Bloed in urine, geen blaasontsteking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dens, 13 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Heeft iemand hier ervaring mee? Na mijn eerste zwangerschap heb ik vrij regelmatig last van blaasontstekingen. Een paar keer per jaar sowieso wel.

Nu begon ik gisteren opeens bloed te plassen. Kleine beetjes aan het einde van de plas zeg maar, vooral zichtbaar op het toiletpapier bij afvegen (lekker verhaal... sorry!) En daarbij wat algemene klachten van een blaasontsteking.

Potje ingeleverd bij de huisarts. En wat blijkt? Het is geen blaasontsteking! Ook andere stoffen in de urine waren allemaal in orde. De assistente gaf aan dat er voor nu geen vervolg nodig is en dat ik het maar even aan moet kijken. Het kon toch een blaasontsteking zijn, ook als die niet uit de test kwam of het kon door mijn koperspiraal komen.

Nu heb ik gisteren mega veel gedronken en ben ik aan de cranberry tabletten gegaan. Eigenlijk heb ik nu niet zoveel last meer. Behalve dat ik veel moet plassen. Het doet verder geen pijn en er is geen bloed meer te bekennen. Wel nog een klein beetje zeurende pijn in buik/rug.

Toch zit het me niet helemaal lekker... Bloed plassen is gevoelsmatig nou niet echt gezond.

Iemand hier ervaring mee?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hebben ze 't niet op kweek gezet? Bij mij zijn alle blaasontsteking aan het licht gekomen na het op kweek te zetten, maar 1 keertje met zo'n dipstickje bij de huisarts. Bij bloed in de urine zetten ze 't hier standaard op kweek, ik nam aan dat dat protocol is? Ik zou daar dus eens naar informeren!

3. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ze hebben het op kweek gezet, maar daar is 'helaas' ook niks uitgekomen.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Misschien overbodige vraag, maar weet je zeker dat het bloed uit je plasbuis komt? Omdat je zegt dat het alleen bij afvegen is?

5. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Dat is een logische vraag hoor :)

Ik weet het inderdaad zeker. Bij de laatste druppels urine kwamen er daarna nog een paar drupjes bloed, voornamelijk zichtbaar op het papier. Omdat mijn menstruatie een dezen dagen ook gaat komen, heb ik voor de zekerheid wel gevoeld. Maar dat was verder helemaal wit.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ah zo. Wat vreemd! Kwam er wel bloed uit het onderzoek van de ha?

7. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ja daar kwam idd uit dat er bloed zichtbaar was

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Vind de verklaring van je ha wel een beetje maf. Hoe kan het door een spiraal komen?
    Hoe lang moet je dit aankijken?

9. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Als je gisteren pas urine hebt ingeleverd, dan heb je nu toch nog geen uitslag van de kweek? Bij ons in het ziekenhuis duurt dat minimaal 2 volle dagen, vaak 3. Weet je wel zeker dat het echt op kweek gezet is? Lijkt me dat er toch iets van een infectie zichtbaar zou moeten zijn met deze klachten.

10. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Gisteren is er gelijk getest met een dipstick en ze zouden het 24 uur op kweek zetten. Ik vond het ook al kort, maar goed ;)

Ik moest nu vooral veel water drinken en het een paar daagjes aankijken. Het blaasontsteking gevoel is eigenlijk al bijna weg nu. Dus mijn zorgen zijn ook wel iets minder. Maar ik wil het liefst altijd een verklaring overal voor. Misschien ook een beetje mijn gebrek ;)

Het schijnt vaker voor te komen bij vrouwen met spiraal zei ze

11. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Is inderdaad wat kort in mijn beleving. Nou ja, hopelijk verdwijnen je klachten snel helemaal. Ik zou bij bloed in de urine ook graag een verklaring hebben hoor, dus snap dat wel.
    Ik begrijp de link met je spiraal niet, maar ze zullen t vast weten ;)

12. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Spiraaltje kan een oorzaak zijn voor blaasontstekingen. Maar vindt het wel wat laks hoe ze nu reageren. Bloed plassen is toch niet zomaar? Snap dat je het gevoelsmatig niet helemaal los kunt laten. Als je die rugpijn blijft houden zou ik maandag of zo weer urine inleveren en ook duidelijk aangeven dat je pijn ervaart etc. Als er bij mij bloed in mijn urine zit wordt het naar het ziekenhuis gestuurd en daar zelfs op kweek gezet. Want ze willen zeker weten dat het bloed door een ontsteking komt. Als er 'zomaar' bloed in urine zit is er een andere oorzaak die gevonden moet worden.

13. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Even een reactie op die kweek: bij mijn huisarts ook volgende dag uitslag. Die kweek doen ze dan zelf in een soort kweek-kast.

Weet overigens niet of die kwalitatief net zo goed is als kweek in een lab.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier sluit ik me bij aan.
    Op kweek zetten duurt hier ook paar dagen. Ik zou er zeker bovenop blijven zitten!

15. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Ik dacht meteen aan een niersteen.

Heb je soms pijn in je rug ter hoogte van je nieren?

Deel Deze Pagina