ik ben 26 weken ver en heb een heel gespannen buik.harde buiken heb ik ook maar de gespannen buik is er constant. het voelt alsof ik ga ontploffen,alsof ik vol lucht zit.niet enkel mijn onderbuik maar echt tot aan mijn ribben. soms beneemt het me de adem en rondlopen is erg moeilijk tenzij voorover gebogen.dit is al enkele dagen zo.heeft iemand dit ook of herkent iemand het gevoel?
Dat klinkt heel naar. Ik herken het niet (ben ook nog niet zo ver). Als je het niet vertrouwt toch de vk even bellen voor advies. Hoe is je bloeddruk? Sterkte!
Heb je al een lekkere warme kruik tegen je buik aangehouden? Of een van die pittenzakken? (kan je die van de tuinen aanraden, lekker voor je buik) Dit hielp heel erg tegen mijn gespannen buik! Oorzaak was blijkbaar een blaasonsteking, nadat deze weg was ook geen last meer van gehad!
Ik heb daar ook last van. Vlgs mijn verloskundige zijn het harde buiken en kunnen ze verder geen kwaad als het geen pijn doet. Toch is het wel erg vervelend. Ik merk wel dat als ik rustiger aan doe, dat het dan beter gaat.
dank jullie.de ha heeft mijn plas nagekeken en een blaasontsteking heb ik niet.ik ge regelmatig in een warm bad en dat helpt wel dus ik ga zeker een kersenpitje proberen. mijn bloeddruk is goed,12/7 ik wacht nog af tot na het weekend en als het niet betert ga ik toch maar even de vk bellen zodat ik gerust kan zijn...pfff toch veel zorgen hoor als je zwanger bent
Ik herken het ook! Kan dan amper rechtop lopen, ben net zo´n oud vrouwtje. VK zei idd dat het harde buiken zijn. Met een tijd rust wordt het wel beter, maar vervolgens kan het er ook zo weer zijn. Plassen geeft bij mij dan ook verlichting.
Dat klinkt als harde buiken inderdaad. Zo voelen ze bij mij tenminste wel. Warmte en rust is het enige wat hier helpt. Rotgevoel vind ik!
Hoi, ik herken het ook. Voelt alsof het allemaal niet past ! Mijn vk zei ook dat ze dat ook harde buiken noemen. Bij mij helpt het om anders te gaan zitten of liggen. Ook merk ik dat mijn darmen gespannen zijn en volgens mij ook harde buiken veroorzaken. Drink je genoeg? Sterkte, hopelijk is het een fase (daar hoop ik op). Ik had het rond 26/ 27 weken (en nu nog steeds) en mijn buik is in deze periode ook erg gegroeid
Ja heel herkenbaar!! Ik heb ook een groot gedeelte van de dag het gevoel alsof het inderdaad allemaal niet meer past, en het echt op knappen staat. Lees hier nu ook voor het eerst dat het om harde buiken kan gaan...helemaal niet aan gedacht.
Ik heb het ook gehad, maar mijn vk zei dat het komt omdat mijn kindje sneller groeide dan mijn buik en dan ruimte zoekt naar boven, dat veroorzaakte bij mij dat gespannen gevoel. Sinds ze is ingedaald veel minder last van.
oef nog tien weekjes tanden bijten dan comfortabel is het helemaal niet nee,en om een goede houding te vinden als je gaat slapen dat is ook niet makkelijk!gelukkig ben ik zo uitgeput dat ik nog volop aan het nadenken ben hoe ik eens kan gaan liggen als ik al in slaap val