Ha meiden, Ik heb sinds een paar weken last van mijn knie (linker) met lopen alleen. Het voelt als een soort overbelasting, alsof er door de druk die uitgeoefend wordt aan de binnenkant van de knie iets klem zit. Ik ben nu 33 weken zwanger en 20 kilo zwaarder Heeft iemand hier ervaring mee en is dit iets wat gaat aanhouden tot het einde of kan ik zorgen dat het over gaat? Ik weet even niet of dat ik nou juist moet belasten of ontzien. Heb al een knieband gekocht (dat rotding zakt steeds bij het lopen terwijl ie kei strak zit) en Tantum voor overbelasting en blessures. Geen idee of dit tijdelijk is. Tips zijn welkom!
Ontzien denk ik. Belasten moet je volgens mij alleen als het stijf is zeg maar, dan vererger je het alleen maar door het te ontzien. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen om wat spierversterkende oefeningen te krijgen/doen? Dat helpt namelijk heel goed tegen pijnlijke knieen (ik heb er ook ervaring mee, maar dan niet zwangerschapsgerelateerd). Misschien dat je even kunt bellen met een therapeut en het hem/haar kunt voorleggen.
Ik had ook last van 1 knie. Maar dat kwam waarschijnlijk doordat mijn banden onder invloed van de hormonen wat slapper werden. Ik zakte er ook af en toe doorheen. Daar kun je verder niet zoveel aan doen, behalve heel drastische bewegingen vermijden.. Maar misschien is het wijs om inderdaad een therapeut/dokter er eens na te laten kijken. Die kan beter inschatten of je schade aanbrengt bij het doorlopen of niet..
Ik heb het ook en ik wijd het aan het gewicht en het soepeler worden van de gewrichten, ik heb het vooral met buigbewegingen zoals traplopen en opstaan.