Erg onzeker na miskramen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aatje1979, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aatje1979

Aatje1979 Lid

8 dec 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames. Ik ben nieuw hier. Ik weet dat jullie mijn onzekerheid en angst niet weg kunnen nemen, maar heb toch behoefte even van me af te schrijven en hoop op een paar bemoedigende woorden...

Ik hoop nu zwanger te zijn van ons derde kindje. We zijn al gezegend met twee kids en de wens voor een derde is groot. Voor de oudste heb ik al twee miskramen gehad en na onze jongste ondertussen drie. Dus vijf totaal. Nu ben ik weer zwanger, vijf weken en twee dagen. Heel pril dus nog. En zo bang dat het weer mis gaat... Kans is fifty fifty.

We hebben alle onderzoeken laten doen (m.u.v. de karyotypering aangezien we al twee gezonde kids hebben) en daar is helemaal niks uitgekomen. De gynaecoloog kan verder niks voor me betekenen behalve dan vroeg een echo aanbieden. Die staat gepland voor volgende week donderdag. Ik heb twee keer hcg en progesteron laten prikken (bij 3.5 weken en 4.5 weken) en die waren beide goed, al was de progesteron wel lager bij de tweede meting. De gyn zei dat dat niks uitmaakte.

Nu weet ik ook heel goed dat kwaaltjes komen en gaan, maar het maakt me zo onzeker. Vijf dagen voor de NOD liep ik te kokhalzen, nu niet meer. Bij vlagen soms wat misselijk. En vorige week had ik meer dikke witte afscheiding dan nu. De uitspraak "zolang je geen bloed ziet dan gaat het goed". Gaat niet op, zo weet ik ondertussen heel goed.

Dus wie iets bemoedigends weet te zeggen waarmee ik de komende negen dagen mee door kom: heel graag!

2. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Klachten zeggen echt niet alles, dat kan zo ontzettend wisselen!
    Ik was er dagen van overtuigd dat ik ongesteld ging worden gezien krampen etc.. Dus niet, bleek achteraf innesteling te zijn. Wel super herkenbaar hoor dat je erop vaart en elk strohalmpje aanpakt!

Het zullen een lange 9 dgn worden, daar kan ik helaas niets aan veranderen. Ik ga wel heel erg voor je duimen!!

3. Aatje1979

Aatje1979 Lid

8 dec 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Lies! In het verleden had ik fertiliteitsproblemen, pcos. Ben van mijn kinderen zwanger geworden met iui. Na het stoppen met de borstvoeding van de jongste kreeg ik weer een cyclus. Alleen is het zwanger worden geen probleem meer, maar wel het zwanger blijven. Zo'n 50% kans dat het goed gaat. In de loterij zou je het een geweldige kans vinden, maar nu niet :x

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Zwanger worden en blijven is eenmaal geen garantie, veel mensen beseffen dat niet helaas. Hopelijk mag er bij jullie nog een derde wondertje bijkomen, wel mooi dat het zonder iui is verwekt :)
    Wanneer mag je voor een echo komen?

Mijn pcos is trouwens bij toeval ontdekt toen we de mmm inraakten door het lage zaadaantal van mn vriend, voor die tijd zag ik geen kwaad in mn onregelmatige cyclus. Loterijpercentages gaan idd echt niet op als je graag een kind wilt..

5. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Ik kan je buiten bemoedigende woorden, niks anders toewensen! Heb zelf drie miskramen gehad en ben gezegend met een gezond kindje en een tweede op komst maar de onzekerheid zal altijd blijven, em zoveel percentages, het zegt allemaal niks! De dagen zullen lang duren en ook al is je echo goed, dan nog zul je weer in spanning zitten tot de volgende echo.

Ik wil je veel sterkte wensen met de wachtdagen en ik duim voor je!!

6. Aatje1979

Aatje1979 Lid

8 dec 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel. Nog acht nachtjes slapen, mag volgende week donderdag komen. Ik had ook iets eerder kunnen komen, maar dan zie je nog bijna niks. Ik ben volgende week donderdag zo zes weken en vier dagen. Ik ben er al op voorbereid dat ik dan nog geen vruchtje met hartslag zal zien maar hoop iig een dooierzakje te zien. Heb nu al te vaak echo's gehad met een lege vruchtzak.

Deel Deze Pagina