Ik weet niet waar ik dit zo moet vragen Maar ik had net wat verhaaltjes gelezen op t internet en toen begon ik mij iets af te vragen : Als je aangegeven hebt voor de zwangerschap geblowt te hebben ( weet verloskundige - al lange tijd gestopt *hele zwangerschap niet ) maar hoe zit het met consultatiebureau? Nu heb ik gelezen dat die je na de zwangerschap of tijdens de afspraken een test kunnen aanbieden Doen ze dit dan ook echt of ' mag ' je zo nu en dan gewoon eentje roken zolang je baby er verder niks aan merkt en last van hebt? * geen flauw idee of ik t ga doen hoor, maar vraag me af of je daar zelf nog wel een keus in hebt *
Knap dat je de hele zwangerschap al bent gestopt! Ik zou zeggen hou dat vast en probeer dat ook straks vast te houden als je kleintje er is. Zo'n kleintje is helemaal afhankelijk van jou dus niet blowen (onder invloed zijn) is het beste. Maar om je vraag te beantwoorden, het blijft je eigen keus... Ik heb geen idee wat het consultatiebureau daarmee doet.
Ik heb nog nooit gehoord dat het cb dat test. Maar eerlijk gezegd heb ik er me ook nog nooit in verdiept omdat ik daar niet mee bezig ben. Goed dat je gestopt bent tijdens je zwangerschap inderdaad! Ik zou ook proberen dit vol te houden als de kleine er is. Het is niet echt handig om onder invloed (van drank of drugs) te zijn terwijl je voor een kleine moet zorgen.
Voor zover ik weet testen ze je nergens op. Tenzij blijkt dat jouw baby verslaafd geboren is (vaak in gevallen van harddrugs gebruik tijdens de zwangerschap). In dat geval wordt nl ook bureau jeugdzorg ingeschakeld. Je hebt dan ook geen keus en bent verplicht om je urine wekelijks te laten testen. Blijkt dat je gebruikt hebt, raak je je kindje alsnog kwijt
Echt he zou helemaal niet meer blowen. Je wil toch geen moedernworden die af en toe stoned is :/ en je bent nu gestopt dus zou ik meteen helemaal ermee kappen
Weet niet of het zo is, maar zou het wel belachelijk vinden als het zo is... Als je niet zwanger bent, geen bv geeft en niet in huis doet kan het toch geen kwaad? Is zelfde met alcohol vind ik. (Dat kan dan wel in huis natuurlijk ) Kan me dus niet voorstellen dat het zo is. Mocht je het willen doen (geldt ook voor drinken vind ik hoor) je kleintje zeker niet mee in bed nemen. Je bent toch suffer dan, zeker als het zo lang geleden is. Het is ook gewoon minder fijn om er niet helemaal bij te zijn nu je zo'n verantwoording hebt. Daarnaast word je de volgende morgen zooooo verrot wakker als het lang geleden is... haha Vind wel, omdat je nu moeder bent, hoef je nog geen heilge te ziijn hoor! edit: bedoel dus als je straks moeder bent... zat een beetje uit me eigen oogpunt te schrijven
Als jij straks op een verantwoorde manier een jointje wilt roken moet je dat gewoon doen. Er is ook niemand die je gaat zeggen dat je straks niet meer op een verantwoorde manier alcohol mag drinken. CB heeft daar niks mee te maken, net zoals ze er niks mee te maken hebben als jij eenkeer op een verjaardag ofzo drie glazen wijn hebt gedronken.
Nog nooit van gehoord. Maar ik blow niet ( nog nooit gedaan ook) drink niet of zelden ( eens per jaar ong)... Dus ik schrik een beetje van deze vraag.. Maar ms ben ik ouderwets
Vind het absoluut niet kunnen. Als je een kindje wil, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen en gewoon niet blowen. Ik klink mss cru, maar kan me er zo boos in maken. Dan heb je het geluk dat je zwanger kan worden (terwijl er mensen zijn die dat geluk niet hebben en gezond leven), dan verbrod je het met blowen.
