Hallo, Mijn baby is vandaag 6 maanden. Precies zo lang loop ik ook al te klooien met zijn voedingen. Door zijn vroeggeboorte (35,4) was hij een moeilijke drinker. De eerste weken heeft hij aan de borst gedronken waarna ik kolfde en hij nog een groot deel van de voeding via cupfeeding/fingerfeeding kreeg. Verder is hij een heel onrustige baby. Vermoedelijk heeft hij reflux, hiervoor krijgt hij losec. Als ik kolf doe ik jbpm in de fles, als hij aan de borst drinkt krijgt hij (niet altijd) een papje van jbpm en water voor de voeding. Dit alles op advies van de kinderarts. Spugen doet hij nog steeds heel veel, evenals boeren. Hierdoor slaapt hij ook slecht, vandaag bijvoorbeeld 3 keer een uurtje. Hij krijgt volledig borstvoeding, sinds 3 dagen zijn wel wel gestart met wat fruit. We begonnen met appel, daarvan ging hij 's avonds erg gillen (buikpijn denk ik). Nu heeft hij 2 keer mango gehad, dat gaat beter. Zijn ontlasting is nu wel erg hard, vergelijkbaar met harde klei. Wat mij nu gaat opbreken is het weinige slapen. Overdag slaapt hij slecht, 's nachts (tussen 24.00 en 7.00) is hij vaak wel een keer of 5 wakker. Dan wil hij ook drinken. Als hij overdag wakker is, wil hij eigenlijk alleen op schoot. De wipstoel is nog een optie als de tv aanstaat of als er veel kinderen heel druk spelen in zijn zicht. Ik heb dus het gevoel dat ik 24/7 met hem bezig ben, terwijl er nog 4 kinderen rondlopen en ik ook nog (thuis) werk. Ik heb al mijn kinderen gevoed op verzoek, en borstvoeding gegeven tot ruim 1,5 jaar. Dat wil ik nu ook graag doen, maar op deze manier gaat het niet lukken. Zou het mogelijk zijn om er toch meer structuur in te brengen en hoe doe ik dat dan? Als ik kolf drinkt hij trouwens maar 120cc uit de fles. Dat is ook de hoeveelheid die ik kolf, daarna voelt mijn borst ook leeg net als na een live voeding. Als ik de nachtelijke slokjes niet meetel drinkt hij gemiddeld 5 keer per dag, is dat niet te weinig?
Hoi, wat een verhaal heb je zeg. Pittige tijden met je kids, werk, borstvoeding en een mannetje wat jou nog heel erg nodig heeft. En wat goed dat je nog steeds borstvoeding geeft! En kolft! Super hoor. Ik begrijp dat je moedeloos kunt worden met een kindje wat jou zo nodig heeft. Je kindje heeft last van reflux. Dat betekent dat het voor hem heel vervelend voelt wanneer de voeding weer naar boven komt. Borstvoeding (en heel vaak kleine beetjes) is het beste wat je hem kunt geven. Kindjes met reflux regelen heel goed zelf hoe ze hun voeding het beste tot zich kunnen nemen. Veel voeding (en zware voeding) in 1 keer is te belastend voor deze kindjes. dus spreiden ze hun voedingen in kleine beetjes over de dag/nacht heen. En wanneer het vervelend voelt hebben ze mama nodig. Ik zou je willen voorstellen om de fruithapjes in een rustig schema te introduceren. Start met zachte fruitsoorten, deze zijn vaak licht verteerbaar. (peer, perzik, mango) en biedt 1 soort aan gedurende een dag of 4-5 voor je iets anders probeert. Geef zijn lijfje de tijd om aan dit nieuws te wennen. Hoe is zijn groei verlopen? Groeit hij heel hard of gewoon gemiddeld? Of blijft je kindje zijn eigen tempo volgen? Heb je een draagdoek of inbakeren geprobeerd? Vraag iemand die hier ervaring in heeft om advies. Wie weet, geeft het jullie allebei rust. 5 keer is niet veel of weinig. Zeker niet wanneer je zegt dat hij in de nacht nog voor wat slokjes komt. Die nachtvoedingen zijn zeer waardevol: kindjes nemen zo heel wat voeding tot zich die heel rijk is: mama is namelijk in ruste dan: niet aan het rennen in werk, huishouden, gezin Ik hoop dat je even verder kunt? Groetjes en succes!