Sinds een paar weken heeft mijn dochter bloederig slijm in haar poepluiers. Vaak was het nogal twijfelachtig roodbruin waardoor ik het aan wou kijken zolang ze het verder goed doet. Twee dagen geleden echter 3x op 1 dag echt een bloederige (slijm) luier gehad. HA ernaar laten kijken. Die heeft overlegd met kinderarts. Kinderarts zei dat ik 2 weken over moet stappen op hypo-allergene voeding om koemelkallergie uit te sluiten. Maar ze drinkt super goed al haar flesjes rustig leeg. Daarna is ze altijd heerlijk tevreden en ontspannen. Kan toch geen koemelkallergie zijn dan? Heeft iemand hier ervaring mee of kan me er meer over vertellen?
Dat was hier ook het geval, en hier was het wel KMA. Maar ik had ook een erg onrustige baby die de hele dag door krijste. Heb je nu pepti, of hypo allergene fv? Want die tweede gaat echt niet helpen bij een KMA, die is enkel ter voorkóming van KMA. Bloed in de ontlasting kan overigens ook het gevolg zijn van een ontsteking van de darmen. Is dat getest?
Ja een vrienden van ons hadden dit ook bij hun dochter en het was idd koemelkallergie... En ze had ook geen krijsende baby ..
Pepti bedoel ik inderdaad. Onze dochter is dus heel rustig juist, daarom betwijfel ik of het wel KMA is.
Ja, er zijn kinderen die verder helemaal geen onrust laten zien, dus het kan zeker wel. Andere voeding is de minst belastende manier om een allergie vast te stellen danwel uit te sluiten. Aan hypo-allergeen ga je alleen niets hebben bij een allergie, dus ik zou even bellen, omdat je minimaal pepti zult moeten hebben en daar heb je dan eebn machtiging voor nodig. Mogelijk wel verstandig om in de tussentijd ook vast een kweek te laten maken van de ontlasting. Als het geen allergie is, kan er in de tijd dat je de andere voeding probeert iig even gecheckt worden of er iets te vinden is in de ontlasting.
KMA kan inderdaad hoor. Ik zou even Pepti proberen. Machtiging krijg je vaak niet meer zo 1 2 3 (uitzonderingen daargelaten) pepti is gewoon bij bijvoorbeeld Etos te koop. Mocht je inde buurt van Amsterdam wonen heb ik hier nog een ongeopende bus staan die je zo mag hebben. Is t/m eind februari goed. Bussen kosten rond de 25 euro. Succes!
Ehhhhhhh zo'n bus pepti is ongeveer 36 tegenwoordig. En ik heb zonder problemen een machtiging gekregen. Als het maar via de KA loopt. Mijn zoon is overigens ook rustig en krijgt ook pepti voor gevoelige huid. Kon me ook niet voorstellen dat het KMA was maar de KA is ervan overtuigd.
Eeeeeeh ??? Excuus dat ik mij vergis in de prijs een half jaar geleden betaalde is 26 euro.En zoals ik al zei qua machtiging uitzonderingen daar gelaten
Als ik even google, zie ik dat wehkamp het verkoopt voor 26,89. Is zo snel even de goedkoopste die ik zie. Wel bizar dat die voeding zoveel duurder is geworden: 2 jaar terug kostte een pak bij de etos 21,59 Daar zouden wel eens kritische vragen over gesteld mogen worden, zou ik denken
O, en over machtiging: sommige artsen geven het af alsof ze een recept voor paracetamol uitgeven en bij sommige artsen moet je hemel en aarde bewegen om eindelijk een machtiging te krijgen. Wisselt nogal...
Heb de machtiging zonder problemen gekregen aangezien de huisarts in overleg met de kinderarts mij adviseerde deze voeding te proberen. Snap er niks van. Vanochtend en vanmiddag zat er weer bloed bij. Net een wit/knalgele luier die heel waterig was nu begin ik me wel echt zorgen te maken. Ontlasting wordt op kweek gezet, volgende week krijg ik de uitslag...
Verandering van ontlasting kan veroorzaakt worden door dieetvoeding. Soms hebben darmen wat meer last bij overstap. Bij twijfel of zorgen hierover zou ik morgen je ha even bellen.
Goed dat er ook een kweek wordt gemaakt, maar kan idd ook de verandering van voeding zijn. Hoe later ze ermee starten, hoe meer ze zullen moeten wennen: 't is nogal vies/bitter.
De pepti was besteld, maar zou pas anderhalve dag later binnen komen. Kinderarts vond dit te lang duren en heeft ons een pot Nutramigen meegegeven. Met ernaast het advies om hierbij te blijven dus de bestelling aan te passen.
Blijven aanbieden en verder niets anders. Kindjes wennen snel en gaan het dan vaak goed drinken. Nutramigen stinkt, maar hier bij beide jongens nodig.