Bloed in ontlasting tijdens de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marrie94, Aug 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marrie94

Marrie94 Lid

Aug 22, 2018
    17
    0
    1
    Female
    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier, ik ben nu bijna 5 weken zwanger. Heel leuk! Maar ook spannend. Ik weet nu een week dat ik zwanger ben, maar heb sinds een paar dagen, gele/wit klonten in mijn ontlasting( niet zo smakelijk) en ook zit er lichtrood slijm in. Wie weet wat dit kan zijn, of heeft er ook ervaring mee, ik wordt hier erg onzeker van.

2. Wij2018

Wij2018 Actief lid

Jul 21, 2018
    465
    156
    43
    Female
    Ik zou er niet zelf mee dokteren, maar even naar je huisarts gaan. Waarschijnlijk iets onschuldigs, maar als er wat bloed bij de ontlasting zit dan is het wel goed om even navraag te doen.

Enne gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

Nov 24, 2015
    1,018
    157
    63
    Kan het zijn dat je aambeien hebt? Die kunnen zorgen voor bloed op de ontlasting..
    Bij twijfel even de HA bellen..

4. Marrie94

Marrie94 Lid

Aug 22, 2018
    17
    0
    1
    Female
    Wat fijn dat jullie zo snel reageren, aambeien zo vroeg in de zwangerschap kan dat? Ik heb verder niet echt pijn bij het poepen.

5. Marrie94

Marrie94 Lid

Aug 22, 2018
    17
    0
    1
    Female
    Hallo,

Ik dacht dat het bloed was, maar waarschijnlijk zijn het onverteerbare stukken eten in mijn ontlasting, ik heb dit sinds ik zwanger ben, ben nu bijna 5 weken, heeft iemand dit ook gehad? Of weet iemand hoe dit kan?

6. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Niet heel smakelijk maar slijm kan ook komen doordat je veel druk zet om af te gaan of als de ontlasting wat dikker is, je darmwand raakt dan geïrriteerd.

Rood is vaak wat bloed, is het lichtrood en zit het bij de ontlasting kan het een aambei of scheurtje zijn, zit het echt door de ontlasting heen is het raadzaam even contact met de huisarts op te nemen.

Share This Page