2 kindjes en onrustige baby: hoe pak ik dat aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amber1105, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amber1105

Amber1105 Nieuw lid

5 jun 2014
    2
    0
    0
    Spanje
    Hallo.

Ik ben nieuw hier op het forum, alhoewel ik al wel een tijdje meelees.

Ik ben een trotse mama van 2 kindjes. Een actief ventje van bijna 4 en een meisje van 1,5 maand. Mijn kleine meid is erg onrustig overdag. In de zin dat ze erg moeilijk in slaap geraakt en dan ook vaak vlak daarna wakker wordt. Ze is erg gehecht aan de borst om te kunnen relaxen trouwens. Jammer genoeg wil ze absoluut geen tut. Nu heb ik al topics gelezen met tips over hoe om te gaan met onrustige baby'tjes, meegaan in hun ritme, Ria Blom, Tracey Hogg, etc. Het probleem dat ik heb is hoe pak je dat aan met nog een erg actief kind in huis? Hij kan wel even alleen spelen, maar daarna roept hij echt om mama, zeker als ik al een uur bovenzit om te proberen mijn kleine meid in slaap te krijgen. Ze is echt superprikkelgevoelig, dus beneden zitten met haar en haar broer is geen.optie als ze moet gaan slapen. Hebben jullie hier ervaringen mee of tips?

Alvast bedankt!

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Zeeeer herkenbaar. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om hem veel in de wagen te laten slapen. Als ik met hen wandelde dan sliep hij wel en kon onze dochter buiten spelen. Nog even volhouden, wordt vanzelf rustiger. Hier is het huilen al lang voorbij en gaat het nu prima.

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Draagdoek!

Daar sliep hij heerlijk in en had ik mijn handen toch nog vrij om wat met de oudste te kunnen doen.
    Met een maand of drie / vier ging het beter en slaapt hij regelmatig even in zijn bedje.

sterkte! het is erg lastig...:(

4. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik raad je een ergonomische draagdoek/zak aan! Daar kan mijn prikkel gevoelige zoontje ook goed in slapen en hoef je niet bij je oudste weg! Succes! (Veel leuke info over dragen vind je op de draagpraat groep op fb)

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Misschien dat inbakeren jouw dochtertje kan helpen in slaap vallen en deze ook vast te houden. Ons mannetje hield of maakte zichzelf wakker door zijn rondmaaiende armpjes.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    draagdoek!!!! dit werkt hier heel goed.

7. Amber1105

Amber1105 Nieuw lid

5 jun 2014
    2
    0
    0
    Spanje
    Bedankt voor de steun en tips, meiden :) Ja, ik had al gedacht aan de draagdoek, maaaarrr ze wordt daar juist onrustiger in als ze moe is!! Het is geen gemakkelijke tante wat relaxen, inslapen en blijven slapen betreft, haha. Maar ben blij te lezen dat dit in veel gevallen toch makkelijker gaat vanaf 3-4 maanden. Mijn oudste was ook best gevoelig voor prikkels, maar toen was hij maar alleen en kon ik al mijn aandacht aan hem besteden.

Ik zit ook een beetje in de knoop. Mijn moeder heeft me de raad gegeven haar gewoon in bed te leggen en haar een beetje te laten huilen, zodat ik bij de oudste kan zijn. Maar dat vind ik dus zo zielig :(

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En lekker wandelen met zn allen? Naar park of bos of speeltuin of kinderboerderij?

Ik zou niet laten huilen (ach gumpie zo'n wurm) en toch nog een paar keer de doek proberen.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zeker een draagdoek ! Zo kom ik mijn dagen door :)

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Voor overdag als ze niet slaapt is de draagdoek wel handig.
    Voor het inslapen heb ik bij alle drie de kinderen het inbakeren gebruikt. Dat was hier echt een succesnummer. Het wordt niet overal aangeraden, maar mijn kinderen hadden er toch wel baat bij. Vooral de oudste, als hij op de doek gelegd werd, ging hij er al lekker voor liggen, legde zijn armpjes gelijk al naast zich neer en liet zich heerlijk inpakken.

En verder is het gewoon even afzien. De eerste paar maanden zijn echt zwaar, vanaf een maand of 3/4 gaat het vaak wel beter en komen ze iets beter in een soort ritme.

Deel Deze Pagina