Ondanks dat ik het heel rot vind dat het bij jou niet makkelijk lukt Wil natuurlijk niet zeggen dat anderen die wel misschien makkelijk een kindje krijgen als een heilige moeten leven omdat er mensen zijn waar het zo makkelijk, of niet bij lukt @ts als je wilt blowen(wat doodzonde zou zijn) doe dat dan soieso niet als je alleen ben met je kindje, zorg dat er altijd een nuchter iemand is en neem je kinje daarna zeker niet bij je in bed en doe het ook niet als je borstvoeding wil geven En nee ik vid het niet met een glas wijn te vergelijken(voor de andere dames) omdat je (over het algemeen) niet gelijk iets merkt van 1 glas wijn en je dan nog prima kan functioneren en na een blowtje niet
En je mag na je zwangerschap echt heus wel een jointje roken hoor of wat glaasjes alcohol als je geen bv geeft. Zo lang je dat op een verantwoordelijke manier doet (in mijn ogen is dat geen jointje roken als je alleen bent met de baby/kind en een glaasje wijn kan heus met baby erbij, maar niet als je.flink wilt doorzakken). We zijn allemaal geen heiligen en je bent daardoor echt geen slechtere moeder dan iemand anders. En het CB gaat dat niet testen. Zou niet gekker moeten worden zeg
Ik vind het niet kunnen zolang er geen ander bij is die niet heeft gebruikt of gedronken. Persoonlijk ben ik in het geheel niet voor roken/ drugs of overmatig alcoholgebruik.
Als je bang bent dat je niet door een eventuele test zou komen zou ik nu alvast hulp zoeken. Natuurlijk mag je als ouder een normaal leven hebben en kan een drankje en blowtjes op zijn tijd best. Ik leesin jouw berichtje dat je bang bent voor de gevolgen die het eventueel zou kunnen hebben. Laat je hier dus goed over voorlichten en als je jezelf niet vertrouwt in begeleiden. Erkennen van een probleem en hulp zoeken is al een hele grote stap.
Dingen als roken en blowen komen natuurlijk wel in je dossier. De combinatie kind en blowen lijkt mij nietzo geslaagd eerlijk gezegd.
Ik blow niet, ook nog nooit gedaan. Maar mijn man blowt wel af en toe. Maar hij is echt niet van de wereld als hij geblowd heeft. Ik zou liever zien dat hij ermee stopt, maar hij kan prima voor onze dochter zorgen als hij geblowd heeft. Wat dat betreft zie ik het verschil niet met af en toe alcohol.
Denk niet dat ze je controleren. Ik had toen een ex die van alles deed op dat gebied, en CB wist er van. Maar ze hebben hem nooit getest. Sterker nog.... dat werd gewoon genegeerd. Het was dan ook 1 van mijn redenen om van hem te scheiden.
He meid. Ik heb voor de zwangerschap ook geblowd. ben gestopt in september 2010 en na 5 jaar en behandelingen was ik in oktober 2010 na de eerste ivf zwanger. ik heb heel de zwangerschap niet geblowd gedronken niks terwijl het ervoor dus allebei er makkelijk in ging, had ik er nu een afkeer van gekregen. In het dossier van de vk stond dat ik HAD geblowd voor de zwangerschap. Toen ik met 42 weken doorgestuurd werd naar de gyn kreeg ik het dossier mee van de vk. Daar stond dat ze bloed zouden prikken op thc maar dat is nooit gedaan omdat ik er duidelijk genoeg over was dat ik het niet meer zou doen deed of wilde. toen ons meisje geboren was ging er een fles champagne open die ik geweigerd heb. 6 weken na de geboorte waren we bij vrienden achter buiten aan het bbqen. ons meisje lag binnen in de kinderwagen te slapen. Er ging een jointje rond. Ik nam 2 hijsjes ja 2!! En vanaf dat moment werd ik zo paniekerig. Ben 60 keer naar binnen gelopen kijken of ze nog ademde. In mijn hoofd ging het steeds 'mijn baby mijn baby' vanaf toen tot nu nooit meer iets aangeraakt dat was zo'n ...gevoel ik snap ook echt niet waarom ik die onzin 13 jaar lang elke dag een gram op heb gerookt. echt blijf er vanaf je word er zo veel happyer door.
Ik denk dat het geheel je eigen verantwoording is of je wel of niet af en toe wilt blowen. Ik ken zat mensen die het doen (zonder kinderen dan wel) en die zijn echt niet van de wereld als ze een jointje hebben gehad. Maar goed ik kan me best voorstellen als je een keer naar een feestje bent en de baby veilig thuis dat je eens een jointje rookt. Ik raak nu geen wijn aan. Maar ik zal na de zwangerschap echt wel af en toe bij het eten een wijntje pakken. Zo lang je het maar met mate doet en niet beneveld raakt. En anders even vragen bij het CB. Bedoel de drugs ig gedoogd in NL en zij kunnen ook een week naderhand nog positief testen terwijl jij miss wel heel verantwoord met je kindje omgaat en voor oppas had gezorgd o.i.d.