikken je bloed vaak voor bepaalde tests, dus als alleen schildklier stond aangevinkt op je formulier, dan is dat het enige wat ze gaan bekijken in je bloed hoor.
    Als ik jou was zou ik het nog even navragen bij je arts.

3. lorraine

lorraine Lid

11 apr 2007
    19
    0
    0
    ...m'n stofwisseling? Jemig daar heeft hij het niet eens over gehad...pfff test stelt dus niks voor. Alleen dat stond aangevinkt ja. Maar hij zei echt iets over menstruatie...wacht vrijdag wel af. En anders sta ik zo weer bij hem op de stoep.

4. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Nou ja wat raar. Ik ben natuurlijk geen arts, maar als je schildklierproblemen hebt, dan kan dat je cyclus in de war schoppen. Misschien moet je hem toch nog maar even bellen om te vragen of je het allemaal wel goed begrepen hebt. Mensen met een slecht werkende schildklier hebben problemen met hun gewicht. Een vriendin van mij heeft radiotherapie gehad vanwege haar schildklier en heeft daardoor een MK gehad.

Als je twijfelt, gewoon navragen bij je arts!

5. lorraine

lorraine Lid

11 apr 2007
    19
    0
    0
    Ja ik zal hem wel even bellen aangezien hij mij niet heeft terug gebeld. Ik heb geen problemen met mijn gewicht dus snap er niks van :(

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Weggehaald, had het verkeerd gelezen.

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Een afwijking aan je schildklier kan ook zijn dat je te dun bent.

8. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    ik heb ook met mijn schildklier. en als de waardes niet goed zijn kan je onregelmatig ongesteld zijn. mijn schildklier werkte eerst te snel en nu staat hij bijna stil, want heb een jodiumcapsule gehad (noemen ze ook wel slok) ik krijg nu medicijnen (thyrax is een schildklierhormoon)

dus als je schildklier te snel of te langzaam werkt kan je een onregelmatige cyclus hebben.

als je schildklier te snel werkt dan ben je meestal vrij slank en verteerd je voedsel te snel en als je een te langzame schildklier hebt dan ben je vaak wat te dik dus word je eten niet zo snel verteerd.

liefs san.

9. lorraine

lorraine Lid

11 apr 2007
    19
    0
    0
    ok...bedankt voor de antwoorden. Ik weet niet of ik er last van heb. Heb een normaal gewicht namelijk. We wachten vrijdag af....

Deel Deze Pagina