Bloed laten prikken (27weken zwanger) onzin?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mnon, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Hier met 30 weken door de vk een vingerprik gedaan voor ijzer en bloedsuiker.
    Ik zou het gewoon laten doen, je weet maar nooit.

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Overweeg je dit echt serieus om niet te doen :$??
    Waarom zou je voor die paar euro zo'n gok nemen?!

3. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wel moeten betalen voor bloedonderzoek (suiker). Zwangerschapssuiker ontwikkel je pas later in je zwangerschap, geloof vanaf 24 weken. Een goede bloedtest bij 12 weken zegt hier dus niks over. Ik mag ook nog 2x bloedprikken voor mijn suiker, hier omdat mijn vader diabetes heeft. Heb ook nergens last van, maar laat wel gewoon testen.

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik heb 5 zwangerschappen gehad en heb maar 1 keer rond de 30 weken bloed moeten laten prikken voor de rest geen 1 zwangerschap, ook deze laatste niet.

je kan ook even met de vk overleggen of het echt nodig is, maar een eerste zwangerschap zou ik het toch wel laten doen.

5. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik moet dat over een week ook laten prikken. Geen idee waar het allemaal precies voor is. En de rekening.. ALS je er al 1 krijgt, betaal je die toch gewoon? Ik ga in ieder geval niet moeilijk doen voor de zorg voor mij en mijn kleintje. Ik zit elke 4 weken bij het lab om bloed te prikken, soms ook wel vaker... Tja, so be it denk ik dan maar. Er zit toch maar een max van 360 dus zo hoog kan de rekening nou ook weer niet zijn.

6. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik zou het wel gewoon doen als ik jou was. Beter dat het achteraf allemaal goed is als dat je er alsnog achter komt dat er iets niet klopt.

Ik heb het zelf ook gedaan en ik blijk dus ook zwangerschapsdiabetes te hebben. Dus ik ben achteraf blij dat ik het gedaan heb aangezien daar ook een hoop risico's aan zitten voor zowel jou als je kindje. Bij mij kan het met advies van de diëtist onder controle worden gehouden. :)

Ik heb ook niks hoeven te betalen.

7. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Moet deze week ook voor suiker en met 27 weken voor de rhesus..
    ik denk dan ze doen dat echt niet voor niks en twijfel er dan niet eens over. .

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik was Rhesus C neg, als mijn kindje positief zou blijken te zijn kon het zijn dat mijn bloed dat van hem ging afbreken en hij bloedarmoede zou ontwikkelen, dat kon pas in week 27 getest worden. Dus ik heb echt niet getwijfeld of ik zou laten prikken! Gelukkig heeft hij dezelfde bloedgroep als ik.

Daarnaast wilde de vlk dat ik een suikerbelastingstest zou doen omdat mijn moeder zw-suiker heeft gehad en ik PCOS. Ze dacht dat ik het ook had. Terwijl ik op mijn werk diverse malen mijn suiker geprikt heb en telkens een goede uitslag kreeg. Heb met haar afgesproken dat ik in wk 27 nuchter suiker zou laten prikken, en als dat goed was dat ze dan de suikerbelastingtest schrapte. En het was goed:), dus daarmee de vervelende suikerbelastingtest (GGT) bespaard.

Ik heb niet aan de kosten gedacht, de onderzoeken zijn in het belang van het kindje. Bovendien betaal ik mijn eigen risico toch in maandelijkse termijnen, ik krijg terug wat ik het jaar ervoor niet gebruikt heb.

9. Callisto

Callisto Lid

14 mrt 2014
    5
    0
    0
    Slovenië
    Ik ben nu 21 weken en 2 dagen, heb bij 2 maanden bloedonderzoek gehad en gisteren weer. Ze kijken dan naar suiker en nog iets. (ben even kwijt wat dat andere ook al weer is!) Toxoplasmose is trouwens ook bv iets dat ze via bloedonderzoek kunnen checken. Ik had anticellen in mijn bloed bij de eerste keer prikken. Dus dit wilde ze nog eens controleren.
    En inderdaad, dit kost je geen eigen risico.

Ik zou het gewoon doen :)

10. Mnon

Mnon Niet meer actief

Zoals in de beginpost al geschreven wil ik absoluut niet besparen op veiligheid/gezondheid, maar ben gewoon iets kritischer. Ik wil het doen maar dan moet het inderdaad wel echt nuttig zijn.
    Dit is mijn tweede zwangerschap en ik heb altijd alleen de standaardcontroles gehad deze en vorige zwangerschap en alles is eigenlijk altijd van een leien dakje gegaan. Echt nog nooit in mijn zwangerschap iets geks gehad. (Nog geen harde buik of voorwee) heb wel zo nu en dan extra echo's (pretecho) om even te gluren en inderdaad gezondheid te checken. Dit is altijd goed geweest en de groei is precies zo als bij mijn dochter (hoofd paar dagen verder dan gemiddeld en lijf paar daagjes minder dan gemiddeld)
    Dus eigenlijk omdat ALLES hetzelfde gaat en voelt als mijn eerste zwangerschap heb ik zoiets het zal wel weer goed zijn en in hoeverre is dit inderdaad dan gewoon ooh ja standaard doen we bij iedereen(jullie betalen wij niet dus ja)
    Denk wel dt ik toch nog maar het formulier op ga halen (was hem namelijk vergeten bij de vk vandaar ook dat ik twijfelde.. Zo van ben hem vergeten is het nodig om hem alsnog op te halen, alles is toch altijd goed.)

11. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben benieuwd of ik daar ook nog iets over hoor, ik mag volgende week weer naar de VK. Heb tot nu toe ook nog alleen in het begin moeten prikken. Ik zou hetbin ieder geval altijd doen, ben je nog zekerder vanbje zaak :)

Deel Deze Pagina