Bloed geven en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Kounelli, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Hallo lactatiekundigen,

Ik vraag me af in hoever het af te raden is om bloed te geven wanneer je borstvoeding geeft.
    Ik zou graag weer naar de bloedbank willen, ik ben al hele lange tijd niet geweest door zwangerschap, toen borstvoeding en daar aansluitend weer zwanger en nu dus al weer een redelijke borstvoedingsperiode. Ik ben regelmatig gebeld door de bloedbank of ik weer kan komen, maar ik heb tot nu toe steeds af gezegd, vanwege de borstvoeding. Maar in hoeverre zal het mijn productie nog beïnvloeden, nu ik weer langer dan een jaar voed? Kan ik beter nog steeds niet gaan, zolang als ik borstvoeding geef, of zou het inmiddels niet meer zo heel veel uit maken?
    Wat zouden jullie adviseren?

Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi!
    Het enige wat belangrijk is, is of je geen ijzertekort hebt. Wanneer je geen klachten hebt die hier op wijzen, lijkt mij dat je gewoon weer kunt doneren!

lees ook hier: Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Enne...als je graag doneert voor je medemens: wist je dat je moedermelk ook kunt doneren? :)

Geniet van je kindjes!
    Heidi

3. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Dank je wel, Heidi, voor je snelle reactie.
    Dan maak ik de volgende keer dat ze me bellen gewoon weer een afspraak om te gaan doneren.
    Aangezien onze kindjes een helft van mij hebben en een helft van een donor willen wij door middel van bloed geven ook iets goeds doen voor een ander...
    En ja, ik weet ook dat je moedermelk kan doneren;)

Dank!

Deel Deze Pagina